Όσα αξίζει να συγκρατήσει κανείς από το Goodwood

Το βρετανικό φεστιβάλ φιλοξενεί πλέον ολοένα περισσότερα αυτοκίνητα ευρείας κατανάλωσης, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι υπολείπεται σε «θέαμα» ή ότι από τη φετινή εκδοχή του έλειψε ο σπορ εξωτισμός

Όσα αξίζει να συγκρατήσει κανείς από το Goodwood

Alpine A290 Rallye

Με αφορμή την επέτειο των 70 της χρόνων, η γαλλική φίρμα αποκάλυψε στη βρετανική διοργάνωση μια αγωνιστική παραλλαγή του ήδη «αθλητικού» A290. H έκδοση Rallye, όπως ονομάζεται, συμβαδίζει με τις τελευταίες προδιαγραφές της FIA, διαθέτοντας κλωβό ασφαλείας και bucket καθίσματα της Sabelt υπό το σκεπτικό συμμετοχής σε αγωνιστικές διοργανώσεις της Alpine ανά τον κόσμο.

Πλην των όσων απαιτούνται για την αγωνιστική δράση, το hot-hatch επωφελείται από ένα νέο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης με την υπογραφή της ZF για τον μπροστινό άξονα καθώς και ένα βελτιωμένο κιβώτιο, ενώ αναβαθμισμένα επίσης είναι η ανάρτηση η οποία ενσωματώνει αμορτισέρ ALP Racing με ένα ειδικά για την περίσταση διαμορφωμένο setup καθώς και τα φρένα που διαθέτουν εξαπίστονες δαγκάνες μπροστά και μεγαλύτερα δισκόφρενα. Το σύστημα πέδησης συμπληρώνεται από ρυθμιζόμενο αγωνιστικό σύστημα ABS ενώ η έκδοση Rallye διαθέτει και υδραυλικό χειρόφρενο. Η ισχύς των 220 ίππων και 330 Nm προέρχεται από τον γνώριμο ηλεκτροκινητήρα που εφοδιάζει και το μέχρι σήμερα γνωστό A290, ενώ την ενέργεια παρέχει η μπαταρία των 52 kWh.

Honda Super EV

Αν δεν έχετε ακούσει ποτέ την ονομασία του συγκεκριμένου μοντέλου είναι διότι η Honda επέλεξε μια «μυστικοπαθή» διαδικασία fast track για την αποκάλυψή του, περιφέροντάς το αρχικά στους δρόμους του Λονδίνου και στη συνέχεια, προσγειώνοντάς το στο φεστιβάλ ταχύτητας του Goodwood.

Πλην της ενδιαφέρουσας εμφάνισης που αντλεί την έμπνευσή της από τη λογική των ιαπωνικών kei cars, τιμώντας την πρόσφατη ιστορία των Ιαπώνων (Honda e) αλλά και την απώτερη (Honda City), αξίζει να γνωρίζει κανείς ότι η έκδοση παραγωγής του Super EV θα αποτελέσει, ήδη από το 2026, τη βάση της νέας σειράς ηλεκτρικών της φίρμας, την οποία οι Ιάπωνες επιγράφουν ως «0 Series».

Προς το παρόν, η ιαπωνική φίρμα δεν έχει ανακοινώσει στοιχεία για τις προδιαγραφές του, σημειώνοντας μόνο ότι το Super EV θα είναι αμιγώς ηλεκτρικό αλλά και ότι οι προδιαγραφές του θα αποσκοπούν στην «απόλαυση της οδήγησης», παρά το μικρό του μέγεθος που θα του εξασφαλίσει μια θέση στην κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης. Οπως και να έχει, θεωρήστε δεδομένο ότι θα μάθουμε σύντομα τις λοιπές πληροφορίες καθώς και ότι το μοντέλο έχει ήδη εξασφαλίσει την παρουσία του στην ευρωπαϊκή γκάμα της Honda.

Hyundai Ioniq 6 N

Οι Κορεάτες επεφύλαξαν για το φεστιβάλ ταχύτητας το απολύτως ταιριαστό Ioniq 6 N που συμπληρώνει ιδανικά το «Ν» σύμπαν ηλεκτρικών επιδόσεων της Hyundai. Εφοδιαζόμενο με δύο ηλεκτρικά μοτέρ, ένα τοποθετημένο μπροστά με 238 ίππους και ένα πίσω με 412 ίππους, το Ioniq 6 N αποδίδει συνδυαστικά 650 ίππους και 770 Nm ροπής.

Χάρη και στην εξαιρετικά αεροδυναμική σιλουέτα του τα παραπάνω μεγέθη του εξασφαλίζουν τη δυνατότητα να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 3,2 δευτερόλεπτα ενώ η μέγιστη ταχύτητά του διαμορφώνεται σε 257 χλμ./ώρα με την παρέμβαση του ηλεκτρονικού περιοριστή ταχύτητας. Φυσικά, οι Κορεάτες έχουν διαμορφώσει ειδικά για την περίσταση τη γεωμετρία της ανάρτησης ενώ αναβαθμισμένο είναι και το σύστημα πέδησης. Παράλληλα από το παλμαρέ του δεν λείπουν gadgets όπως το σύστημα προσομοίωσης αλλαγής σχέσεων, το N Drift Optimizer, για εκείνους που επιδιώκουν μια πιο εκρηκτική εμπειρία αλλά και η κατάλληλη ηχητική υπόκρουση καθώς το Ioniq 6 N διαθέτει ένα σύστημα που μιμείται το soundtrack ενός θερμικού κινητήρα.

Lexus LFR και Toyota GR GT3

Eχουν παρέλθει 13 χρόνια από τότε που σταμάτησε η παραγωγή του supercar της Lexus, LFA. Πλέον οι Ιάπωνες αναζητούν το μοντέλο που θα το αντικαταστήσει και το οποίο δεν παρέλειψε να εκμεταλλευθεί τη διάσημη ανάβαση προκειμένου να πραγματοποιήσει μια εμφάνιση ως καμουφλαρισμένο δοκιμαστικό πρωτότυπο (δεξιά στη φωτογραφία).

Προς το παρόν οι πληροφορίες σε σχέση με τις προδιαγραφές του σπανίζουν, ωστόσο θεωρήστε δεδομένη την παρουσία ενός νέου V8 κάτω από το χαρακτηριστικά μακρύ ρύγχος του, αφθονία σε αγωνιστικές εφαρμογές σε ό,τι αφορά την αεροδυναμική όπως ήδη προδίδει η ευμεγέθης πτέρυγα πίσω, το προτεταμένo splitter μπροστά και τα σκαμμένα κατώτερα πλευρικά τμήματα.

Οι σχεδιαστικές του επιρροές, άλλωστε, θα μιμηθούν το άκρως επιθετικό στην εμφάνιση GR GT3 Concept (αριστερά στη φωτογραφία) που η Toyota είχε παρουσιάσει στην έκθεση του Τόκιο πριν από τρία χρόνια. Σε ό,τι αφορά την ισχύ του, αυτή θα κινηθεί δεδομένα πάνω από τους 600 ίππους ενώ αξίζει να σημειωθεί επίσης ότι το αυτοκινητιστικό σύμπαν διαδίδει ότι θα κινηθεί τιμολογιακά αρκετά χαμηλότερα από το LFA. Αν ήδη αναρωτιέστε για τη διπλή εμφάνιση, η εκλεκτική συγγένεια Lexus και Toyota σημαίνει ότι αμφότερες θα επωφεληθούν από την τεχνολογία του νέου supercar, αποκτώντας η καθεμία τη δική της εκδοχή.

MG Cyber X

Mε μήκος 4,3 μέτρα και τετραγωνισμένη σχεδίαση, το πρωτότυπο Cyber X διαφέρει πολύ από όσα έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε από την MG. Οπως επίσης έχει δηλώσει η βρετανογενής φίρμα, αυτό δεν θα αλλάξει στην έκδοση παραγωγής του που αναμένεται το 2027. Η κυβοειδής σιλουέτα του που προτεραιοποιεί την πρακτικότητα στοχεύoντας παράλληλα στα lifestyle αντανακλαστικά του νεότερου αγοραστικού κοινού δεν θα είναι η μοναδική καινοτομία του Cyber X.

