Αποστολή, Σαν Φρανσίσκο

Η σημειολογία της παγκόσμιας παρουσίασης του πρώτου αμιγώς ηλεκτρικού Audi στο Σαν Φρανσίσκο ήταν προφανής: αφενός πραγματοποιήθηκε στην Πολιτεία της Καλιφόρνιας που διαχρονικά ηγείται του πράσινου ρεύματος στις ΗΠΑ εφαρμόζοντας την αυστηρότερη περί ρύπων νομοθεσία, αφετέρου απέδειξε στην «έδρα» της Tesla ότι οι ευρωπαίοι κατασκευαστές μπορούν καλύτερα. Αν μάλιστα κρίνουμε από την υποδοχή του e-tron από το αμερικανικό κοινό – στη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά παγκοσμίως μετά την Κίνα -, τότε το μόνο που μπορεί να ανακόψει την πορεία των ευρωπαίων ανταγωνιστών της Tesla είναι ο ρυθμός παραγωγής και η διαθεσιμότητα των μοντέλων τους.
Μιλώντας για αυτό αξίζει να γνωρίζετε ότι το γερμανικό SUV θα κατασκευάζεται στις Βρυξέλλες, θα διατίθεται στην ευρωπαϊκή αγορά προς τα τέλη του χρόνου (και στην Ελλάδα από τον Φεβρουάριο του 2019) με τιμή εκκίνησης στη Γερμανία τα 79.900 ευρώ και κατ’ εκτίμηση τιμή πώλησης στη χώρα μας τις 85.000 ευρώ.
Σύμφωνα με τον Stephan Fahr-Becker, σχεδιαστή της γερμανικής εταιρείας, παρά τον hi-tech προσανατολισμό του e-tron η σχεδίαση του έμοιαζε με σπαζοκεφαλιά καθώς «έπρεπε» να ακολουθεί τα αισθητικά δεδομένα της εταιρείας, να δείχνει σπορ και να υπηρετεί αεροδυναμικά την τεχνολογία του. Τα στοιχεία που θα κληροδοτήσει αυτό το e-tron στα επόμενα ηλεκτρικά Audi ανεξαρτήτως τύπου αμαξώματος είναι η «ενεργή» γρίλια στη μάσκα και τα Matrix LED φώτα που συμβάλλουν στην αισθητική ταυτότητα των συγκεκριμένων αυτοκινήτων. Από πλευράς διαστάσεων, το αμάξωμα που βλέπετε στις φωτογραφίες τοποθετείται ανάμεσα στα Q5 και Q7, με χαμηλότερη ωστόσο γραμμή οροφής, μήκος 4,90 και πλάτος 1,935 μέτρα.
Το δε μεταξόνιο των 2,928 μέτρων καταδεικνύει αριθμητικά την ευρυχωρία του θαλάμου επιβατών με το εντελώς επίπεδο δάπεδο κάτω από το οποίο βρίσκεται τοποθετημένη η μπαταρία των 95 kWh. Το μέγεθός της είναι κρίσιμο για μια σειρά από λόγους (βάρος, αυτονομία, χρόνος φόρτισης), με την Audi να υπογραμμίζει μετ’ επιτάσεως την κατανομή του βάρους ανάμεσα στους δύο άξονες (51:49) για να αποδείξει ήδη από τα χαρτιά τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα του e-tron.

Η κινητήρια δύναμη

Αναμενόμενα το e-tron διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες (έναν σε κάθε άξονα) διαφορετικής ισχύος (125 kW μπροστά, 140 kW πίσω), οι οποίοι συνδυαστικά αποδίδουν 402 ίππους και 664 Nm ροπής. Οι αριθμοί υποδηλώνουν υπερεπάρκεια ισχύος, άρα τα 5,7 δευτερόλεπτα που απαιτούνται για επιτάχυνση από στάση (0-100 χλμ./ώρα) στο sport mode φαίνονται απολύτως εφικτά για όποιον προτάσσει αυτή την παράμετρο έναντι εκείνης που αφορά την αυτονομία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Στην περίπτωση του e-tron αυτή μπορεί θεωρητικά να ξεπεράσει τα 400 χλμ. (με τον εργοστασιακό υπολογισμό να επιτυγχάνεται βάσει των προδιαγραφών του νέου κύκλου μέτρησης WLTP).
Προφανής είναι επίσης η ύπαρξη τετρακίνησης, χωρίς ασφαλώς το κλασικό σύστημα μετάδοσης, με το μεγαλύτερο ποσοστό ισχύος να περνά στους πίσω τροχούς για πιο σπορτίφ οδηγική αίσθηση. Οι Γερμανοί εστιάζουν τελευταία περισσότερο από ποτέ στη «συναισθηματική σύνδεση» αυτοκινήτου και οδηγού «παίζοντας» πολύ δυνατά το χαρτί της τεχνολογίας. Στο e-tron, για παράδειγμα, με τη μια σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων επέλεξαν να βάλουν paddles πίσω από το τιμόνι ώστε από αυτά ο οδηγός να επιλέγει τον βαθμό ανάκτησης ενέργειας (σε επίπεδα 0-1-2) κατά το φρενάρισμα, συμβάλλοντας έτσι κατά περίπου 30% στον παράγοντα «αυτονομία κίνησης», ενώ φρόντισαν να αντικαταστήσουν – στον προαιρετικό εξοπλισμό του μοντέλου – τους εξωτερικούς καθρέφτες με κάμερες.

