Διάδοχη κατάσταση
Αμιγώς ηλεκτρική, η επόμενη γενιά του Micra αναμένεται να δημιουργήσει νέα δυναμική για τη Nissan στην Ευρώπη
Αν είστε συνδρομητής μπορείτε να συνδεθείτε από εδώ:
Η παρουσίαση του κοινού οδικού χάρτη Alliance 2030 που ανακοινώθηκεαπό τις Nissan, Renault και Mitsubishi εστιάζοντας στην ηλεκτροκίνηση και στις δραστηριότητες συνδεδεμένης μετακίνησης, επεφύλασσε εκπλήξεις για τους ευρωπαίους φίλους της Nissan καθώς επιβεβαιώθηκε ότι το μελλοντικό Micra θα είναι αποκλειστικά ηλεκτρικό και θα βρεθεί στη βάση της γκάμας της συμπληρώνοντας από το 2024/2025 τo best-seller Leaf και το SUV Ariya, το οποίο αναμένεται και στη χώρα μας τους επόμενους μήνες.
Η επεξεργασμένη εικόνα που βλέπετε δημοσιεύτηκε στο βρετανικό περιοδικό «Auto Express» και αποτελεί μια πρωτόλεια έκφραση των βασικών αρχών της σχεδίασης του ιαπωνικού compact μοντέλου, το οποίο θα κατασκευάζεται στις εγκαταστάσεις της Renault ElectriCity στη Γαλλία, ωστόσo η εμφάνισή του θα απηχεί τη φιλοσοφία της Nissan με αναφορές στη σχεδιαστική της κουλτούρα.
Το μεγαλύτερο πλεονέκτημά του εντοπίζεται στην ευελιξία της πλατφόρμας CMF B-EV, η οποία με το γράμμα B υποδηλώνει το συμπαγές μέγεθός του και με τα αρχικά EV την ηλεκτρική του υπόσταση. Σύμφωνα μάλιστα με τις πρώτες τεχνικές πληροφορίες η αυτονομία του υπολογίζεται σε 400 χλμ. με μία πλήρη επαναφόρτιση, απόσταση η οποία, βάσει ερευνών, ισοδυναμεί με τις αστικές διαδρομές που διανύει σε περίοδο 5-8 ημερών ένας ευρωπαίος οδηγός.
Παρόν και μέλλον
Η κοινή προσπάθεια των τριών εταιρειών (στις οποίες προστίθενται οι Alpine και Acura) να επιταχύνουν το βήμα τους στο πεδίο της ηλεκτροκίνησης προβλέπει την επένδυση 23 δισεκατομμυρίων ευρώ στην επόμενη πενταετία ώστε να επιτευχθούν οικονομίες κλίμακας με την προοπτική το 2030 να κατασκευάζουν ετησίως 1,5 εκατ. ηλεκτρικά αυτοκίνητα βασισμένα στην πλατφόρμα CMF-EV όπως ανέφερε ο CEO της Nissan Makoto Uchida.
Αυτό προϊοντικά μεταφράζεται σε περισσότερα από 15 ηλεκτρικά μοντέλα με τα σήματα όλων των εταιρειών, με τη Nissan να κεφαλαιοποιεί σε μεγαλύτερο βαθμό από κάθε άλλη μάρκα της Συμμαχίας, και στον τομέα της αναγνωρισιμότητας, την παγκόσμια επιτυχία του Leaf, στοιχείο που δημιουργεί νέες προϋποθέσεις διάκρισής της στην Ευρώπη σύμφωνα με την ηγεσία της. Επίσης είναι η μόνη από τις πέντε εταιρείες που επενδύει σταθερά στη Formula E, τον παγκόσμιο θεσμό Grand Prix μέσα σε πόλεις με ηλεκτρικά μονοθέσια.
