Έντυπη Έκδοση Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου του tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Αν είστε συνδρομητής μπορείτε να συνδεθείτε από εδώ: Σύνδεση μέλους Αν θέλετε να γίνετε συνδρομητής μπορείτε να αποκτήσετε τη συνδρομή σας εδώ:
Εγγραφή μέλους Για εκείνους που πιστεύουν στα παραμύθια, η δημιουργία ενός σπορ αυτοκινήτου δεν είναι δα και τόσο δύσκολη υπόθεση αν διαθέτεις τις σωστές διασυνδέσεις στον χώρο και τα απαιτούμενα κεφάλαια. Αυτή η ιστορία ξεκίνησε το 2018, όταν ο ούγγρος επιχειρηματίας Τίμπορ Μπακ, ο ελβετός δικηγόρος Στέφαν Πέλερ και ο ουγγρο-ελβετός εραστής της αυτοκίνησης Ατίλα Καράσι ίδρυσαν την BAK Motors φιλοδοξώντας να δημιουργήσουν ένα υβριδικό/ηλεκτρικό hyper-car αντίστοιχο εκείνων που γράφουν ιστορία στη βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία, ένα σπορ αυτοκίνητο που θα σχεδιασθεί, θα εξελιχθεί και θα κατασκευάζεται στη Βρετανία παραπέμποντας με την ονομασία του στην Ουγγαρία. Ετσι γεννήθηκε το Kincsem (στα ουγγρικά σημαίνει «ο θησαυρός μου»), που ως τίτλος αποτίει φόρο τιμής στο διάσημο ουγγρικό άλογο αγώνων που έφτασε στο Ηνωμένο Βασίλειο τη δεκαετία του 1870 και σε 54 αγώνες κατέκτησε ισάριθμες νίκες γράφοντας ιστορία με τα κατορθώματά του στις ιπποδρομίες του Goodwood – εκεί που κάθε χρόνο πραγματοποιείται πια το ομώνυμο Festival of Speed – στο Δυτικό Σάσεξ.
Πέρα από το αναμενόμενο για τέτοιες απόπειρες τεχνολογικό υπόβαθρο – με τέσσερις ηλεκτροκινητήρες, έναν σε κάθε τροχό, και έναν υψηλόστροφο ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης σε ρόλο γεννήτριας, όπως επέλεξαν οι εμπνευστές του ώστε να κάνει τη διαφορά – η άυλη επένδυση του Kincsem Hyper-GT, όπως φαίνεται ότι θα ονομάζεται, αφορά τον σχεδιαστή του.
Οι τρεις φίλοι ανέθεσαν τη δουλειά στον διάσημο Βρετανό Ιαν Κάλουμ, με θητεία μεταξύ άλλων σε Jaguar και Aston Martin, μια από τις πλέον προβεβλημένες προσωπικότητες στον χώρο του automotive design. Μια επιλογή που μπορεί να πείσει και τους πλέον δύσπιστους για τα σχέδια της νεοφυούς εταιρείας, εξασφαλίζοντας παράλληλα άφθονη δημοσιότητα στο μοντέλο που θα παρουσιαστεί επισήμως στο Goodwood Festival of Speed το 2022, θα κατασκευαστεί σε 54 «αντίτυπα» (ένα για καθεμία από τις νίκες του φημισμένου ίππου) και θα παραδοθεί στους πρώτους ιδιοκτήτες του το 2023. Τόσο η ακριβής τιμή όσο και η ισχύς του αυτοκινήτου παραμένουν ακόμα αδιευκρίνιστες, ωστόσο υπάρχει «σημαντικό ενδιαφέρον από δυνητικούς αγοραστές», όπως αποκαλύπτει η εταιρεία.
Από τη δική του πλευρά ο Ιαν Κάλουμ διευκρινίζει σε συνεντεύξεις του ότι δεν πρέπει να περιμένουμε ένα «αντίγραφο» της Jaguar C-X75 που είχε δημιουργήσει το 2010 (οι φίλοι του James Bond θα τη θυμούνται ως το πορτοκαλί αυτοκίνητο του «κακού» Mr. Hinx στη συναρπαστική καταδίωξη στους δρόμους της Ρώμης, με την Aston Martin DB10 που οδηγούσε ο Ντάνιελ Κρεγκ στην ταινία «Spectre» το 2015).
«Οι καιροί έχουν αλλάξει. Το Kincsem θα έχει όλα όσα εκτιμώ σε αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας, άρα κάποια κοινά στοιχεία είναι αναπόφευκτα, ωστόσο μας χωρίζει μία δεκαετία από τότε. Οι μέθοδοι και τα διαθέσιμα υλικά είναι διαφορετικά, ενώ σε αυτό το αυτοκίνητο ο χώρος για τον οδηγό και τον συνοδηγό βρίσκεται πιο μπροστά, η γραμμή των παραθύρων είναι περισσότερο σφηνοειδής και βέβαια δεν θα υπάρχει γρίλια στη μάσκα. Οποιοδήποτε σχόλιο τώρα θα ήταν μάλλον πρόωρο εκ μέρους μου. Σε πολλά από τα σημερινά αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων κυριαρχούν οι αεραγωγοί για πρακτικούς λόγους ψύξης των κινητήρων. Στα δικά μου σχέδια προτιμώ τα συνεκτικά σχήματα, με τους αεραγωγούς να είναι διακριτικοί, καθιστώντας τα όμορφα, όχι βάναυσα» σχολίασε ο Ιαν Κάλουμ, παραπέμποντας στο μέλλον για τις τελικές λεπτομέρειες.