Αντέχει στην κρίση η κρουαζιέρα

Σε μια χρονιά με ρεκόρ για τον ελληνικό τουρισμό, με τις αφίξεις να ξεπερνούν τα 19 εκατομμύρια τουρίστες, στα ίδια επίπεδα και ίσως με μικρή μείωση αναμένεται να κινηθεί η σεζόν στην κρουαζιέρα.

Σε μια χρονιά με ρεκόρ για τον ελληνικό τουρισμό, με τις αφίξεις να ξεπερνούν τα 19 εκατομμύρια τουρίστες, στα ίδια επίπεδα και ίσως με μικρή μείωση αναμένεται να κινηθεί η σεζόν στην κρουαζιέρα. Σύμφωνα με παράγοντες του κλάδου στην Ελλάδα, τα πλοία που προσεγγίζουν είναι λιγότερα, εξαιτίας της κατάστασης στην Ανατολική Μεσόγειο, αλλά μεγαλύτερης δυναμικότητας.

«Το 2014 ίσως έχει λίγο αρνητικό πρόσημο σε σχέση με το 2013»,
μεταξύ 2% έως 3%, σημειώνει ο πρόεδρος της Ενωσης Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας κ. Θεόδωρος Κόντες.
Η εφετινή χρονιά στην κρουαζιέρα θα διαμορφωθεί «στα ίδια επίπεδα με πέρυσι και με μια μικρή μείωση στις αφίξεις» επιβεβαιώνει ο πρόεδρος του ταξιδιωτικού οργανισμού Navigator, εκπρόσωπος του ομίλου της Royal Caribbean International στην Ελλάδα κ. Ανδρέας Στυλιανόπουλος. Ο ίδιος αναφέρεται στη μετατόπιση της δυναμικότητας της κρουαζιέρας προς Ασία και Αμερική, με βασικούς λόγους το κόστος, τις πληρότητες αλλά και πιο προσοδοφόρες αγορές, εκτιμώντας ότι το 2016 και 2017 θα είναι καλύτερες χρονιές.
Σύμφωνα με στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος το 2013 οι συνολικοί επισκέπτες κρουαζιέρας ανήλθαν στα 2,4 εκατ., παρουσιάζοντας αύξηση 42,9% σε σχέση με το 2012. Αντίστοιχα την περσινή χρονιά οι συνολικές εισπράξεις από ταξιδιώτες κρουαζιέρας αυξήθηκαν κατά 2,9%σε σύγκριση με το 2012 καιάγγιξαν τα 535 εκατ. ευρώ.
Η μείωση των αφίξεων κρουαζιεροπλοίων και η σχετική υποχώρηση των κρουαζιέρων με αφετηρία ελληνικό λιμένα (homeport) είχαν ως αποτέλεσμα την ανακοπή της αυξητικής τάσης των εισπράξεων από κρουαζιέρα, παρ’ όλο που ο αριθμός των ταξιδιωτών αυξήθηκε σημαντικά.

«Τα χαμηλά έσοδα οφείλονται στο γεγονός ότι έχουμε πολύ μικρό ποσοστό homeporting στην Ελλάδα»
σημειώνει ο κ. Κόντες. Αντίστοιχα στην Ιταλία τα έσοδα της κρουαζιέρας ανέρχονται στα 4,5 δισ. ευρώ, στο Ηνωμένο Βασίλειο στα 2,85 δισ. ευρώ, καθώς εκτός από τους επιβάτες έχουν και πολλά έσοδα από ναυπηγοεπισκευαστικές υπηρεσίες.
Το λιμάνι του Πειραιά είναι το κυριότερο από πλευράς εισπράξεων κρουαζιέρας, με συμμετοχή 40,3% στο σύνολο. Ακολουθούν το λιμάνι της Κέρκυρας με 13,4% και το λιμάνι της Σαντορίνης με 8,9% των εισπράξεων. Οι εννέα σημαντικότεροι λιμένες αφίξεως κρουαζιεροπλοίων καλύπτουν το 93,2% των συνολικών εισπράξεων από κρουαζιέρες και το 93,3% των συνολικών αφίξεων επιβατών.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.