Ταλαιπωρία αναμένεται το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος στα αεροδρόμια, καθώς οι εργαζόμενοι στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας έχουν εξαγγείλει απεργία 48ωρη προειδοποιητική απεργία από την Κυριακή ώς τη Δευτέρα.{{{ audio1 }}}

Ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρίστος Σπίρτζης ο οποίος θα συναντηθεί την Παρασκευή με τα τέσσερα σωματεία τους, μιλώντας στον ΒΗΜΑ 99,5 δήλωσε ότι «δεν υπάρχει θέμα ασφάλειας των πτήσεων κατά τη διάρκεια της απεργίας».

Μάλιστα, εντός της ημέρας θα ανακοινωθεί η νέα διοίκηση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, κάτι που όπως είπε ο υπουργός, είναι ένα από τα βασικά τους αιτήματα.

Ο κ. Σπίρτζης ανακοίνωσε ακόμη ότι έχει ήδη εξασφαλιστεί κονδύλι ενός εκατομμυρίου ευρώ για την αντιμετώπιση επειγόντων λειτουργικών θεμάτων στα περιφερειακά αεροδρόμια. Τα θέματα αυτά, όπως εξήγησε, δεν έχουν να κάνουν με την συντήρηση των αεροδιαδρόμων η οποία γίνεται κανονικά και δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Είπε, επίσης, ότι θα προκηρυχθούν άμεσα 32 θέσεις ηλεκτρονικών μηχανικών και παρεμφερών ειδικοτήτων.

Ο κ. Σπίρτζης ανέφερε ότι έχουν δίκιο οι εργαζόμενοι, καθώς πράγματι έχει απαξιωθεί η ΥΠΑ τα τελευταία χρόνια, αλλά δεν δέχθηκε τον ισχυρισμό του προέδρου της ΟΣΥΠΑ Βασίλη Αλεβιζόπουλου ο οποίος μιλώντας επίσης στον
ΒΗΜΑ 99,5 είπε ότι υπάρχει θέμα ασφάλειας των πτήσεων.

Ο πρόεδρος της ΟΣΥΠΑ Βασίλης Αλεβιζόπουλος επέμεινε ότι τα περιφερειακά αεροδρόμια αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα και κατηγόρησε τον υπουργό Μεταφορών ότι «έχει άγνοια, κάνει τον κωφάλαλο και δέν θέλει να τα ακούσει από τους εργαζόμενους».

«Τι νομίζει ότι θα τα αντιμετωπίσει μόνο με την αλλαγή διοίκησης στην ΥΠΑ;» τόνισε.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΟΣΥΠΑ, τα συστήματα των περιφερειακών αεροδρομίων «πέφτουν το ένα μετά το άλλο». Πάντως, ο κ. Αλεβιζόπουλος άφησε να εννοηθεί πως αν γίνει διάλογος με τον κ. Σπίρτζη η απεργία που έχει προγραμματιστεί μπορεί και να μην πραγματοποιηθεί: «Εμείς», τόνισε, «έχουμε 20 χρόνια να απεργήσουμε».

Συγκεκριμένα την Πέμπτη 28 Μαΐου ο πρόεδρος της ΟΣΥΠΑ, Βασίλης Αλεβιζόπουλος και ο υπουργός αναπληρωτής Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης μίλησαν στους Βασίλη Χιώτη και Νότη Παπαδόπουλο για την απεργιακή κινητοποίηση της ΟΣΥΠΑ και τα προβλήματα στα αεροδρόμια.

Βασίλης Αλεβιζόπουλος, πρόεδρος ΟΣΥΠΑ

«Έχουμε δυστυχώς φτάσει στο σημείο της απελπισίας. Στείλαμε ένα εξώδικο, να τεθεί η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας σε έκτακτη ανάγκη. Ιανουάριο, Φεβρουάριο και Μάρτιο του 2015 είχαμε 1.800.000 παραπάνω επιβάτες απ’ ό,τι είχε η περσινή αντίστοιχη χρονιά. Αυτό σημαίνει ότι μπαίνουν πάρα πολλά χρήματα στον ειδικό λογαριασμό, τα οποία δυστυχώς το Υπουργείο Οικονομικών τα τιτλοποιεί, τα εξαφανίζει και εδώ ληστεύουν τους επιβάτες.

Η διοίκηση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας εδώ και πέντε μήνες δεν έχει καμία επαφή με τους πολιτικούς προϊστάμενους. Άκουσα σήμερα πως θα αλλάξει και είναι μεγάλη επιτυχία. Ωραία, θα φέρει τρεις άσχετους να διοικήσουν την ΥΠΑ, που δεν ξέρουν τι είναι η ΥΠΑ… Και λοιπόν;

Μήνα Μάιο έδωσαν 300.000 ευρώ που δεν έφταναν ούτε για καύσιμα των πυροσβεστικών. Μέχρι τέλος Ιουνίου, εάν δεν δώσουν λύση, δεν χρειάζεται να κάνω εγώ τίποτα, θα αρχίσουν να βγαίνουν μόνα τους. Η Μυτιλήνη από την Κυριακή κλείνει, γιατί έπεσε το μηχάνημα προσεγγίσεως, στο οποίο δεν θα μπορούν να προσεγγίζουν αεροσκάφη. Γιατί το συγκεκριμένο μηχάνημα θέλει συντήρηση και μέτρηση από αέρα. Το αεροσκάφος μας είναι στη Γαλλία για επισκευή, το άλλο που είναι τέλειο, δεν έχουμε πιλότους, πέντε πιλότους που είχαμε έληξαν τα πτυχία τους.

Τους είπα «εάν δεν το κάνετε, θα αναγκαστώ να πάω στην Εισαγγελία του Αρείου Πάγου», όπως και θα είμαι σήμερα στις 12 το μεσημέρι, να καταθέσω το φάκελο.

Η κατάσταση είναι κρίσιμη. Σήμερα το απόγευμα με πήρε ο κ. Σπίρτζης και θα έχουμε συνάντηση στις 7.

Χρειαζόμαστε άμεση ρευστότητα. Θα πρέπει να δοθεί το περίπου 1,5 εκατ. ευρώ για να έχουμε ανταλλακτικά στα ραντάρ ή οτιδήποτε. Να πληρώσουν τις περσινές μετακινήσεις των εργαζομένων, γιατί δεν έχουμε χρήματα να πάμε στα βουνά. Δεν μας δίνουν τα χρήματα. Πρέπει να πάμε σε 27 ραδιοβοηθήματα, σε αεροδρόμια να κάνουμε συντηρήσεις, πώς θα πάμε; Κατ΄ αρχήν δεν έχουμε καν ανταλλακτικά.

Υπάρχει πλέον θέμα ασφαλείας και να μου λέει ένας υπουργός ότι αυτά τα είδα στο όνειρό μου; Όταν θα πάει στον εισαγγελέα να δώσει εξηγήσεις και αυτός και ο προηγούμενος, να δούμε τελικά ποιος έχει δίκιο και ποιος όχι.

Θα είμαι ο τελευταίος που θα ήθελα να δημιουργήσω αυτό το πρόβλημα. Πρόθεση μου είναι να μην απεργήσω, δεν τη θέλω την απεργία, γιατί έχω άριστες σχέσεις με όλο το τουριστικό πακέτο. Εκείνο που μ΄ ενδιαφέρει είναι να υπάρχει ασφάλεια και να μην οδηγηθούμε τον Ιούλιο να έχουμε τα μισά αεροδρόμια και τα μισά ραντάρ να λειτουργούν.

Η Μυτιλήνη βγήκε εκτός στη φωτοσήμανση, η Ρόδος έχει βγει εκτός στην ψύξη, είναι υπό κατάρρευση το ψυκτικό μηχάνημα. Αυτό σημαίνει ότι εάν πέσει, έλιωσαν όλα και βγήκε εκτός ο εναέριος χώρος. Δεν θα ήθελα να σας τρομάξω, είναι τραγική η εικόνα.»

Χρήστος Σπίρτζης, υπουργός αναπληρωτής Μεταφορών

«Ο κ. Αλεβιζόπουλος κινδυνολογεί χωρίς λόγο. Δεν κατέφυγε, θα καταφύγει στην εισαγγελία και μάλιστα εάν δεν το κάνει, θα ζητήσουμε εμείς από την εισαγγελία να ζητήσει το φάκελο από τον κ. Αλεβιζόπουλο.

Δεν υπάρχει κανένα θέμα ασφαλείας στα αεροδρόμια. Υπάρχουν προβλήματα, αλλά όχι ασφάλειας. Ο κ. Αλεβιζόπουλος το λέει ως ειδικός για το αεροδρόμιο της Μυτιλήνης;

Γνωρίζει ότι στον λίγο καιρό που είμαι στο υπουργείο και εγώ και η κυβέρνηση έχουμε κάνει απίστευτες προσπάθειες, παρά τα προβλήματα που βρήκαμε. Ξεμπλοκάραμε έναν διαγωνισμό για να προσληφθούν 32 ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, που οι άνθρωποι που υπηρετούν εκεί, πραγματικά δεν μπορούν να πάρουν τα ρεπό τους, προκειμένου να κάνουν με ασφάλεια τη δουλειά τους.

Έχουμε προγραμματίσει να βρούμε λεφτά μέσα στην κρίση για τον εκσυγχρονισμό των ηλεκτρονικών συστημάτων. Να μας πει λοιπόν ποιο αρμόδιο όργανο έβαλε θέμα ασφαλείας και όχι θέμα εκσυγχρονισμού. Μάλλον έχει στεναχωρηθεί που δεν μπορεί να συνεχίσει την προηγούμενη κατάσταση, την οποία έχουμε κληρονομήσει.

Εμείς από την πλευρά μας ως κυβέρνηση, αυτά που είναι να κάνουμε, θα τα κάνουμε, είτε ο κ. Αλεβιζόπουλος εξαγγείλει απεργία είτε όχι.»