Σύμφωνα με τις μέχρι τώρα συστάσεις, αφετηρία για το μοντέλο θα αποτελέσει η νεότερη αρχιτεκτονική του ομίλου SAIC, Ε3, η οποία έχει σχεδιαστεί με αποκλειστικό γνώμονα την ηλεκτροκίνηση και όπου οι μπαταρίες αποτελούν δομικό στοιχείο του πλαισίου, συνεισφέροντας στην ακαμψία του αλλά και μειώνοντας το συνολικό βάρος της κατασκευής. Επίσης το Cyber X αναμένεται να είναι από τα πρώτα μοντέλα της ΜG που θα επωφεληθούν από το νέο λειτουργικό σύστημα Zebra 3.0, το οποίο υπόσχεται πλείστες βελτιώσεις σε σχέση με το υφιστάμενο, αλλά και από το καινοτόμο Horizon Robotics J6, το οποίο εγγυάται μια νέα εποχή σε όρους συστημάτων υποβοήθησης και αυτόνομης οδήγησης.

GMA T.33 S

Εκτός από την επέτειο της Alpine, ο Gordon Murray συμπληρώνει φέτος 60 χρόνια επαγγελματικής δραστηριότητας στην αυτοκινητοβιομηχανία, όντας το τιμώμενο πρόσωπο του Goodwood. Η ευκαιρία δεν θα μπορούσε να περάσει ανεκμετάλλευτη από την Gordon Murray Automobiles που επεφύλαξε για την… ταχύτερη διοργάνωση της Μεγάλης Βρετανίας μια αγωνιστική έκδοση του T.33, ενός από τα πιο πρόσφατα δημιουργήματά του βρετανού σχεδιαστή της McLaren F1. Το Τ.33 S, όπως ονομάζεται, διαθέτει αναθεωρημένη ανάρτηση, αναβαθμισμένα φρένα καθώς και βελτιωμένα αεροδυναμικά στοιχεία που αυξάνουν την παραγόμενη κάθετη δύναμη. Επίκεντρο της κατασκευής εξακολουθεί να αποτελεί ο ατμοσφαιρικός V12 των 3,9 λίτρων με την υπογραφή της Cosworth και την απόδοση των 617 ίππων, ενώ μένει πιστό στη λογική της ελαφριάς κατασκευής χάρη στο πλαίσιο από ανθρακόνημα και αλουμίνιο που περιορίζει το βάρος του σε 1.072 κιλά.

Jaecoo 5

Παρά την τετραγωνισμένη γεωμετρία που λειτουργεί λίγο παραπλανητικά για τις διαστάσεις του, το Jaecoo 5 ανήκει στην κατηγορία των B-SUV με δεδομένο και ότι το μήκος του δεν ξεπερνά τα 4,4 μέτρα. Στη χώρα μας αναμένεται περί τα τέλη της χρονιάς αποτελώντας τη δεύτερη πρόταση της φίρμας στην ελληνική αγορά μετά το ήδη γνωστό και μεγαλύτερο J7. Μέχρι τότε το J5 τείνει χείρα γνωριμίας μέσω Goodwood, όπου πραγματοποίησε ένα πέρασμα από τη διάσημη ανάβαση.

Να σημειωθεί ότι το J5 θα είναι διαθέσιμο σε αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση, η οποία αναμένεται να έχει προδιαγραφές ανάλογες του Omoda E5, προσφέροντας ισχύ 204 ίππων και ενσωματώνοντας μπαταρία 61 kWh, η οποία με τη σειρά της θα προσφέρει αυτονομία περίπου 400 χλμ. αλλά και σε συμβατική έκδοση με θερμικό κινητήρα. Αυτή θα εφοδιάζεται με turbo κινητήρα 1,6 λίτρων με απόδοση 147 ίππους και θα συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων.

Εκτός από την επιβλητική εξωτερική εμφάνιση, στα ενδότερα το J5 ακολουθεί μια μινιμαλιστική λογική design αλλά μαξιμαλιστική ψηφιακά με επίκεντρο μια κάθετη οθόνη 13,2 ιντσών σε ρόλο infotainment ενώ στον βασικό εξοπλισμό του μοντέλου περιλαμβάνονται αυτόματα φώτα, ηχοσύστημα Sony έξι ηχείων και συστήματα υποβοήθησης που εξασφαλίζουν τη δυνατότητα ημιαυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2.

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.
Exit mobile version