Με δεδομένη τη χρήση και της τεχνολογίας e-Power που θα διατίθεται μέσω των νέων Qashqai και X-Trail στη γηραιά ήπειρο από το δεύτερο εξάμηνο του 2022, η ιαπωνική εταιρεία στοχεύει ταυτόχρονα στο άνω άκρο της mainstream ηλεκτροκίνησης λανσάροντας το Ariya. Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό SUV της ιαπωνικής φίρμας έχει ήδη ξεκινήσει την εμπορική του πορεία στην Ευρώπη όπου διατίθεται σε πέντε εκδόσεις. Αφετηρία στην γκάμα του αποτελεί η δικίνητη έκδοση με μπαταρία 65 kWh και ένα ηλεκτρικό μοτέρ, η οποία προσφέρει ισχύ 218 ίππων και αυτονομία 360 χλμ. Η επόμενη έκδοση επωφελείται επίσης από ένα μοτέρ, με ισχύ 242 ίππων, το οποίο όμως τροφοδοτείται από τη μεγαλύτερης απόδοσης μπαταρία των 90 kWh προσφέροντας αυτονομία που αγγίζει τα 500 χλμ. Για όσους προτιμήσουν την τετρακίνηση υπάρχουν τρεις διαφορετικές επιλογές οι οποίες υιοθετούν δύο ηλεκτρικά μοτέρ, ένα σε κάθε άξονα. Η βασική τετρακίνητη έκδοση e-4ORCE εφοδιάζεται με τη «μικρή» μπαταρία των 65 kWh προσφέροντας αυτονομία 340 χλμ. και ισχύ 279 ίππων. Η μεσαία στην «ιεραρχία» τετρακίνητη έκδοση επωφελείται από την μπαταρία των 90 kWh αυξάνοντας την αυτονομία σε 459 χλμ. αλλά και την ισχύ σε 306 ίππους, ενώ στην κορυφή της γκάμας βρίσκεται η έκδοση Performance e-4ORCE με την ίδια μπαταρία και επίσης δύο ηλεκτρικά μοτέρ συνδυαστικής απόδοσης 394 ίππων.
Formula 1: Σε εξέλιξη οι παρουσιάσεις των μονοθεσίων για το 2022
Με την αμερικανική Haas να ανοίγει την Παρασκευή 4 Φεβρουαρίου τον χορό των αποκαλύψεων των μονοθεσίων που θα δούμε στις πίστες την εφετινή αγωνιστική περίοδο ξεκίνησε η αντίστροφη μέτρηση για την επίσημη έναρξη του πρωταθλήματος F1. Θα ακολουθήσουν οι Red Bull (9/2), Aston Martin (10/2), McLaren (11/2), AlphaTauri (14/2), Ferrari (17/2), Mercedes (18/2), Alpine (21/2) και Alfa Romeo (27/2), ενώ αναμένεται η ημερομηνία παρουσίασης του μονοθεσίου της Williams. Οι χειμερινές δοκιμές εξέλιξης θα πραγματοποιηθούν την περίοδο 23-25 Φεβρουαρίου στη Βαρκελώνη και από 10-12 Μαρτίου στο Μπαχρέιν.
Πρεμιέρα στην Ελλάδα για το νέο Peugeot 308
Σε μια αγορά που συμπιέζεται από τη δημοφιλία των SUV και την εμπορική επιτυχία των 2008 και 3008, η γαλλική μάρκα παρουσιάζει την τρίτη γενιά του 308 που διακρίνεται για τα ποιοτικά χαρακτηριστικά και την τεχνολογία του. Το μικρομεσαίο μοντέλο της Peugeot διατίθεται στη χώρα μας σε δύο εκδόσεις βενζίνης με τον ίδιο κινητήρα 1,2 λίτρων PureTech απόδοσης 110 ίππων (από 19.900 ευρώ) ή 130 ίππων (από 22.300 ευρώ με μηχανικό κιβώτιο έξι ταχυτήτων και από 24.800 ευρώ με το αυτόματο οκτώ σχέσεων). Δυνατότητα επιλογής κιβωτίου υπάρχει και στη μοναδική πετρελαιοκίνητη έκδοση 1.5 BlueHDi των 130 ίππων (από 23.300 ευρώ με μηχανικό κιβώτιο και από 25.700 ευρώ με το αυτόματο EAT8), ενώ στην κορυφή της γκάμας βρίσκεται η Plug-in υβριδική (PHEV) έκδοση με τα διακριτικά Hybrid, στην οποία η συνύπαρξη κινητήρα βενζίνης 150 ίππων και ηλεκτροκινητήρα 81k W αποδίδει συνδυαστικά 180 ίππους, μεαυτόματο κιβώτιο e-EAT8. Η τιμή της συγκεκριμένης υλοποίησης είναι 39.500 ευρώ με εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από 24 γρ./χλμ. και θεωρητική αυτονομία κίνησης αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια για 70 χλμ. χάρη στην μπαταρία των 12,4k Wh. Οι χρόνοι φόρτισής της ποικίλλουν από 1 ώρα και 55 λεπτά έως 7 ώρες και 5 λεπτά ανάλογα με την παροχή ρεύματος, ενώ στο μέλλον αναμένεται και η επίσης δικίνητη αλλά ισχυρότερη Plug-in υβριδική έκδοση απόδοσης 225 ίππων με εκπομπές CO2 από 26 γρ./χλμ.

