Ferrari Daytona Sp3

Σε μια ακραία δημιουργική στιγμή, αντίστοιχη εκείνων που προκάλεσαν την εμφάνιση των εμβληματικών Monza SP1 και SP2 μοντέλων της αποκλειστικής σειράς Icona, η Ferrari κλέβει την παράσταση με την Daytona SP3, ένα hypercar «…για κάθε ημέρα του χρόνου σε όλον τον κόσμο», καθώς οι speedster SP1 και SP2, εξαιτίας της απουσίας παρμπρίζ, δεν κυκλοφορούν παντού σε δημόσιους δρόμους. Η αποκλειστικότητα στην περίπτωση της Daytona αφορά την κατασκευή «μόνο» 599 αυτοκινήτων – 100 περισσότερα από τις δίδυμες Monza –, με τιμή 2 εκατ. ευρώ, προτεραιότητα στους ιδιοκτήτες των SP1 και SP2 και παραδόσεις που θα ξεκινήσουν σε περίπου έναν χρόνο. Το όνομά της σχετίζεται με τις 24 Ωρες της Daytona του 1967, όπου η Ferrari πέτυχε το 1-2-3 με τις αγωνιστικές 330 P3/4, 330 P4 και 412 P σε μία από τις κορυφαίες στιγμές της στη «χρυσή εποχή» των αγώνων με αυτοκίνητα κλειστού τροχού, που αποτελεί διαχρονικά σημείο αναφοράς για πολλές γενιές σχεδιαστών και μηχανικών. Η σχέση της Daytona SP3 με τα αγωνιστικά αυτοκίνητα της δεκαετίας του 1960 εντοπίζεται και στον τομέα της σχεδίασης, η οποία συνδυάζει στοιχεία από τις vintage Ferrari και τα σημερινά μοντέλα της φίρμας. Το χαμηλό παρμπρίζ δημιουργεί μια προφανή σύνδεση με την P3/4, ενώ τα «διπλά καρέ» εμπρός φτερά παραπέμπουν σε σπορ πρωτότυπα όπως η 512 S, η 712 Can-Am και η 312 P, την ώρα που τα κινούμενα πάνελ πάνω από τα φωτιστικά σώματα αποτελούν φόρο τιμής στους αναδυόμενους προβολείς που ήταν κάποτε δημοφιλείς στα supercars. Στο πίσω μέρος η Daytona SP3 διαφοροποιείται από τις σύγχρονες Ferrari χάρη με μια στοίβα από «λεπίδες» κάτω από την μπάρα φώτων, επιλογή που ενισχύει τον ισχυρισμό της εταιρείας ότι η Daytona SP3 είναι το πιο αεροδυναμικά αποδοτικό μοντέλο δρόμου που έχει κατασκευάσει μέχρι σήμερα χωρίς τη βοήθεια ενεργών αεροδυναμικών στοιχείων. Στο εσωτερικό, τα καθίσματα είναι ενσωματωμένα στο αμάξωμα και όχι τοποθετημένα απευθείας στο σασί, όπως στα κλασικά αγωνιστικά πρωτότυπα, με τον οδηγό και τον συνοδηγό να κάθονται χαμηλότερα από ό,τι σε οποιαδήποτε άλλη Ferrari, καθώς η Daytona SP3 έχει ύψος μόλις 1,14 μέτρα – και βάρος 1.485 κιλά. Είναι επίσης η πρώτη Ferrari που παρουσιάζεται μετά την «αποχώρηση» της υβριδικής LaFerrari το 2018, με δωδεκακύλινδρο ατμοσφαιρικό κινητήρα, ο οποίος τοποθετείται στο κέντρο του αμαξώματος. Με χωρητικότητα 6,5 λίτρα, αυτός ο V12 αποδίδει 829 ίππους, καθιστώντας την το πιο ισχυρό μη εξηλεκτρισμένο μοντέλο που έχει κατασκευαστεί έως τώρα στο Maranello. Σε συνδυασμό μάλιστα με το τροποποιημένο αυτόματο κιβώτιο επτά ταχυτήτων της 812 Competizione, ο V12 εξασφαλίζει στην SP3 επιτάχυνση από στάση (0-100 χλμ./ώρα) σε 2,85 δευτερόλεπτα και μέγιστη ταχύτητα 338 χλμ./ώρα.

