Νέοι δρόμοι για την ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού

Με ψηλά τον πήχη των προσδοκιών θα διεξαχθεί το 3ο Posidonia Sea Tourism Forum στις 26 και 27 Μαΐου στο Μέγαρο Διεθνές Συνεδριακό Κέντρο

Νέοι δρόμοι για την ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού
Με ψηλά τον πήχη των προσδοκιών θα διεξαχθεί το 3ο Posidonia Sea Tourism Forum στις 26 και 27 Μαΐου στο Μέγαρο Διεθνές Συνεδριακό Κέντρο. Περισσότεροι από 800 αντιπρόσωποι εταιρειών κρουαζιέρας, λιμένων και προορισμών, προμηθευτών κρουαζιεροπλοίων, πρακτορείων ναύλωσης γιοτ, φορέων ανάπτυξης και διαχείρισης μαρινών, τοπικών αρχών και κρατικών φορέων θα αναλύσουν τις δυσκολίες και τις ευκαιρίες που επηρεάζουν το μέλλον του θαλάσσιου τουρισμού στην Ελλάδα και στην ευρύτερη περιοχή.
Οι διοργανωτές σημειώνουν ότι ο θαλάσσιος τουρισμός στην Ελλάδα και στην Τουρκία τις δύο επόμενες σεζόν αναμένεται να σημειώσει εντυπωσιακή ανάπτυξη, καθώς οι πιο δημοφιλείς προορισμοί κρουαζιέρας στην περιοχή πρόκειται να επωφεληθούν από την αναμενόμενη επιστροφή στην Ανατολική Μεσόγειο σημαντικού τμήματος του παγκόσμιου δυναμικού της κρουαζιέρας, η οποία ακολουθεί μια περίοδο ανακατάταξης που οξύνθηκε λόγω των γεωπολιτικών εντάσεων στη Μέση Ανατολή και της οικονομικής κρίσης στην ευρωζώνη.
Βιομηχανία
Μιλώντας στο «Βήμα της Κυριακής» ο Θεόδωρος Βώκος, εκτελεστικός διευθυντής των εκθέσεων Ποσειδώνια, επεσήμανε: «Ξεκινήσαμε μια προσπάθεια με την υποστήριξη των φορέων να προβάλουμε την Ελλάδα στο εξωτερικό σε μια βιομηχανία που ενώ θα έπρεπε να έχουμε όλα τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα, καθότι όλες οι εταιρείες και yachting και κρουαζιέρας θα έρθουν στην Ελλάδα, δεν έχουμε αξιοποιήσει το δυναμικό μας. Και σε θέματα home porting αλλά και σε θέματα transit είμαστε πίσω από την Ιταλία, πίσω από την Ισπανία, πίσω από τη Γαλλία, ενώ έχουμε και περισσότερους προορισμούς και μεγαλύτερη ομορφιά και μεγαλύτερα τουριστικά αξιοθέατα και ένα πάρα πολύ βασικό κομμάτι ακόμη, μικρότερες αποστάσεις μεταξύ των προορισμών, το οποίο σε εποχή τέτοιου υψηλού κόστους καυσίμων είναι τεράστιο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα».
Τεράστια συμμετοχή
Ο κ. Βώκος πρόσθεσε: «Από το φόρουμ προσδοκούμε ότι η Ελλάδα θα μπει ακόμη πιο δυναμικά στον χάρτη τόσο του yachting όσο και της διεθνούς κρουαζιέρας».
Και συμπλήρωσε: «Το φόρουμ εφέτος νομίζω ότι σπάει ένα φράγμα, καθώς από ένα περιφερειακό γεγονός γίνεται σχεδόν διεθνές, με την έννοια ότι έχουμε τεράστια συμμετοχή και από Κίνα αλλά και από Κατάρ και από Αίγυπτο, πέραν της Τουρκίας και άλλων κοντινών χωρών, το οποίο δείχνει πλέον ότι κατάλαβαν ότι αυτό το event χάρη στο όνομά του αλλά και στην τοποθεσία του έχει καταφέρει και προσελκύει τους decision makers της βιομηχανίας κρουαζιέρας και yachting».
Στο περιθώριο του 3ου Posidonia Sea Tourism Forum θα διεξαχθεί και το ετήσιο Διοικητικό Συμβούλιο της Cruise Lines International Association – CLIA Europe, της Ενωσης Εταιρειών Κρουαζιέρας, με τη συμμετοχή των προέδρων όλων των εταιρειών κρουαζιέρας, στο πλαίσιο του οποίου θα συζητηθούν θέματα σχετικά με τις προοπτικές ανάπτυξης της βιομηχανίας κρουαζιέρας, την προβλεπόμενη αύξηση του ρυθμού ανάπτυξης το 2016 και τους υφιστάμενους ανασχετικούς παράγοντες για την αύξηση τόσο του αριθμού των προσεγγίσεων τράνζιτ όσο και του home-porting στην Ελλάδα.

Ευκαιρίες
Επικοινωνία και συνεργασία με την Ανατολή
Εκτός από μια ιδανική πλατφόρμα για τους διαχρονικούς παράγοντες του κλάδου, υπογραμμίζεται ότι το Posidonia Sea Tourism Forum διευκολύνει την επικοινωνία και τη συνεργασία ανάμεσα στην Ελλάδα και στη γρήγορα αναπτυσσόμενη Ανατολή, η οποία θα εκπροσωπείται στη διοργάνωση από πολλούς ασιατικούς οργανισμούς, συμπεριλαμβανομένων ορισμένων ανερχόμενων προορισμών της Κίνας.

Ακόμη, η πρεσβεία της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας στην Ελλάδα διοργανώνει σεμινάριο για την προώθηση της συνεργασίας Ελλάδας-Κίνας στον τομέα του τουρισμού και των επενδύσεων στον κλάδο της κρουαζιέρας και του yachting στην επαρχία Hainan με τίτλο «China-Greece Tourism Cooperation Seminar & Investment Promotion for the Cruise and Yacht Industries of Hainan Province». Ανώτατοι κρατικοί αξιωματούχοι από την επαρχία Hainan και μεγάλες επιχειρήσεις, καθώς και εκπρόσωποι από τη Σανγκάη και την πόλη Τιεντζίν, θα συμμετάσχουν στο σεμινάριο με σκοπό την καλλιέργεια σχέσεων που θα συντελέσουν στη δημιουργία μελλοντικών ευκαιριών συνεργασίας.

Τρεις μεγάλες επιχειρηματικές αποστολές από την Κίνα με εκπροσώπους εταιρειών ανάπτυξης λιμένων, τουριστικών αρχών, οικονομικών ζωνών ανάπτυξης, βιομηχανικών πάρκων και αερολιμένων, μεταξύ άλλων, θα συμμετάσχουν στο συνέδριο και θα συναντηθούν με Ελληνες και ξένους επαγγελματίες από τον κλάδο του θαλάσσιου τουρισμού για την ανάπτυξη κοινών εγχειρημάτων και την ανταλλαγή τεχνογνωσίας.

Συνδυαστικές ενέργειες
Συνεργασία για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Για τις συνδυαστικές ενέργειες που πρέπει να γίνουν για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας ο εκτελεστικός διευθυντής των εκθέσεων Ποσειδώνια Θεόδωρος Βώκος είπε: «Η λιμενική υποδομή είναι ένα κομμάτι και δεν αρκεί να κτίσουμε ένα υπερσύγχρονο νέο λιμάνι. Αυτό που έχει τεράστια σημασία είναι η εύκολη πρόσβαση στο λιμάνι», κάτι που δεν συμβαίνει με τον Πειραιά λόγω των έργων που γίνονται στους δρόμους της πόλης με αποτέλεσμα να δυσχεραίνονται σημαντικά η διέλευση των τουριστικών λεωφορείων και η «τακτική αεροπορική σύνδεση με κράτη που αποτελούν αγορές για την κρουαζιέρα, όπως οι ΗΠΑ, η Αγγλία και οι χώρες της Βόρειας Ευρώπης».

Επιπλέον ο κ. Βώκος εστίασε στις συνεργασίες μεταξύ αρμοδίων φορέων.

«Χρειάζεται η αμέριστη συνεργασία εμπορικών συλλόγων και δήμων και περιφερειών προκειμένου η πόλη να είναι πάντα καθαρή, να είναι ανοικτά τα μαγαζιά και τα μουσεία όταν έρχεται ο κόσμος, γιατί αυτό που εγώ επιμένω να λέω είναι ότι η κρουαζιέρα ειδικά αλλά και το yachting είναι δωρεάν διαφήμιση για την Ελλάδα. Ερχονται ταξιδιώτες με ένα κρουαζιερόπλοιο, βλέπουν πέντε προορισμούς, έχουν πληρώσει ήδη για να δουν αυτούς τους προορισμούς και άμα τους αρέσει κάποιος από αυτούς θα ξανάρθουν του χρόνου και θα κλείσουν ξενοδοχείο 10 μέρες για να το δουν».
Επίσης ο εκτελεστικός διευθυντής των εκθέσεων Ποσειδώνια σημείωσε ότι «όσον αφορά την Ελλάδα, η οικονομική συμβολή του θαλάσσιου τουρισμού, καθοδηγούμενη από τον κλάδο της κρουαζιέρας, μπορεί να ανέλθει σε 1 δισ. ευρώ ετησίως, σύμφωνα με μελέτη του Ναυτικού Επιμελητηρίου της Ελλάδας. Ο θαλάσσιος τουρισμός μπορεί να δημιουργήσει 40.000 νέες άμεσες και έμμεσες θέσεις εργασίας στο εγγύς μέλλον, με την πλειοψηφία αυτών να εξυπηρετεί τις ανάγκες του τουρισμού κρουαζιέρας και με την Ελλάδα να αναμένεται να υποδεχθεί κοντά στα 5 εκατ. επιβατοεπισκέψεις κρουαζιέρας το 2015. Ο κλάδος του yachting παρέχει επίσης σημαντικές ευκαιρίες εργασίας, καθώς ο συνολικός αριθμός θέσεων εργασίας που δημιουργούνται στην τοπική οικονομία αντιστοιχεί στον αριθμό των διαθέσιμων θέσεων ελλιμενισμού. Για παράδειγμα, στην τοπική οικονομία της Βαρκελώνης, για κάθε 100 θέσεις ελλιμενισμού δημιουργούνται 4,4 θέσεις εργασίας σε μαρίνες και 40 θέσεις εργασίας σε σχετικούς κλάδους».

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.
Exit mobile version