Κατά τη διάρκεια του 2019, η κινεζική αγορά αυτοκινήτου, η οποία αποτελεί τη μεγαλύτερη παγκοσμίως, συρρικνώθηκε κατά 9,5% σε 21,07 εκατομμύρια μονάδες συνεχίζοντας την πτωτική της τάση σε σχέση με το 2017, οπότε και είχε καταγραφεί το ιστορικό υψηλό των 28,3 εκατομμυρίων μονάδων. Για εκείνους που αγαπούν τους συσχετισμούς, η κινεζική αγορά με τη βοήθεια της τοπικής κυβέρνησης που συνέδραμε με φορολογικά κίνητρα, λειτούργησε ως σανίδα σωτηρίας για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων την περίοδο που επακολούθησε την κατάρρευση της Lehman Brothers και έχει εντυπωθεί στη συλλογική συνείδηση ως η μεγαλύτερη οικονομική κρίση των τελευταίων – πολλών – ετών.

Εκτός από σωτήρια για τις αυτοκινητοβιομηχανίες την περίοδο της ύφεσης λόγω του όγκου πωλήσεων που μπορούσε να «προσφέρει», η Κίνα αποδείχθηκε και ιδιαιτέρως φιλόξενη ως προς την προσέλκυση επενδύσεων και κοινοπραξιών ενώ δεν χρειάζεται να αναφερθεί καν ότι η ανταγωνιστικότητα της αχανούς ασιατικής χώρας σε επίπεδο κόστους παραγωγής αποτελούσε ένα επιπλέον δέλεαρ για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων. Υπό αυτό το σκεπτικό πριν το 2018, οπότε και η κινεζική αγορά αυτοκινήτου εμφάνισε πτώση για πρώτη φορά σε 20 χρόνια, ακολουθώντας τις τάσεις της τοπικής οικονομίας εν μέσω ενός επαπειλούμενου εμπορικού πολέμου με τις ΗΠΑ, η πεποίθηση ήταν ότι η Κίνα θα εξακολουθήσει να αποτελεί εις το διηνεκές την ατμομηχανή της «αυτοκινητιστικής» και όχι μόνο οικονομίας. Εν μέσω πιέσεων για στροφή προς βιωσιμότερες τεχνολογίες λόγω κλιματικής αλλαγής αυτό δεν συνέβη, και παρά τις αρχικά φιλότιμες προσπάθειες της κινεζικής κυβέρνησης να δώσει κίνητρα που θα ενίσχυαν την αγορά ηλεκτροκίνητων, τα μεγέθη πωλήσεων νέων αυτοκινήτων εξακολούθησαν την πτωτική τους τάση. Η δε πλειονότητα των αναλυτών, πριν ακόμα ξεσπάσει η επιδημία και πλέον πανδημία του κορωνοϊού, καλούσε την κινεζική κυβέρνηση να δώσει περισσότερη έμφαση στον αυτοκινητιστικό τομέα ως σύνολο, αφήνοντας στην άκρη την επιμονή σε εναλλακτικές τεχνολογίες, καθώς σε διαφορετική περίπτωση θα «έπληττε» ανεπανόρθωτα το σύνολο της οικονομίας.

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω