Φεστιβάλ Αθηνών: Η Σάσα Βαλτς χορεύει με τον Ξενάκη

Εξι χρόνια μετά το «Korper», την τριλογία της για το σώμα με την οποία συστήθηκε στο Φεστιβάλ Αθηνών, η Σάσα Βαλτς επιστρέφει. Στο Ηρώδειο αυτή τη φορά (11/7), η γερμανίδα χορογράφος, χορεύτρια και επικεφαλής της ομάδας Sasha Waltz and Guests παρουσιάζει το «Continu», μια τελετουργικού χαρακτήρα χορογραφία η οποία πραγματεύεται την αντίθεση ανάμεσα στην πρωτογενή, ενστικτώδη συγκίνηση και sτην πνευματικότητα, συσχετίζοντας άτομο και ομάδα. Σημαντικό ρόλο εν προκειμένω διαδραματίζει η μουσική των Εντγκαρ Βαρέζε και Ιάννη Ξενάκη.

Εξι χρόνια μετά το «Korper», την τριλογία της για το σώμα με την οποία συστήθηκε στο Φεστιβάλ Αθηνών, η Σάσα Βαλτς επιστρέφει. Στο Ηρώδειο αυτή τη φορά (11/7), η γερμανίδα χορογράφος, χορεύτρια και επικεφαλής της ομάδας Sasha Waltz and Guests παρουσιάζει το «Continu», μια τελετουργικού χαρακτήρα χορογραφία η οποία πραγματεύεται την αντίθεση ανάμεσα στην πρωτογενή, ενστικτώδη συγκίνηση και sτην πνευματικότητα, συσχετίζοντας άτομο και ομάδα. Σημαντικό ρόλο εν προκειμένω διαδραματίζει η μουσική των Εντγκαρ Βαρέζε και Ιάννη Ξενάκη.
Η εμφάνιση της 49χρονης χορογράφου αποτελεί αναμφίβολα μία από τις σημαντικότερες στιγμές του εφετινού Φεστιβάλ Αθηνών – η αυλαία του οποίου άνοιξε στις 8 Ιουνίου και θα πέσει στις 18 Ιουλίου – στον τομέα του χορού αλλά και γενικότερα.
Το «Continu» έκανε πρεμιέρα το 2010 έχοντας παρουσιαστεί για πρώτη φορά στο Schauspielhaus της Ζυρίχης. Εκτοτε έχει αναθεωρηθεί αρκετές φορές ώσπου να βρει την τελική του μορφή στο Σάλτσμπουργκ, το περασμένο καλοκαίρι. Η νέα εκδοχή του, που θα παρακολουθήσουμε στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού, περιλαμβάνει το σόλο κρουστών «Rebonds Α» του Ξενάκη, το οποίο θα ερμηνεύσει «ζωντανά» ο μουσικός Ρόμπιν Σουλκόφσκι.
Με αυτό το έργο η Σάσα Βαλτς φαίνεται να εδραιώνει βασικά στοιχεία τα οποία χαρακτήρισαν τη δουλειά της την τελευταία δεκαετία. Οι κινήσεις, η μουσική και τα οπτικά ερεθίσματα που παράγονται είναι ξέχειλα από ενέργεια και ένταση, τη στιγμή που ο τίτλος παραπέμπει στην αέναη κίνηση των δυνάμεων της φύσης.
Οι απαρχές της συγκεκριμένης δουλειάς βρίσκονται – όπως μας πληροφορεί το έντυπο υλικό του Φεστιβάλ Αθηνών – στα μεγάλα έργα που παρουσίασε η πολυβραβευμένη χορογράφος το 2009, για τα εγκαίνια των μουσείων Neues Museum στο Βερολίνο και Maxxi της Ζάχα Χαντίντ στη Ρώμη.
Εδώ η Σάσα Βαλτς χρησιμοποιεί 24 χορευτές οι οποίοι ερμηνεύουν μια εντυπωσιακή, «αρχαϊκή» χορογραφία και επιλέγει για πυρήνα της μουσικής της το συμφωνικό έργο «Arcana» του Βαρέζε, στο οποίο ο συνθέτης, 90 χρόνια νωρίτερα, κατάφερε να συνδυάσει το καλλιτεχνικό με το επιστημονικό περιεχόμενο δημιουργώντας ένα άκρως εντυπωσιακό αποτέλεσμα. Το έργο πλαισιώνεται στην παράσταση που θα δούμε στο Φεστιβάλ από την παραπάνω σύνθεση του Ι. Ξενάκη, καθώς και έργα του Κ. Βιβιέρ και του Β. Α. Μότσαρτ.
«Διπλός» Κουρεντζής
Το διπλό «παρών» του διεθνώς αναγνωρισμένου αρχιμουσικού Θεόδωρου Κουρεντζή, ενός καλλιτέχνη ο οποίος ζει και εργάζεται στη Ρωσία, ανήκει επίσης στα αξιοσημείωτα του εφετινού Φεστιβάλ Αθηνών. Στις 10 Ιουλίου το μουσικό σύνολο MusicAeterna υπό τη διεύθυνσή του θα παρουσιάσει έργα Ραχμάνινοφ και Σοστακόβιτς στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών (Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης) ενώ στις 12/7 και πάλι στο Μέγαρο (Αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη) θα συνοδεύσει «ζωντανά» το Μπαλέτο της Οπερας του Περμ σε δύο έργα του Ιγκόρ Στραβίνσκι: τους «Γάμους» (χορογραφία Γίρζι Κίλιαν) και την «Πετρούσκα» (χορογραφία Νίκολο Φόντε).

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Πολιτισμός
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk