• Αναζήτηση
  • Χένρι Φορντ

    Χένρι Φορντ Βιομήχανος (1863-1947) ΜΑΚΗΣ ΜΗΛΑΤΟΣ Τον χαρακτήρισαν ως τον άνθρωπο «που έβαλε τον κόσμο πάνω σε ρόδες» και είναι αλήθεια, γιατί ήταν αυτός που έκανε το αυτοκίνητο από είδος πολυτελείας προσιτό στον καθένα. Το θρυλικό πια «Ford Model Τ» ήταν το πρώτο όχημα ευρείας κατανάλωσης, ένα από τα πιο δημοφιλή αυτοκίνητα όλων των εποχών, που χάρισε στον Χένρι Φορντ δόξα και χρήμα. Στην Αγγλία




    Τον χαρακτήρισαν
    ως τον άνθρωπο «που έβαλε τον κόσμο πάνω σε ρόδες» και είναι αλήθεια, γιατί ήταν αυτός που έκανε το αυτοκίνητο από είδος πολυτελείας προσιτό στον καθένα. Το θρυλικό πια «Ford Model Τ» ήταν το πρώτο όχημα ευρείας κατανάλωσης, ένα από τα πιο δημοφιλή αυτοκίνητα όλων των εποχών, που χάρισε στον Χένρι Φορντ δόξα και χρήμα. Στην Αγγλία ο Τύπος τον ονόμασε «Φορντ, ο κατακτητής» και στις ΗΠΑ είχε δημοσιότητα που ξεπερνούσε αυτήν του Τσάρλι Τσάπλιν και της Μαίρης Πίκφορντ, πράγμα φυσικό αφού εκπλήρωνε, καθώς ξεκινούσε ο 20ός αιώνας, τα νέα ιδεώδη της επιτυχίας και του αμερικανικού ονείρου.


    Γεννήθηκε στο Μίσιγκαν στις 30 Ιουλίου 1863 και ήταν το πρώτο από τα έξι παιδιά του Γουίλιαμ και της Μαίρης Φορντ, μεταναστών από την Ιρλανδία που είχαν φτάσει στην Αμερική το 1847 και ασχολήθηκαν με τη γεωργία. Η προοπτική ήταν να δουλέψει στην οικογενειακή φάρμα αλλά όταν πρωτοπήγε σε μεγάλη πόλη και ήρθε σε επαφή με διάφορες μηχανές της εποχής, ανακάλυψε τι ήθελε να κάνει, χωρίς ποτέ να ξεκόψει από την εξοχή και την αγροτική δραστηριότητα. Μάλιστα την περίοδο 1913-1924 έγινε θρυλική η παρέα, με το όνομα «The Vagabonds» («Οι περιπλανώμενοι»), που την αποτελούσαν ο ίδιος, ο Τόμας Εντισον, ο κατασκευαστής ελαστικών Χάρβεϊ Φαϊαρστόουν και ο ποιητής Τζον Μπάροουζ.


    Θεωρούσε την ημέρα του γάμου του με την Κλάρα Μπράιαντ, τον Απρίλιο του 1888, την ευτυχέστερη της ζωής του και το 1893 απέκτησε το μοναδικό του παιδί, τον Εντσελ, που πέθανε από καρκίνο, μερικά χρόνια πριν από το δικό του τέλος. Σαν παιδί μαστόρευε οτιδήποτε και περνούσε την ώρα του φτιάχνοντας τα ρολόγια των γειτόνων του. Η πρώτη του δουλειά ήταν στην Ηλεκτρική Εταιρεία που είχε ιδρύσει ο Τόμας Εντισον και εκεί άρχισε δοκιμές και πειράματα παντός είδους.


    Το πρώτο του όχημα ήταν το Quadricycle, με το οποίο έκανε βόλτες στο Ντιτρόιτ το 1896 και αυτό τον βοήθησε για ένα δάνειο με το οποίο ίδρυσε την Detroit Automobile Company, η οποία σύντομα πτώχευσε και επέστρεψε στην προηγούμενη δουλειά του. Σύντομα όμως ίδρυσε τη Henry Ford Company, από την οποία σύντομα αποχώρησε (και η οποία μεταλλάχτηκε στην εταιρεία Cadillac) για να δημιουργήσει, στις 16.6.1903, τη Ford Motor Company, με την οποία και κατέκτησε ολόκληρο τον κόσμο. Λίγους μήνες αργότερα το πρώτο Ford Model Α κυλούσε στους δρόμους του Ντιτρόιτ. Στη συνέχεια δημιούργησε τη γραμμή παραγωγής, έδωσε κίνητρα στους εργαζόμενους και έκανε εφευρέσεις που βελτίωσαν το προϊόν του, ενώ δημιούργησε φτηνά τρακτέρ και συμμετείχε στην κατασκευή αεροπλάνων. Εγινε πλούσιος και διάσημος, ήταν κοινωνικός και κοσμικός, δημιούργησε μουσεία και ιδρύματα και όταν η σορός του εκτέθηκε σε λαϊκό προσκύνημα πέρασαν πάνω από 100.000 άτομα για να τον τιμήσουν.

    Archive
    Σίβυλλα
    Helios Kiosk