Την καλύτερη επίδοση που έχει πετύχει ποτέ στην ελληνική αγορά σημείωσε το 2013 η Volvo, με μερίδιο αγοράς 2,5%, ποσοστό που προστίθεται στα ιδιαίτερα θετικά αποτελέσματα της σουηδικής αυτοκινητοβιομηχανίας την τελευταία τριετία στη χώρα μας, καθώς από το 1,5% του 2011 εκτοξεύτηκε στο 2,4% το 2012 και με το 2,5% της προηγούμενης χρονιάς ξεπερνά σημαντικά και τον πανευρωπαϊκό μέσο όρο της φίρμας.
Η επιτυχία αυτή συνοδεύτηκε από την άνοδο του συνολικού αριθμού ταξινομήσεων των μοντέλων Volvo στην Ελλάδα με 1.463 οχήματα το 2013 έναντι 1.380 το 2012, η οποία μεταφράζεται σε ποσοστιαία αύξηση κατά 6%, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), σε μια χρονιά που η αγορά στο σύνολό της σημείωσε αύξηση μόλις κατά 0,4%.
Μια ματιά στις επιμέρους πωλήσεις των μοντέλων της σουηδικής φίρμας καταδεικνύει την πρόοδο που έχει συντελεστεί, με τα V40 και V40 Cross Country να καταγράφουν συνολικά 847 ταξινομήσεις το 2013, κυριαρχώντας στο παιχνίδι του ανταγωνισμού με τις πετρελαιοκίνητες εκδόσεις τους και αποτελώντας περίπου το 58% των συνολικών πωλήσεων της φίρμας στην Ελλάδα.
Τα ανανεωμένα S60/V60 με 471 ταξινομήσεις το 2013 βρέθηκαν στην κορυφή της κατηγορίας των premium μεσαίων – μεγάλων μοντέλων με κινητήρες 1.600 κ.εκ. και άνω, αποσπώντας ποσοστό 37,4% σε σύνολο 1.259 οχημάτων, ενώ στην κατηγορία των premium SUV ένα στα τρία πωληθέντα αυτοκίνητα ήταν το XC60 με 107 ταξινομήσεις επί συνόλου 325 αυτοκινήτων.
Σχολιάζοντας στο «Βήμα» τις επιδόσεις της σουηδικής φίρμας στη χώρα μας, ο κ. Γιάννης Πετούλης, διευθύνων σύμβουλος της Volvo Car Hellas, υπογράμμισε ότι «η Volvo βρίσκεται στην καλύτερη στιγμή της σύγχρονης ιστορίας της. Ολα τα μοντέλα της διακρίνονται από τεχνολογική πρωτοπορία και πολύ μοντέρνα αισθητική που εκφράζει ιδανικά το γνήσιο σκανδιναβικό design, χωρίς να υπάρχει η παραμικρή παρέκκλιση από την προσήλωση στις παραδοσιακές αξίες της μάρκας, που είναι η παροιμιώδης αξιοπιστία και η κορυφαία ασφάλεια!».
Μικρά νέα

Τον Ιούνιο θα ξεκινήσει στη χώρα μας η διάθεση του νέου VW Polo, το οποίο αναβαθμίζεται τεχνολογικά και εξοπλιστικά διατηρώντας τη γνώριμη εμφάνισή του. Τρεις νέοι τρικύλινδροι diesel κινητήρες 1,4 λίτρων απόδοσης 75, 90 και 105 ίππων αντικαθιστούν εκείνον των 1,6 λίτρων ενώ στους βενζινοκινητήρες ξεχωρίζει ο νέος τρικύλινδρος 1.0 TSI των 90 ίππων που θα διατίθεται από το β’ εξάμηνο του 2014.

***

Πρεμιέρα για το Citroen C4 Cactus

Την Τετάρτη 5 Φεβρουαρίου αναμένεται να παρουσιάσει η γαλλική φίρμα την έκδοση παραγωγής του νέου crossover μοντέλου της που θα διατίθεται μεταξύ άλλων και με κινητήρα turbo 1,2 λίτρων. Η ημερομηνία συμπίπτει με τη συμπλήρωση πέντε ετών από την παρουσίαση της σειράς DS και 136 ετών από τη γέννηση του Andre Citroen.

Ηλεκτροκίνητο Q8 από την Audi
Ως απάντηση στο επίσης ηλεκτρικό Tesla Model Χ η Audi σκοπεύει να παρουσιάσει το 2017 το τετρακίνητο Q8 e-tron με τεχνολογία από το αντίστοιχο R8 και αυτονομία κίνησης που θα υπερβαίνει τα 550 χιλιόμετρα με μια πλήρη φόρτιση. Σχεδόν παράλληλα το Q8 θα διατίθεται και με συμβατικούς κινητήρες αλλά και ως plug-in υβριδικό.

Στάση αναμονής για τα BMW «i»
Αποφασισμένη να μην προσθέσει τρίτο μοντέλο δίπλα στα i3 και i8 προτού εξαγάγει ασφαλή συμπεράσματα για την απήχησή τους εμφανίζεται η ηγεσία της BMW. Παρά την επιτυχία του i3, οι παραγγελίες του οποίου έχουν υπερβεί τις 11.000 μονάδες από τον Νοέμβριο, απαιτείται περισσότερος χρόνος για την αποτίμηση μιας επένδυσης που αγγίζει τα 2 δισ. ευρώ.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