Mercedes EQE

Τo downsizing της κορυφαίας EQS με τα διακριτικά EQE υιοθετεί στο έπακρο την ηλεκτρική τεχνολογία της Mercedes-Benz, αλλά προσθέτει στην εξίσωση τη σπορ διάσταση ενός δυναμικότερου αλλά πάντοτε τετράθυρου αμαξώματος. Με μεταξόνιο 3,12 μέτρα και χώρο αποσκευών 430 λίτρα, η EQE χαρακτηρίζεται ως ένα business sedan που «κυλά» στον δρόμο επάνω σε τροχούς 19-21 ιντσών αξιοποιώντας την αποθηκευμένη σε μπαταρία 90 kWh ενέργεια που εξασφαλίζει θεωρητική αυτονομία έως 660 χλμ. με μία φόρτιση, ενώ οι εκδόσεις ισχύος θα ξεκινούν από την EQE 350 των 288 ίππων και θα καταλήγουν στην κορυφαία EQE των 670 ίππων. Αν και η επίσημη αποκάλυψη του μοντέλου πραγματοποιήθηκε τον Σεπτέμβριο που μας πέρασε στο Μόναχο, η κυκλοφορία του στην ευρωπαϊκή αγορά θα ξεκινήσει στα μέσα του 2022, διαθέτοντας μεταξύ άλλων την πανοραμική οθόνη MBUX Hyperscreen για όλες τις λειτουργίες του αυτοκινήτου, αυτόματα ανοιγόμενες πόρτες και – προαιρετικά – σύστημα τετραδιεύθυνσης. Παράλληλα, η EQE παρέχει ένα ευρύ φάσμα δυνατοτήτων εξατομίκευσης, δύο ειδικές λειτουργίες οδήγησης για νέους οδηγούς και για σοφέρ αλλά και τη λειτουργία Highlight, στην οποία το όχημα παρουσιάζει τον εαυτό του και τα κυριότερα σημεία του εξοπλισμού του αφού ενεργοποιηθεί από τον φωνητικό βοηθό «Hey Mercedes». Τέλος, ανάμεσα στα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης ξεχωρίζει η «προειδοποίηση μικροϋπνίας» που αναλύει τις κινήσεις των βλεφάρων του οδηγού χρησιμοποιώντας μια κάμερα τοποθετημένη στην οθόνη/πίνακα οργάνων, προειδοποιώντας τον για τον βαθμό συγκέντρωσης και την κούρασή του.

Rolls-Royce Ghost Black Badge

Σπανίως μια ειδική σειρά μοντέλων σε μια ultra luxury εταιρεία όπως η Rolls-Royce αποδεικνύεται τόσο δημοφιλής προτάσσοντας τον «σκοτεινό» χαρακτήρα της. Μακριά από χρυσές λεπτομέρειες και χρωματικές ιδιοτροπίες που μπορεί να προέρχονται από την απόχρωση των ματιών του αγαπημένου τους κατοικιδίου, σχεδόν το 30% των πελατών της R-R επιλέγουν μια Black Badge έκδοση η οποία στην περίπτωση της νέας Ghost απαιτεί 45 κιλά μαύρου χρώματος σε δύο στρώσεις βαφής και πέντε ώρες γυάλισμα με το χέρι.
Στο εσωτερικό του αυτοκινήτου ξεχωρίζει η νέα ύφανση από ανθρακόνημα με μεταλλικές ίνες που αναδεικνύουν ένα διαμαντένιο μοτίβο, ένα αλουμινένιο σύμβολο Black Badge μεταξύ των πίσω καθισμάτων και ένα μαυρισμένο ρολόι με μόνο τις άκρες των δεικτών και τους δείκτες των δεκαλέπτων του τετάρτου φωτισμένους με χρώμιο.
Παρά το σκοτεινό ύφος, πάντως, θα μείνετε άναυδοι από τη φωτιζόμενη επένδυση στην πλευρά του συνοδηγού στο ταμπλό, τα περισσότερα από 850 φωτάκια και τα αστέρια στην εσωτερική πλευρά της οροφής. Από μηχανολογικής άποψης, η χωρητικότητα του γνωστού, διπλά υπερτροφοδοτούμενου V12 κινητήρα των 6,75 λίτρων κρίθηκε «επαρκής», όχι όμως και η ισχύς του, η οποία αυξήθηκε κατά 29 ίππους φθάνοντας πλέον στους 592, τόσο ώστε αυτό το «φάντασμα» να ξεγλιστρά ταχύτερα ανάμεσα στις σκιές.

Bentley Flying Spur Mulliner

Με την υπογραφή του οίκου Mulliner, του παλαιότερου αμαξοποιείου στον κόσμο, υπεύθυνου για τις πιο εξεζητημένες υλοποιήσεις αυτοκινήτων της βρετανικής μάρκας, αυτή η Flying Spur εξελίσσει ακόμη περισσότερο τον όρο «το καλύτερο αυτοκίνητο στον κόσμο». Διαθέσιμο με το καινούργιο υβριδικό βενζινοκίνητο V6 σύνολο ή με τους επίσης βενζινοκίνητους V8 και W12 κινητήρες, το θηριώδες sedan αποτελεί την απόλυτη έκφραση της σύγχρονης δεξιοτεχνίας και της πολυτέλειας σε αυτή την κατηγορία των χειροποίητων οχημάτων. Ανάμεσα στα πιο ιδιαίτερα στοιχεία της συναντάμε την εσωτερική καπιτονέ Diamond-in-Diamond επένδυση με μια διαδικασία κεντήματος που χρειάστηκε 18 μήνες για να αναπτυχθεί. Κάθε ρόμβος περιέχει ακριβώς 712 μεμονωμένες βελονιές, η καθεμία ευθυγραμμισμένη ακριβώς στο κέντρο του σχήματος που δημιουργεί. Αντίστοιχα, πέρα από τις συμβατικές επιλογές κινητήρων, το νέο V6 Plug-in υβριδικό σύνολο σηματοδοτεί την πρώτη εξηλεκτρισμένη Flying Spur στην ιστορία της μάρκας, αποδίδοντας 540 ίππους, με επιτάχυνση από στάση σε 4,3 δευτερόλεπτα, μέγιστη ταχύτητα «μόλις» 285 χλμ./ώρα και συνδυαστική αυτονομία κίνησης 700 χλμ. χάρη και στην μπαταρία των 14,1 kWh, η οποία παρέχει ενέργεια για την κάλυψη 40 χλμ. με μηδενικούς ρύπους.

Lamborghini Countach Lpi 800-4

Πέντε δεκαετίες μετά τη δημιουργία της αρχέτυπης Countach με τη θρυλική υπογραφή του σχεδιαστικού οίκου Bertone, η Lamborghini «αναβιώνει» ένα από τα σημαντικότερα μοντέλα της, διατηρώντας στοιχεία του αρχικού design. Ωστόσο, παρά τη ρετρό διάθεση σε συγκεκριμένα σημεία, κάθε μία από τις 112 Countach LPI 800-4 που θα παραχθούν διαθέτει ορισμένες από τις πιο εξεζητημένες τεχνολογικές εφαρμογές της εταιρείας, διατηρώντας το «σήμα κατατεθέν» της, έναν τοποθετημένο στο κέντρο V12 κινητήρα 6.498 κ.εκ. απόδοσης 780 ίππων που συνυπάρχει με έναν ηλεκτροκινητήρα 48 Volt απόδοσης 34 ίππων. Το υβριδικό σύνολο αποδίδει συνδυαστικά 814 ίππους στις 8.500 σ.α.λ., οι οποίοι χάρη στο σύστημα τετρακίνησης και το επτάρι κιβώτιο ταχυτήτων εξασφαλίζουν επιτάχυνση από στάση σε 2,8 δευτερόλεπτα και μέγιστη ταχύτητα 355 χλμ./ώρα. Στα highlights του μοντέλου περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων ένα μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης – σπονδή στην ιστορία της μάρκας –, το μονοκόκ σασί από ανθρακόνημα, η ηλεκτροχρωματική γυάλινη οροφή και τα ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα που διαμορφώνουν την αεροδυναμική αντίσταση του τετραγωνισμένου αμαξώματος, βάρους 1.595 κιλών.