Μια νέα δύναμη για την κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη της χώρας αναδείχθηκε τα χρόνια της κρίσης. Και αυτή είναι η εταιρική κοινωνική ευθύνη. Δεκάδες μεγάλες επιχειρήσεις, κόντρα
στις αντίξοες οικονομικές συνθήκες που υπαγόρευαν σε όλους να περιορίσουν τις δαπάνες τους, διέθεσαν εκατομμύρια ευρώ για την αντιμετώπιση οξυμμένων κοινωνικών και περιβαλλοντικών προβλημάτων.
Τα τελευταία χρόνια είναι εμφανής η αυξημένη ενεργοποίηση μεγάλων, κυρίως, επιχειρήσεων για θέματα που αφορούν την κοινωνία, την οικονομία, το περιβάλλον και τον πολιτισμό.
Για κάποιες μάλιστα η κοινωνική υπευθυνότητα και οι δράσεις με τις οποίες εκδηλώνεται αποτελεί μια πιο στρατηγική προσέγγιση, η οποία φαίνεται ότι συνδέεται και με βελτιωμένα οικονομικά αποτελέσματα. Αλλωστε όλοι γνωρίζουν ότι «η επιχείρηση που κάνει καλό στην κοινωνία κάνει καλό και στην ίδια».