Ο γαλακτοπαραγωγός
Η δουλειά του γνωστή και πολύ σημαντική, αφού προμηθεύει με τη σημαντικότερη πρώτη ύλη παγωτού τις βιομηχανίες που επιλέγουν να χρησιμοποιούν φρέσκο γάλα και φρέσκια κρέμα γάλακτος.
Οι προμηθευτές
Πρόκειται για τους ανθρώπους που προμηθεύουν τις πρώτες ύλες, όπως ζάχαρη, αβγά, σοκολάτα, ξηρούς καρπούς, αρώματα κτλ. Από την ποιότητα των υλικών τους εξαρτάται κατά μεγάλο μέρος η ποιότητα της γεύσης των παγωτών: ένα επιτυχημένο άρωμα φράουλας κάνει τον προμηθευτή σχεδόν αναντικατάστατο. Οι παγωτοβιομηχανίες συνεργάζονται με τους προμηθευτές και συνδυάζουν ποιότητα, καλή τιμή και σωστό χρόνο παράδοσης.
Ο διευθυντής αγορών
Από αυτόν κυρίως εξαρτάται αν το παγωτό μας έχει αγνά υλικά ή όχι. Συνεργάζεται με το τμήμα διασφάλισης ποιότητας και με την παραγωγή για να επιλέξει πρώτες ύλες. Φροντίζει για την έγκαιρη παραγγελία και ελέγχει αν οι προμηθευτές τηρούν τις προδιαγραφές της εταιρείας του.
Ο αποθηκάριος
Σε συνεργασία με τον διευθυντή παραγωγής και τον ποιοτικό έλεγχο φροντίζει για την αποθήκευση των πρώτων υλών αλλά και για τη διακίνησή τους μέσα στο εργοστάσιο. Το σωστό υλικό στο σωστό σημείο την ώρα που πρέπει…
Οι κοστολογητές
Είναι οι άνθρωποι που θα πρέπει με βάση τα υλικά, τα εργατικά κτλ. να βγάλουν το κόστος και την τελική τιμή ενός παγωτού.
Οι δοκιμαστές…
… ή ο πιο ευαίσθητος ουρανίσκος. Η εταιρεία έχει εκπαιδεύσει και τεστάρει κάποιους ανθρώπους στις γεύσεις: αλμυρό, γλυκό, ξινό κτλ. Ανάλογα με την ευαισθησία του καθενός στις γεύσεις, γίνεται η αξιολόγηση κάθε νέου παγωτού που «μαγειρεύει» το εργαστήριο. Κάνουν βεβαίως μόνο την πρώτη αξιολόγηση γιατί το επόμενο στάδιο ανήκει στους καταναλωτές, στους οποίους φτάνει για δοκιμή το νέο παγωτό μαζί με ένα ερωτηματολόγιο για παρατηρήσεις. Η ανάλυση των στοιχείων αυτών δίνει στις εταιρείες στατιστικές κατευθύνσεις.
Ο ποιοτικός έλεγχος
Φροντίζει για τον έλεγχο και την παραλαβή των πρώτων υλών αλλά και για τη σωστή αποθήκευσή τους. Ελέγχει αν όλα τα παραγωγικά στάδια είναι σύμφωνα με τις προδιαγραφές που έχει θεσπίσει η εταιρεία, όπως και για τον έλεγχο του μηχανολογικού εξοπλισμού ώστε να προδιαγράψει την ποιοτική λειτουργία της παραγωγής. Επίσης φροντίζει για τη συλλογή δειγμάτων προς ανάλυση κάθε νέου προϊόντος προτού αυτό βγει στην αγορά. Ζητούμενο η ποιότητα, με επικεφαλής τον διευθυντή Ποιοτικού Ελέγχου, ο οποίος συνεργάζεται με όλα τα τμήματα ώστε να τηρείται σε όλα τα στάδια το σύστημα διασφάλισης ποιότητας ISO 9001 (πιστοποιητικό για την παραγωγή παγωτού από την Bureau Veritas).
Ο μικροβιολόγος
Είναι αυτός που φροντίζει να μην τρέχουμε… Αναλύει τα δείγματα που παραλαμβάνει και ενημερώνει με κάθε λεπτομέρεια τον διευθυντή Ποιοτικού Ελέγχου για τα αποτελέσματα.
