Το μικρότερο απολίθωμα στον κόσμο ανακάλυψαν ειδικοί από το Πανεπιστήμιο του Μάντσεστερ, στη Βρετανία. Πρόκειται για ένα τοσοδούλικο άκαρι, του οποίο το μέγεθος δεν ξεπερνά τα 176 μικρόμετρα (εκατομμυριοστά του μέτρου).

Όπως εξηγούν οι επιστήμονες με σχετική τους δημοσίευση στην επιθεώρηση «Royal Societys Biology Letters», το μικροσκοπικό και «εξαιρετικά σπάνιο» ζωύφιο βρέθηκε «καβάλα» σε μια αράχνη.

Αξονική στο κεχριμπάρι

Το απολίθωμα ηλικίας 50 εκατομμυρίων ετών, ανακαλύφθηκε με τη βοήθεια αξονικής τομογραφίας (CT) κλεισμένο μέσα σε κεχριμπάρι Βαλτικής. Με τη βοήθεια της συγκεκριμένης τεχνικής, οι ερευνητές κατάφεραν από τον συνδυασμό πολλαπλών σαρώσεων να δημιουργήσουν τρισδιάστατες εικόνες του ακάρεως.

«Η αξονική τομογραφία μας επέτρεψε να διαχωρίσουμε ψηφιακά το άκαρι από την αράχνη προκειμένου να μπορέσουμε να αποκαλύψουμε τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του και να προχωρήσουμε στην ταυτοποίηση του» εξηγεί ο βιολόγος δρ Ντέιβιντ Πένι.

«Το συγκεκριμένο απολίθωμα αποτελεί ιδιαίτερα σπάνιο δείγμα και πιθανότατα πρόκειται για τον αρχαιότερο πρόγονο της οικογένειας Histiostomatidae που έχει βρεθεί» προσθέτει.

Τα ακάρεα έπαιρναν το… λεωφορείο

Από την πλευρά του, ο βιολόγος Ρίτσαρντ Πρεζοΐσι έσπευσε να επισημάνει ότι οι ειδικοί τώρα θα μπορούσαν ίσως να εκτιμήσουν πότε περίπου τα ακάρεα άρχισαν να παίρνουν το… λεωφορείο: να εκμεταλλεύονται, δηλαδή, μεγαλύτερους οργανισμούς για τη μεταφορά τους.

«Κάτι τέτοιο θα μπορούσε να μας προσφέρει σημαντικά στοιχεία ως προς το πότε περίπου άρχισαν να αναπτύσσονται τέτοιου είδους συμπεριφορές» αναφέρει χαρακτηριστικά.