Μεγάλες δυνατότητες ανάπτυξης για τον Πειραιά

Εχοντας εισέλθει στην τελική φάση της ιδιωτικοποίησης των Οργανισμών Λιμένων Πειραιά (ΟΛΠ) και Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ), συνεχίζεται με σταθερό ρυθμό η ενίσχυση του προφίλ του Πειραιά,

Εχοντας εισέλθει στην τελική φάση της ιδιωτικοποίησης των Οργανισμών Λιμένων Πειραιά (ΟΛΠ) και Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ), συνεχίζεται με σταθερό ρυθμό η ενίσχυση του προφίλ του Πειραιά, ο οποίος θεωρείται ο ταχύτερα αναπτυσσόμενος λιμένας διεθνώς και το μεγαλύτερο εμπορικό λιμάνι της Ανατολικής Μεσογείου.
Για τον λόγο αυτόν, άλλωστε, το διεθνές ενδιαφέρον για την περίπτωση της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ υπήρξε ιδιαίτερα έντονο με αποτέλεσμα να καταφθάνουν στο ΤΑΙΠΕΔ έξι επίσημα αιτήματα διεθνών ομίλων (COSCO, APM Terminals BV, Ports America Group Holdings, International Container Terminal Services Inc, Utilico Emerging Markets Limited και Cartesian Capital Group LLC) να λάβουν αναλυτικά στοιχεία, ώστε να αποφασίσουν αν θα συμμετέχουν στο δεύτερο σκέλος του διαγωνισμού ή όχι.
Η COSCO, που έχει ήδη επενδύσει στον Πειραιά, δείχνει έτοιμη να υποβάλει μια γενναία προσφορά για την απόκτηση του ελέγχου του 67% των μετοχών του ΟΛΠ.
Με βάση εκτιμήσεις μελέτης της Εθνικής Τράπεζας, η αύξηση της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων (σε 4,7 εκατ. το 2015 από 3 εκατ. το 2012) μπορεί να προσφέρει στην ελληνική οικονομία επιπλέον έσοδα της τάξεως των 0,9 δισ. ευρώ, που θα οδηγήσουν σε προστιθέμενη αξία της τάξεως του 0,4% του ΑΕΠ, ενώ θα δημιουργήσει περίπου 9.000 νέες θέσεις εργασίας.
Η PCT, η θυγατρική της COSCO Pacific, έχει βάλει στόχο τα 3 εκατομμύρια τόνους φορτίου (teu) για όλο το έτος έπειτα από τα 2,519 εκατ. την προηγούμενη χρήση. Στόχο που εφόσον συνεχίσει με τους ιδίους ρυθμούς θα υπερκεράσει.
Οι προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ εμφανίζονται όμως έτσι να λειτουργούν πολύ κοντά στην πλήρη δυναμικότητά τους, τόσο σε όρους όγκου, όσο και σε όρους διαθέσιμων θέσεων πρόσδεσης για τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Και με το διαρκώς αυξανόμενο ενδιαφέρον των τακτικών γραμμών θαλάσσιων μεταφορών για τον Πειραιά δεδομένο καθίσταται σαφές, σύμφωνα με κύκλους της βιομηχανίας, ότι οι μεγάλες καθυστερήσεις στις εγκρίσεις από την ΕΕ για την επέκταση του προβλήτα ΙΙΙ στο δυτικό τμήμα λιμανιού οδηγούν σε χαμένες ευκαιρίες για ακόμα μεγαλύτερη ανάπτυξη του Πειραιά.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.