Η ζωή μαζί του

Μέχρι την πρώτη μας οδηγική εμπειρία οφείλουμε να αρκεστούμε στις στατικές εντυπώσεις, με κυρίαρχη όλων αυτή που προέκυψε από την απόλυτη ψηφιοποίηση του εσωτερικού του, το οποίο δεν απέχει σε υλικά και φινίρισμα από τα υπόλοιπα μοντέλα της Audi. Πέρα λοιπόν από το Virtual Cockpit στη θέση του κλασικού πίνακα οργάνων υπάρχουν δύο οθόνες αφής υψηλής ευκρίνειας στο κέντρο του ταμπλό (επάνω στις 10,1 ίντσες και κάτω στις 8,8 ίντσες) που αντικαθιστούν τα περισσότερα συμβατικά χειριστήρια. Το γνωστό σύστημα συνδεσιμότητας MMΙ στην τελευταία γενιά του διαχειρίζεται την επικοινωνία με τον έξω κόσμο ενώ πέρα από τις φωνητικές εντολές υπάρχει η δυνατότητα γραφής με το χέρι στην κάτω οθόνη για την εισαγωγή στοιχείων αναζήτησης. Παράλληλα, μέσω της εφαρμογής myAudi ο οδηγός μπορεί από το κινητό του να παρακολουθεί από οπουδήποτε συγκεκριμένες λειτουργίες του δικού του e-tron, όπως για παράδειγμα ο χρόνος και το επίπεδο φόρτισης, αλλά και να προγραμματίζει την επόμενη διαδρομή του, με το σύστημα πλοήγησης να εντοπίζει σε αυτήν όλα τα πιθανά σημεία φόρτισης του αυτοκινήτου. Αλλωστε οι υπηρεσίες που σχεδιάζει κάθε κατασκευαστής αλλά και οι υφιστάμενες ή μελλοντικές υποδομές στο περιβάλλον που κινείται ο καθένας μας αποτελούν δυνητικά ενθαρρυντικό ή αποτρεπτικό στοιχείο για την απόκτηση κάθε ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Πόσω μάλλον όταν αυτό κοστίζει όσο το e-tron.

Πρωτοτυπία στη φόρτιση

Η μπαταρία των 95 kWh καταλαμβάνει σχεδόν όλο του δάπεδο του e-tron και φορτίζεται με εναλλασσόμενο (AC) ή συνεχές ρεύμα (DC). Σε μακρινά ταξίδια ο οδηγός μπορεί να φορτίσει την μπαταρία στους υπερταχυφορτιστές των ευρωπαϊκών αυτοκινητοδρόμων σε παροχή DC 150 kW – για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο παραγωγής. Μπορεί επίσης να χρησιμοποιήσει εναλλασσόμενο ρεύμα στο σπίτι ή αλλού έως 11 kW ή προαιρετικά στα 22 kW αξιοποιώντας το «έξυπνο» σύστημα διαχείρισης της ενέργειας. H διπλή θύρα φόρτισης (AC/DC) του e-tron βρίσκεται στην αριστερή πλευρά, ενώ προαιρετικά μπορεί να αποκτηθεί και με μια δεύτερη μονή θύρα (AC) στη δεξιά πλευρά για λόγους πρακτικότητας.

Κάμερα αντί καθρέφτη

Το πιο πολυσυζητημένο στοιχείο προαιρετικού εξοπλισμού αντικαθιστά τους εξωτερικούς καθρέφτες, βελτιώνει δραστικά την αεροδυναμική του e-tron (στο 0,27, τιμή κορυφαία για την κατηγορία), άρα μειώνει τους αεροδυναμικούς θορύβους και στέλνει την εικόνα σε OLED οθόνες αφής επτά ιντσών που βρίσκονται στο εσωτερικό των θυρών οδηγού και συνοδηγού. Ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει τη γωνία θέασης ανάλογα με τη θέση του πίσω από το τιμόνι ενώ σε ταχύτητες μεγαλύτερες των 90 χλμ./ώρα διαφοροποιείται αυτόματα η γωνία λήψης της κάμερας παρέχοντας λεπτομερέστερες εικόνες.

Χωρίς συμβιβασμούς

Το ηλεκτρικό άνοιγμα της πέμπτης πόρτας με την κίνηση του ποδιού, με τηλεχειρισμό ή με τον κλασικό τρόπο αποκαλύπτει τον χώρο αποσκευών με αρχικό όγκο 600 λίτρων. Ανασηκώνοντας το κάλυμμα του δαπέδου εκεί συναντάς ένα κουτί που μπορεί να χωρέσει το καλώδιο φόρτισης του αυτοκινήτου, το οποίο ωστόσο για πρακτικούς λόγους μπορεί να τοποθετηθεί σε έναν ξεχωριστό χώρο με όγκο 60 λίτρα κάτω από το μπροστινό καπό. Αρα ανάλογα με τις ανάγκες μπορείς να έχεις αντικείμενα εμπρός και πίσω.