Οι παγίδες και τα οφέλη της υγραεριοκίνησης

Εάν αποφασίσετε να προχωρήσετε στη λύση της υγραεριοκίνησης καλό είναι να επιλέξετε ένα εξουσιοδοτημένο και αξιόπιστο συνεργείο για την ασφαλή μετατροπή του βενζινοκίνητου αυτοκινήτου σας

Οι παγίδες και τα οφέλη της υγραεριοκίνησης
Εάν αποφασίσετε να προχωρήσετε στη λύση της υγραεριοκίνησης καλό είναι να επιλέξετε ένα εξουσιοδοτημένο και αξιόπιστο συνεργείο για την ασφαλή μετατροπή του βενζινοκίνητου αυτοκινήτου σας

Με τις τιμές της αμόλυβδης βενζίνης σταθερά πάνω από τα 1,60 ευρώ το λίτρο η υγραεριοκίνηση άρχισε να αποκτά ενδιαφέρον καθώς προσφέρει μία αξιόπιστη λύση για φθηνή μετακίνηση.

Καθημερινά αυξάνουν οι εταιρείες που προσφέρουν κιτ μετατροπής σε όλο και πιο δελεαστικές τιμές και με διακανονισμούς πραγματικά πολύ βολικούς. Παράλληλα, αναπτύσσονται πρατήρια υγραερίου σε όλη την Ελλάδα προκειμένου να ανταποκριθούν στην αυξημένη ζήτηση.
Εάν αποφασίσετε να προχωρήσετε στη λύση της υγραεριοκίνησης καλό είναι να επιλέξετε ένα εξουσιοδοτημένο και αξιόπιστο συνεργείο για την ασφαλή μετατροπή του βενζινοκίνητου αυτοκινήτου σας.
Το κόστος εγκατάστασης κυμαίνεται από 700 έως και 2.000 ευρώ, ενώ υπάρχουν σημαντικές διαφορές στις προδιαγραφές ποιότητας των κιτ μετατροπής. Το όφελος μπορεί να ξεπεράσει το 40% και να αγγίξει ακόμα και το 50% σε σχέση με τη βενζίνη, μολονότι το υγραέριο δεν είναι οικονομικότερο σε σχέση με τη βενζίνη. Για την κίνηση ενός αυτοκινήτου με υγραέριο απαιτείται 10% περισσότερη ποσότητα υγραερίου από ό,τι βενζίνης. Είναι όμως πιο φθηνή η τιμή του και γι’ αυτόν τον λόγο συμφέρει περισσότερο σε σχέση με τη χρήση βενζίνης. Το κέρδος δεν είναι μόνο οικονομικό, καθώς με το υγραέριο εξασφαλίζουμε μεγαλύτερη μακροβιότητα στον κινητήρα και καθαρότερες καύσεις με λιγότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2).
Παράλληλα, αυξάνεται η αυτονομία κίνησης καθώς το αυτοκίνητο φέρει δύο δεξαμενές καυσίμου –μία βενζίνης και μία υγραερίου. Η εναλλαγή στο καύσιμο γίνεται από ένα μπουτόν στο ταμπλό του οχήματος ενώ αν τελειώσει το υγραέριο η μετατροπή σε βενζίνη γίνεται αυτόματα.
Τα συνήθη επιχειρήματα που ακούγονται για τη χρήση του υγραερίου είναι πως αφενός μυρίζει, αφετέρου δεν είναι ασφαλές.
Κανονικά δεν υπάρχουν δυσάρεστες οσμές, ωστόσο αυτό είναι κάτι που συνηθιζόταν στο παρελθόν, ιδιαίτερα στα υγραεριοκίνητα ταξί, τα οποία χρησιμοποιούσαν συστήματα παλαιάς τεχνολογίας ή ήταν κακοσυντηρημένα. Σήμερα τα συστήματα υγραεριοκίνησης δεν μυρίζουν.
Οσον αφορά την ασφάλεια δεν τίθεται κανένα θέμα. Οι δεξαμενές υγραερίου (ρεζερβουάρ) είναι ασφαλέστερες από τις αντίστοιχες της βενζίνης, ενώ υπάρχει ειδική βαλβίδα ασφαλείας η οποία διακόπτει την παροχή καυσίμου σε περίπτωση διαρροής. Η πλήρωση της δεξαμενής δεν πρέπει να ξεπερνά το 80% ώστε να μένει κενός χώρος σε περίπτωση αύξησης της θερμοκρασίας. Η χωρητικότητα της φιάλης εξαρτάται από το μέγεθος της δεξαμενής που θα τοποθετηθεί στο αυτοκίνητο και ανάλογα με τον διαθέσιμο χώρο κυμαίνεται μεταξύ 45 και 100 λίτρων.
Σε πρακτικό επίπεδο οι εργασίες μετατροπής διαρκούν 2 περίπου ημέρες ενώ χρειάζονται 10 ημέρες για την έκδοση νέας αδείας στην οποία θα αναγράφεται πως είναι υγραεριοκίνητο, διαδικασία που συνήθως αναλαμβάνουν τα περισσότερα συνεργεία μετατροπής. Με τη νέα άδεια και τη δήλωση ορθής εγκατάστασης από το συνεργείο το αυτοκίνητο μπορεί να περάσει από ΚΤΕΟ κανονικά όπως τα υπόλοιπα αυτοκίνητα.
Οσον αφορά τις εργοστασιακές εγγυήσεις αυτές ισχύουν στο σύνολό τους εφόσον πρόκειται για εργοστασιακό μοντέλο υγραερίου, αρκετά εκ των οποίων κυκλοφορούν και στην ελληνική αγορά.
Αν η μετατροπή έχει γίνει σε πιστοποιημένο συνεργείο, εξαιρούνται από την εγγύηση του εργοστασίου ορισμένα μέρη του κινητήρα τα οποία έχουν άμεση συνάφεια με την καύση (π.χ. ελατήρια, έδρανα βαλβίδων κ.λπ.). Ο αριθμός των συγκεκριμένων εξαρτημάτων διαφέρει από εταιρεία σε εταιρεία, ανάλογα και με τις προδιαγραφές των μοντέλων τους.
Τέλος όσον αφορά τη συντήρηση του συστήματος υγραεριοκίνησης, αυτή είναι ελάχιστη και περιλαμβάνει την αλλαγή δύο φίλτρων κάθε 20.000 χλμ.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.