Την Κυριακή 26 Απριλίου ο Κώστας Κατσουλάρης και ο Λευτέρης Καλοσπύρος καλεσμένοι στη 2η ώρα της εκπομπής «Αυτοπροσώπως» του Νίκου Θρασυβούλου. Συντονιστείτε (14:15-15:00) στον Βήμα 99.5 και κερδίστε 2 αντίτυπα των βιβλίων τους «Νυχτερινό ρεύμα» και «Η μοναδική οικογένεια».

Ο Κώστας Κατσουλάρης γεννήθηκε στην Άρτα το 1968. Σπούδασε οικονομικά στην Αθήνα και κινηματογράφο στο Παρίσι. Έχει γράψει τη νουβέλα «Ιστορίες από τον αφρό» (Εστία, 1997), τα μυθιστορήματα «Το σύνδρομο της Μαργαρίτας» (Εστία, 1998), «Ο παραθεριστής» (Εστία, 2001) και «Ο αντίπαλος» (Πόλις, 2005), τη συλλογή διηγημάτων «Μικρός δακτύλιος» (Ελληνικά Γράμματα, 2007), τη νουβέλα «Ο άντρας που αγαπούσε τη γυναίκα μου» (Ελληνικά Γράμματα, 2010· Κέδρος, 2011), καθώς και το θεατρικό έργο «Όταν ο λύκος είναι εδώ» (Πόλις, 2004). Ζει κι εργάζεται στην Αθήνα ως δημοσιογράφος, συγγραφέας και μεταφραστής. Έχει συνεργαστεί, ως βιβλιοκριτικός, με τις εφημερίδες «Το Βήμα»/»Βιβλία» και «Ελεύθερος Τύπος» (ως υπεύθυνος του ενθέτου 1455), καθώς και με το περιοδικό «Διαβάζω». Τον Ιούνιο του 2009 ίδρυσε τη μηνιαία εφημερίδα-free press για το βιβλίο, «Book Press», η έκδοση της οποίας συνεχίζεται από το φθινόπωρο του 2010 στο διαδίκτυο [www.bookpress.gr]. Είναι μέλος της Εταιρείας Συγγραφέων και διετέλεσε γραμματέας του ΔΣ της τη διετία 2009-2011.

Νυχτερινό ρεύμα Κώστας Κατσουλάρης

Πόλις, 2015

Ένας άντρας ζει και πεθαίνει στα Εξάρχεια με την ελπίδα ότι ο ξεχασμένος αναρχικός τον οποίο χρόνια τώρα παρακολουθεί θα βάλει επιτέλους τη βόμβα.

Νεαρή συγγραφέας από τη Θεσσαλονίκη αναζητά τον μίτο της ιστορίας της στα ανορθόδοξα ερωτικά τρίγωνα ενός μεσήλικα λογιστή, σε μπαρ στη Σόλωνος.

Ένας τριανταπεντάχρονος κριτικός κινηματογράφου ακολουθεί τον καλύτερό του φίλο στην καμένη Πάρνηθα, για να θάψουν μαζί το σκυλί που έχει στο πορτμπαγκάζ του, τη νύχτα που το «Αττικόν» τυλίχτηκε στις φλόγες.

Ένας πενηντάχρονος άνεργος συνοδεύει την ηλικιωμένη μητέρα του σε γειτονιά της Κυψέλης, για να εισπράξουν τη σύνταξή της, ενώ μέσα του κουτρουβαλούν λέξεις που έχουν τη δύναμη να τους συνθλίψουν Ιστορίες της Αθήνας, στα χρόνια της έξαψης και της πτώσης, σε αναζήτηση μιας καινούργιας σπίθας.

Τέσσερα διηγήματα που οι ήρωές τους προσπαθούν να μαντέψουν το πρόσωπο του άλλου, καθώς αφήνονται στα νυχτερινά ρεύματα της πόλης.