Ο διευθυντής παραγωγής
Εκδίδει το πρόγραμμα παραγωγής και καθορίζει ποιο παγωτό θα βγει και πότε. Η σωστή λειτουργία των μηχανημάτων και η σωστή και έγκαιρη παραγωγή είναι στην αρμοδιότητά του. Συνεργάζεται με τα υπόλοιπα τμήματα με τελικό σκοπό την παραγωγή όχι απλώς καλού αλλά άριστου προϊόντος.
Ο αποθηκάριος έτοιμου παγωτού
Αφού φτιάχτηκε το παγωτό πρέπει να αποθηκευτεί στη σωστή θέση και τον σωστό χρόνο. Αυτός λοιπόν παραλαμβάνει τα προϊόντα από την παραγωγή, τα βάζει στην αποθήκη ετοίμου και φροντίζει για τις παραγγελίες των καταστημάτων.
Ο διευθυντής μάρκετινγκ
Φροντίζει μαζί με τη διαφημιστική εταιρεία ώστε τα παγωτά να φθάνουν με κάθε τρόπο (τηλεόραση, ραδιόφωνο, καταχωρήσεις στον Τύπο) στα αφτιά μας και στα μάτια μας, για να καταλήξουν και στο στόμα μας, αφού είναι υπεύθυνος για κάθε διαφημιστική εκστρατεία, από το εικαστικό μέρος μιας συσκευασίας ως το σενάριο της διαφήμισης.
Ο δημιουργικός
Αν βρίσκετε δελεαστικές τις διαφημίσεις παγωτού ή όχι, την ευθύνη την έχουν οι ιδέες του… Γιατί, αφού ακούσει τα δεδομένα του προϊόντος αλλά και τις απαιτήσεις του διευθυντή Μάρκετινγκ, «στήνει» κάποιες εναλλακτικές προτάσεις διαφήμισης από τις οποίες θα επιλεγούν συνήθως δύο-τρεις, τις οποίες θα δουν τα διευθυντικά στελέχη για να καταλήξουν σε αυτήν που θα φθάσει σε μας.
Ο προϊστάμενος διανομής
Χωρίζει τις παραγγελίες των καταστημάτων, τις κατατάσσει σε δρομολόγια και ρυθμίζει την «κυκλοφορία» των αυτοκινήτων: ποιο αυτοκίνητο θα εκτελέσει το συγκεκριμένο δρομολόγιο και πότε. Φροντίζει επίσης ώστε τα προϊόντα να φορτωθούν σωστά στα φορτηγά.
Οι πωλητές
Είναι οι άνθρωποι που φρόντισαν το παγωτό να έχει σχεδόν παντού στέγη: από το περίπτερο της γειτονιάς ως τα καταστήματα αποκλειστικής πώλησης παγωτού αλλά και τα καφέ, τα καλά εστιατόρια κτλ. Τον παγωτατζή με το καροτσάκι μόνο μην αναζητήσετε για ένα παγωτό γιατί αυτός υπάρχει πλέον μόνο στις μνήμες των παλαιοτέρων…
Οι καταναλωτές
1) Τα παιδιά που από την άνοιξη ξεκινούν την «καταμέτρηση» των παγωτών που καταναλώνουν συναγωνιζόμενο το ένα το άλλο. Συνήθως προτιμούν τις γεύσεις φρούτων και τις συσκευασίες που περιέχουν κάποιο δωράκι.
2) Οι ενήλικοι επιλέγουν το παγωτό ανάλογα με τις γευστικές προτιμήσεις τους και σε αντίθεση με τα παιδιά τρώνε παγωτό και μες στον χειμώνα… Συνήθως προτιμούν τα μη προσυσκευασμένα παγωτά με περίεργες συνθέσεις φρέσκων υλικών.
Τμήμα Ερευνας και Ανάπτυξης
Είναι οι άνθρωποι που συνήθως παίρνουν το «μήνυμα» για ένα καινούργιο προϊόν. Σε συνεργασία με τον διευθυντή Αγορών, Παραγωγής και Διασφάλισης Ποιότητας φροντίζουν για την ανάπτυξη των νέων προϊόντων καθώς και για την έρευνα νέων πρώτων υλών.
