Μικρότερη φορολογία για τα αυτοκίνητα ως 1.600 κυβικά

Τη μείωση της φορολογίας των αυτοκινήτων μεσαίου κυβισμού μελετά το υπουργείο Οικονομικών προκειμένου να τονώσει την αγορά ΙΧ, η οποία για δεύτερη συνεχή χρονιά βρίσκεται «στο κόκκινο». Παράλληλα, η κυβέρνηση σχεδιάζει το νέο σύστημα των αντικειμενικών αξιών με στόχο να διαμορφώνονται στο μέσον όρο των αγοραίων και να αναπροσαρμόζονται ανά τακτά χρονικά διαστήματα (εξάμηνο ή έτος) αλλά και τη μείωση της φορολογίας στις μεταβιβάσεις και την αύξηση του αφορολογήτου ορίου για απόκτηση πρώτης κατοικίας με αγορά, γονική παροχή ή κληρονομιά.

Τη μείωση της φορολογίας των αυτοκινήτων μεσαίου κυβισμού μελετά το υπουργείο Οικονομικών προκειμένου να τονώσει την αγορά ΙΧ, η οποία για δεύτερη συνεχή χρονιά βρίσκεται «στο κόκκινο». Παράλληλα, η κυβέρνηση σχεδιάζει το νέο σύστημα των αντικειμενικών αξιών με στόχο να διαμορφώνονται στο μέσον όρο των αγοραίων και να αναπροσαρμόζονται ανά τακτά χρονικά διαστήματα (εξάμηνο ή έτος) αλλά και τη μείωση της φορολογίας στις μεταβιβάσεις και την αύξηση του αφορολογήτου ορίου για απόκτηση πρώτης κατοικίας με αγορά, γονική παροχή ή κληρονομιά. Με αυτόν τον τρόπο εκτιμάται ότι θα τονωθεί η κτηματαγορά που ως πριν από λίγα χρόνια αποτελούσε την «ατμομηχανή» της ελληνικής οικονομίας και τώρα βρίσκεται στο «ναδίρ».

Χθες ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Οικονομικών κ. Ηλ. Πλασκοβίτης σε δηλώσεις του ανέφερε ότι το θέμα της φορολογίας των ιδιωτικής χρήσεως αυτοκινήτων απασχολεί την κυβέρνηση. Οπως είπε ο ίδιος, « θα κάνουμε κινήσεις να μειωθεί η επιβάρυνση στα μεσαίου κυβισμού οχήματα και όχι στα πολυτελείας ». Αυτό που αναμένεται να ξεκαθαρίσει το επόμενο διάστημα είναι αν η μείωση της φορολογικής επιβάρυνσης των οχημάτων θα συνδυαστεί με έναν νέο τύπο απόσυρσης που δεν θα βασίζεται σε επιδότηση αλλά σε μείωση της φορολογίας, δηλαδή των τελών ταξινόμησης κατά την αγορά του καινούργιου ΙΧ.

Μια από τις προτάσεις που εξετάζει το υπουργείο Οικονομικών είναι η μείωση των φορολογικών επιβαρύνσεων να είναι υψηλότερη για τα οχήματα χαμηλού και μεσαίου κυβισμού (ως 1.600 κυβικά εκατοστά), ενώ για τα αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού οι επιβαρύνσεις να παραμείνουν στα σημερινά επίπεδα.

Από τις αρχές του 2011 θα επεκταθούν σε όλη την Ελλάδα οι τιμές ζώνης της Εφορίας, ενώ από το δεύτερο εξάμηνο του 2011 θα υπάρξουν αυξήσεις και αλλαγές στο σύστημα αντικειμενικού προσδιορισμού της αξίας των ακινήτων ώστε να προσεγγίσουν τις εμπορικές τιμές που είναι καθηλωμένες ή υποχωρούν λόγω της οικονομικής κρίσης.

Το υπουργείο Οικονομικών σχεδιάζει βελτιώσεις στο ισχύον σύστημα που θα βασίζονται σε μέσους όρους πραγματικών τιμών των ακινήτων, ώστε σταδιακά να ταυτιστούν με τις πραγματικές τιμές. Μάλιστα οι τιμές αυτές θα αναπροσαρμόζονται ανάλογα με τις τάσεις της αγοράς. Αυτό ουσιαστικά σημαίνει ότι σε περιπτώσεις όπου διαπιστώνεται πτώση τιμών θα γίνεται εντός μερικών μηνών μείωση των τιμών ζώνης.

Ο κ. Πλασκοβίτης ανέφερε χθες ότι το νέο έτος θα γίνουν ρυθμίσεις και στη φορολογία των ακινήτων (αυξήσεις αφορολογήτων ορίων) που θα ευνοούν ιδιαίτερα την απόκτηση πρώτης κατοικίας είτε με αγορά είτε με γονική παροχή. Πάντως, σύμφωνα με τον ίδιο, στόχος είναι στα συμβόλαια να απεικονίζεται το πραγματικό ύψος της αξίας των αγοραπωλησιών.

Ο προσδιορισμός των νέων τιμών ζώνης θα πραγματοποιηθεί με διερεύνηση των ανώτατων και των κατώτατων τιμών ανά περιοχή, των μισθωτικών αποδόσεων, των συμβολαίων ενοικίασης ή πώλησης ακινήτων με Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου κτλ.

Ωστόσο θα πρέπει να επισημανθεί ότι οι νέες τιμές ζώνης που θα προκύψουν από τις αρμόδιες επιτροπές θα επηρεάσουν εκτός από τη φορολογία στις μεταβιβάσεις, τις γονικές παροχές και τις κληρονομιές και τον Φόρο Ακίνητης Περιουσίας, τα δημοτικά τέλη, το Τέλος Ακίνητης Περιουσίας που καταβάλλεται με τους λογαριασμούς της ΔΕΗ και μια σειρά άλλων φορολογικών παραμέτρων που βαρύνουν το ακίνητο και κατ΄ επέκταση τον ιδιοκτήτη του.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk