Έντυπη Έκδοση Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου του tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Αν είστε συνδρομητής μπορείτε να συνδεθείτε από εδώ: Αν θέλετε να γίνετε συνδρομητής μπορείτε να αποκτήσετε τη συνδρομή σας εδώ:
Εγγραφή μέλους Για όσους δεν έχουν επαφή με τον μικρόκοσμο της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, οι συστάσεις προηγούνται: η Cadillac αποτελεί σταθερά το premium brand του ομίλου General Motors και ως τέτοιο απολαμβάνει τον ρόλο του «καθοδηγητή» για τις υπόλοιπες μάρκες του στα πεδία του design και των «ακραίων» τεχνολογικών εφαρμογών.
Παράλληλα, πρωτότυπα μοντέλα της όπως το InnerSpace που εντάσσεται στο νέο χαρτοφυλάκιο των «Halo Concepts» δίνουν το στίγμα των φιλοδοξιών της σε μια αγορά που μαστίζεται από τη μίμηση.
«Καθένα από τα πρωτότυπα μοντέλα μας βασίζεται σε ένα σενάριο που παρέχει μια διαφορετική εμπειρία μετακίνησης. Κάποτε απλώς σχεδιάζαμε αυτοκίνητα, σήμερα σχεδιάζουμε τις επόμενες εμπειρίες σας» υπογραμμίζει ο Φρανκ Σοσέντο, επικεφαλής του studio προηγμένης σχεδίασης της GM στην Καλιφόρνια.
Αυτοκίνητα σαν το Inner-Space μοιάζουν να απευθύνονται στο 1% του 1% των υποψιασμένων «early adopters» (όσων σπεύδουν να υιοθετήσουν πρώτοι τις νέες τάσεις, πληρώνοντας την υπεραξία αυτού του προνομίου), ωστόσο η τεχνολογία που χρησιμοποιούν δεν είναι εξωγήινη. Ενα ηλεκτρικό σύστημα κίνησης και hi-tech μπαταρίες σε καίρια σημεία της προηγμένης αρχιτεκτονικής του InnerSpace υπηρετούν την αποτελεσματική κατανομή βάρους και την απόλυτη εκμετάλλευση, από τους σχεδιαστές, του εσωτερικού χώρου.
Το άνοιγμα της θηριώδους γυάλινης οροφής προς τα επάνω αποκαλύπτει ένα luxury διθέσιο εσωτερικό στο οποίο μπαίνεις χωρίς να σκύψεις και κάθεσαι απλώνοντας τα πόδια σου πάνω στα αναπτυσσόμενα υποπόδια.
Oπως κάθε καλή αυτόνομη ιδέα κίνησης που αξίζει τον χρόνο και τα χρήματα που θα της αφιερώσεις, το InnerSpace δεν διαθέτει παραδοσιακά χειριστήρια, δηλαδή τιμόνι και πεντάλ. Αντί για αυτά η Cadillac ενέδωσε στον «πειρασμό» της γέφυρας του διαστημοπλοίου «Enterprise», με μια επιβλητική κυρτή οθόνη που, σχεδόν ολοκληρωτικά, περικλείει τους επιβάτες.
Στην επισήμανση ότι όλα αυτά δείχνουν μη ρεαλιστικά στο άμεσο μέλλον, η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία διαφωνεί, αντιτάσσοντας ότι οι επιλογές της προάγουν την ευεξία των πελατών της.
«Η ηλεκτροκίνηση, σε συνδυασμό με την αυτόνομη οδήγηση, αλλάζει ριζικά τον ρόλο των οχημάτων και τις εμπειρίες που αυτά προσφέρουν» δηλώνει ο Μπράιαν Νέσμπιτ, εκτελεστικός διευθυντής της GM στο πεδίο του Global Advanced Design, και συνεχίζει: «Εξερευνούμε ποια μπορεί να είναι η κατάληξη αυτών των καινοτόμων ιδεών, οραματιζόμενοι την κινητικότητα ως σύμμαχο της ευεξίας και προσφέροντας στους πελάτες μας την απόλυτη πολυτέλεια: περισσότερο προσωπικό χρόνο».
Το τίμημα για όλα αυτά παραμένει ακόμη άγνωστο, σε αντίθεση με το χρονοδιάγραμμα της Cadillac, καθώς η Μέρι Μπάρα, διευθύνουσα σύμβουλος της μητρικής General Motors, ανέφερε λίγο μετά την Πρωτοχρονιά, στην εναρκτήρια ομιλία της στο Consumer Electronics Show 2022, ότι ήδη διαμορφώνεται ένα σχέδιο πώλησης πλήρως αυτόνομων οχημάτων στους πελάτες του αμερικανικού ομίλου από τα μέσα της δεκαετίας που διανύουμε. Τόσο κοντά, τόσο μακριά!