Ο Λευτέρης Καλοσπύρος γεννήθηκε στην Αθήνα το 1980. Σπούδασε Ιστορία και Φιλοσοφία των Επιστημών στο Τμήμα ΜΙΘΕ στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και ακολούθησε μεταπτυχιακές σπουδές στην Ιστορία και Φιλοσοφία των Επιστημών και της Τεχνολογίας στο ίδιο τμήμα. Άρθρα και κριτικές του δημοσιεύονται τακτικά στην «Καθημερινή» και έχουν δημοσιευτεί στα περιοδικά «Διαβάζω», oanagnostis.gr, bookpress.gr, «The Zone» και «The Books’ Journal» καθώς και στην επιθεώρηση «European Journal of American Studies». Για τη «Μοναδική οικογένεια» (2013), το πρώτο του μυθιστόρημα, τιμήθηκε με το Βραβείο Πρωτοεμφανιζόμενου Συγγραφέα του περιοδικού oanagnostis.gr και με το Κρατικό Βραβείο Πρωτοεμφανιζόμενου Συγγραφέα (μαζί με την «Χειρόγραφη πόλη» της Ελευθερίας Κυρίτση), το 2014.

Η μοναδική οικογένεια Μυθιστόρημα Λευτέρης Καλοσπύρος

Πόλις, 2013

Λίγες μέρες προτού δώσει τέλος στη ζωή του, ο νεαρός Ανδρέας Αριθμέντης, χρονικογράφος της πτώσης του οίκου των Αριθμέντη, μιας οικογένειας νευρικών, ξεροκέφαλων συγγραφέων κι αρχιτεκτόνων, ολοκληρώνει ένα θεατρικό έργο, το μοναδικό που θα καταφέρει να τελειώσει στη βραχύβια συγγραφική καριέρα του. Είναι η ιστορία «της μοναδικής ελληνικής οικογένειας που δεν έπαιξε στο χρηματιστήριο», όπως φροντίζει κάθε τόσο να υπενθυμίζει ο Μιχάλης, συγγραφέας-φάντασμα ευτελών ευπώλητων ρομάντζων και ανέκδοτων σοβαρών αφηγημάτων, στη σύζυγό του Μάρθα και την εννιάχρονη κόρη τους Χριστίνα, το παιδί-θαύμα που σαρώνει τους ανήλικους αντιπάλους της στο σκάκι και κατατροπώνει τους ενήλικους συμπαίκτες της στο τηλεπαιχνίδι γνώσεων που συμμετέχει κατ’ εξαίρεση. Όμως ο Ανδρέας δεν σκοπεύει να αφήσει πίσω του μόνο το θεατρικό έργο. Στον φάκελο που προτίθεται να παραδώσει σε μια νοικιασμένη θυρίδα με αποδέκτες τον πατέρα και τον αδερφό του, έχει συγκεντρώσει διηγήματα και κομμάτια από ημιτελή ή ολοκληρωμένα μυθιστορήματα, γραμμένα από τον ίδιο, τον αδερφό του αλλά κι από ήρωες του θεατρικού έργου. Τι ρόλο παίζουν στα κείμενα του Ανδρέα ο σύγχρονος κορεάτικος κινηματογράφος, το κυνήγι μπεκάτσας και η ερωμένη του αδερφού του, η μυστηριώδης Ντάλια, για το παρελθόν της οποίας δεν είναι γνωστά παρά ελάχιστα στοιχεία; Πόσο ελεύθερος είναι ένας μυθιστορηματικός ήρωας να χαράξει το δικό του πεπρωμένο και ποια τα όρια ανάμεσα σε μια «αληθινή μυθιστορία» και την πλαστή μυθιστορία που είναι εγκιβωτισμένη μέσα της; «Η μοναδική οικογένεια» είναι ένα μυθιστόρημα για την επινόηση του εαυτού στην εποχή του ίντερνετ, για τις οικογενειακές σχέσεις τις πρώτες δεκαετίες του νέου αιώνα καθώς και για το πέρασμα από έναν κόσμο παγιωμένων αυταπατών σε έναν κόσμο δυσοίωνων αμφιβολιών.