Η Ελλάδα θα πρέπει να αναπτύξει τις υποδομές σε τουλάχιστον έξι λιμάνια για να μπορούν να υποδεχθούν νέα μεγάλα κρουαζιερόπλοια, επεσήμανε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Celestyal Cruises και πρόεδρος του ευρωπαϊκού τμήματος της Διεθνούς Ένωσης Κρουαζιέρας (CLIA Europe) κ. Κυριάκος Αναστασιάδης κατά τη διάρκεια παρουσίασης του απολογισμού του 2017 και των νέων σχεδίων της εταιρείας για τα επόμενα χρόνια. Όπως είπε μέσα στα επόμενα περίπου 10 χρόνια στις θάλασσες θα εμφανιστούν 75 νέα κρουαζιερόπλοια με δυνατότητες μεταφοράς 4.500 επιβατών και με πλήρωμα 3.000 ναυτικούς.
Ο κ. Αναστασιάδης επανέλαβε ότι και το 2018 η Celestyal Cruises θέτει ως προτεραιότητα της να παρουσιάσει στους επιβάτες ό,τι καλύτερο έχει να προσφέρει η Ελλάδα διατηρώντας ωστόσο παράλληλα την παρουσία της στη Κούβα παρά τα «εμπόδια» που θέτει η προεδρία Τραμπ καθώς κάθε φορά που λαμβάνεται μια απόφαση που επηρεάζει τις σχέσεις ΗΠΑ-Κούβα περιορίζεται σημαντικά το ρεύμα των αμερικανών τουριστών προς την νησιωτική χώρα της Καραϊβικής.
Σημείωσε ότι το 2016 και το 2017 ήταν δύσκολες χρονιές για την κρουαζιέρα καθώς μειώθηκαν οι προσεγγίσεις των πλοίων ωστόσο η Celestyal Cruises δεν μείωσε ούτε τις προσεγγίσεις, ούτε τις δραστηριότητες της.
Συμπλήρωσε ότι από το 2015 αυξάνουν τους προορισμούς στην Ελλάδα και αναφέρθηκε στην σημαντική εξάρτηση που είχαν από την αγορά της Βόρειας Αμερικής λέγοντας ότι στόχος είναι η «απεξαρτητοποίηση» και δίνουν βάρος στην τουρκική αγορά θέλοντας να προσελκύσουν ακόμα περισσότερους Τούρκους στα κρουαζιερόπλοια και να γνωρίσουν την Ελλάδα. «Εάν καταφέρουμε να προσελκύσουμε το 1% του πληθυσμού της Τουρκίας θα χρειαστεί να διπλασιάσουμε τον στόλο μας. Επίσης δεν θέλουμε να πηγαίνούμε ξένους στην Τουρκία αλλά να φέρνουμε Τούρκους στην Ελλάδα και αυτό θα επηρεάσει θετικά τις τοπικές κοινωνίες και θα φέρει ανάπτυξη στον τουρισμό» είπε χαρακτηριστικά.
Η εταιρεία στοχεύει ωστόσο και στην κινεζική αγορά. Στελέχη της σημείωναν ότι στα κρουαζιερόπλοια θα υπάρχουν κινέζοι και άνθρωποι που μιλάνε κινέζικα (στην υποδοχή, στην εξυπηρέτηση κ.α.) καθώς οι κινέζοι δεν είναι προσαρμοσμένοι σε αυτό τον τρόπο διακοπών και δεν μιλάνε αγγλικά, τα ενημερωτικά φυλλάδια θα είναι και στα κινέζικα ενώ ανάλογα θα προσαρμοστεί και η κουζίνα καθώς σε κάθε γεύμα θα διαμορφωθεί μια γωνιά με κινεζικά εδέσματα.
Αναφερόμενος στον απολογισμό ανέφερε ότι ήταν περίπου στα ίδια επίπεδα με πέρυσι και στόχος για το 2018 είναι στην ευρωπαϊκή αγορά να αυξηθεί ο αριθμός κατά 50%, στην Ασία επίσης 50% και στις ΗΠΑ κατά 10%. Όπως ειπώθηκε το 2017 κλείνει με θετικό πρόσημο για τη Celestyal Cruises, καθώς διατηρήθηκε ο αριθμός επιβατών στους 100.000 με δραστηριοποίηση δύο πλοίων στο Αιγαίο, το Celestyal Olympia και το Celestyal Nefeli, πραγματοποιώντας 598.000 προσεγγίσεις σε ελληνικά λιμάνια.
Παρουσίασε επιπλέον το νέο 7ημερο ταξίδι «Ειδυλλιακό Αιγαίο» το οποίο περιλαμβάνει διανυκτέρευση σε δυο νησιά (Μύκονο και Σαντορίνη) με στόχο οι επισκέπτες να τα ανακαλύψουν περισσότερο αλλά και να ξοδέψουν περισσότερο χρήμα σε αυτά.
Επιπροσθέτως αυξάνονται και οι προσεγγίσεις στη Μήλο όπου το πλοίο θα παραμένει όλη την ημέρα. Ειδικότερα το 2017 έγιναν 9 προσεγγίσεις στο κυκλαδίτικο νησί, το 2018 θα φτάσουν τις 24 και το 2019 θα αγγίξουν τις 29.
Υπογράμμισε ότι είναι υπέρ του «λιγότεροι επιβάτες και αύξηση ποιότητας» λέγοντας ότι προτιμά «καλύτερους επιβάτες που θα μένουν στην Ελλάδα περισσότερο και θα ξοδεύουν περισσότερα».
Επιπλέον, τόνισε την προσπάθεια της εταιρείας για επιμήκυνση τη τουριστικής περιόδου με την αναχώρηση των πλοίων της 20 ημέρες νωρίτερα σε σχέση με το 2016 ενώ στόχος ως το 2020 περίπου να πραγματοποιούνται όλο το χρόνο κρουαζιέρες στην Ελλάδα.
Επίσης το 2018, τα δρομολόγια της εταιρείας θα παραταθούν για δύο περίπου εβδομάδες με δύο τριήμερες κρουαζιέρες «Εικόνες Αιγαίου» στις 2 και 9 Νοεμβρίου και δύο 4ήμερες κρουαζιέρες εικόνες Αιγαίου στις 29 Οκτωβρίου και 5 Νοεμβρίου. Το 2019 προβλέπεται, επίσης, 12% αύξηση των προγραμματισμένων αναχωρήσεων με 100 αναχωρήσεις συνολικά.
Σύμφωνα με τον Αντιπρόεδρο Επιχειρήσεων της εταιρείας, καπ. Γεώργιο Κουμπενά, το 2017, η συνολική συνεισφορά της Celestyal Cruises στην ελληνική οικονομία ανήλθε σε 103εκ. ευρώ, με 30εκ. ευρώ εξ αυτών να αφορούν άμεσες λειτουργικές δαπάνες, ενώ δαπανήθηκαν 5.5 εκ.ευρώ σε ελληνικές επιχειρήσεις (τρόφιμα/ποτά) και 3 εκ. ευρώ, για έξοδα προβολής και διαφήμισης της Ελλάδας στο εξωτερικό.
Για την Κωνσταντινούπολη ο κ. Αναστασιάδης είπε ότι εφόσον ξεπεραστούν οι ενδοιασμοί των επιβατών τότε υπάρχει ενδεχόμενο να επανεξετάσουν την ένταξη της στο πρόγραμμα των ταξιδιών.