Στην πόρτα του Neuer Wall, του καταστήματος ειδών πολυτελείας του Αμβούργου, γεμάτο με τα τελευταία μοντέλα Louis Vuitton, Hermes και άλλες διάσημες φίρμες, μια μικρή πινακίδα γραμμένη στα κινεζικά και στα ρωσικά παρακαλεί τους ενδιαφερόμενους να περιμένουν λίγα λεπτά. Το κατάστημα είναι γεμάτο και οι οκτώ πωλήτριες με τον ταμία δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν άλλους πελάτες – αν δεν βγουν μερικοί. «Δεν είναι περίεργοι θεατές αυτοί που βρίσκονται μεσα. Αγοραστές είναι , τουλαχιστον οι δυο στους τρεις ήρθαν για να αγοράσουν», εξηγεί ο Βολφ Γκολντμάνερ, ο ιδιοκτήτης που αυτές τις μέρες κάθεται στο ταμειο.
Στο αεροδρόμιο της Δρέσδης δυο λιμουζίνες μεταφέρουν κατ’ ευθείαν επιβάτες που φθάνουν από το Πεκίνο και τη Σαγκάη στην Ελμπεστράσε όπου τα καταστήματα ειδών πολυτελείας. «Κάνουμε τρία τουλάχιστον δρομολόγια την ημέρα, με πέντε έως έξι επιβάτες τη φορά», λέει ο οδηγός μιας Mercedes 400 «εξοπλισμένης» με λευκό κρασί Riesling, σαμπάνια Veuve Clicot και μαλτ ουίσκι «Macalan 12».
Η Γερμανία έγινε η χώρα υποδοχής των κροίσων της Κίνας και της Ρωσίας που δεν δυσκολεύονται να διαθέσουν ακόμη και 1,5 εκατ. ευρώ για τρία ρολόγια Patek Philippe, όπως έκανε μια νεαρή Κινέζα που εξηγούσε ότι ήταν αναγκασμένη να κάνει τέτοια δώρα σε φιλικά της πρόσωπα επειδή και εκείνα με ανάλογα τιμήσαν τα γενέθλια της. Είτε ο Ρώσος που αγόρασε 18 ρολόγια Lange & Schone, προς 50.000 ευρώ έκαστο, γιατί «γιορτάζει τα γενέθλιά του ανήμερα την Πρωτοχρονιά και θα τα δώσει στους καλεσμένους του». Ο διευθυντής της επιχείρησης εξηγεί: «Οι πελάτες από την Ασία ξέρουν πολύ καλά τι διαλέγουν. Οσο πιο ακριβό, τόσο το καλύτερο».
Τα καταστήματα ειδών πολυτελείας της Γερμανίας έγιναν «κέντρα υποδοχής» των (νεό)πλουτων της Ασίας που, ποσοτικά και ποιοτικά, ξεπέρασαν από πέρυσι τους Αραβες. Εννοείται ότι οι γυναίκες από τα Εμιράτα, το Αμπου Ντάμπι και τη Σουηδική Αραβια–ντυμένες με την τελευταία λέξη της γαλλικής μόδας αλλά και άλλες πιστές στη σαρία–δεν υστερούν. Δυο κοπέλες όχι μεγαλύτερες των 20 ετών, αγόρασαν πέντε τσάντες Hermes των 100.000 ευρώ η καθεμιά. Στη Τζέντα και στο Μπαχρέιν είναι τουλάχιστον 50% ακριβότερες, όπως είπαν.
Ωστόσο, προς την Κινα-Ρωσια και όχι προς την αραβική Μέση Ανατολή στρέφουν το ενδιαφέρον τους οι γερμανοί έμποροι ειδών πολυτελείας. Στα δίκτυα τηλεόρασης της Ρωσίας και της Κίνας οι διαφημίσεις των Hermes, Louis Vuitton, Omega, Wempe και άλλων είναι πολύ περισσότερες και συχνοτερες–και, φυσικά, ακριβότερες–παρ’ ότι οι διαφημίσεις των ίδιων ειδών στην τηλεόραση της Ντόχα (Κατάρ) και των άλλων Εμιράτων.
Στην Κενιγκσαλέ του Ντίσελντορφ, την οδό των καταστημάτων με είδη πολυτελείας, οι βιτρίνες είναι γεμάτες με κολιέ των 2,1 εκατ. ευρώ, σκουλαρίκια και ρολόγια των 700.000 ευρώ. Στης Christel Heilmann εργάζονται και δυο Κινέζες και μια Ρωσίδα. «Δεν περνά ημέρα που να μη έχουμε τουλάχιστον έναν Κινέζο», δηλώνει στο Spiegel η διευθύντρια του καταστήματος που έχει μάθει να λέει ρωσικά και μανδαρίνικα «καλώς ήρθατε», «ευχαριστώ» και «γεια σας».
Προ ημερών ένα ζευγάρι Ρώσων στο αεροδρόμιο του Αμβούργου δήλωσε ότι μεταφέρει στη βαλίτσα του «στολίδια χριστουγεννιάτικου δέντρου» αξίας 13.000 ευρώ. Ο υπάλληλος νόμισε πως κάποιο λάθος κάνει ο επιβάτης που έφευγε για την Αγια Πετρούπολη και θέλησε να δει ο ίδιος τι στολίδια μπορεί να ήταν αυτά που κόστιζαν ένα τέτοιο ποσο. Οταν άνοιξε την βαλίτσα έμεινε άφωνος. Ναι, ήταν χριστουγεννιάτικες γιρλάντες και άλλα στολίδια. Από ασήμι, επίχρυσα και με πολλές ημιπολύτιμες πέτρες και διαμάντια.
Ενδεικτικά οι αρμόδιες υπηρεσίες λένε ότι τους εννέα πρώτους μήνες του 2012 έφθασαν στη Δρέσδη 15.000 επισκέπτες από τη Ρωσία, τριπλάσιοι από ό,τι ολόκληρο το 2007 και ότι στο στην περίοδο αυτή ξόδεψαν σε είδη πολυτελείας 5 εκατ. ευρώ, διπλάσια δηλαδή σε σχέση με το 2011. Τρεις αεροπορικές εταιρείες κάνουν συνολικά πέντε δρομολόγια Μοσχα-Δρέσδη και στις γιορτές θα αυξηθούν σε επτά. «Περιμένουμε μεγάλο αριθμό Ρώσων στα Χριστούγεννα τους» (στις 7 Ιανουαρίου, με το παλιό ημερολόγιο) σύμφωνα με τον διευθυντή του αεροδρομίου, ο οποίος προεξοφλεί ότι «θα κινήσουν σε βάθος την αγορά» του κοσμήματος και των ειδών πολυτελείας.