Στην παραχώρηση της πρώτης συνέντευξης Τύπου εδώ και πολλά χρόνια προχώρησε την Τρίτη η διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ. Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας, κ. Κώστας Σπηλιόπουλος, ο οποίος βρίσκεται στο τιμόνι της ΕΡΓΟΣΕ εδώ και λιγότερο από 120 μέρες, ενημέρωσε τους εκπροσώπους του Τύπου για την πορεία των σιδηροδρομικών έργων, καθώς και για τους σχεδιασμούς της δημόσιας επιχείρησης.
Όπως τόνισε ο κ. Σπηλιόπουλος, με την εξαίρεση των οδικών αξόνων που κατασκευάζονται με συμβάσεις παραχώρησης, αυτή τη στιγμή τα σιδηροδρομικά έργα είναι τα μόνα μεγάλα έργα της χώρας που βρίσκονται σε εξέλιξη.
Επίσης, είπε ότι στον άξονα Πάτρας –Αθήνας –Θεσσαλονίκης, συνολικού μήκους 710 χλμ. περίπου, υλοποιείται σταδιακά διπλή ηλεκτροκινούμενη σιδηροδρομική γραμμή ως εξής:
– Τα 489 χλμ. ή ποσοστό 69,5% έχουν ήδη ολοκληρωθεί. Υπολείπεται η εκτέλεση εργασιών ανάταξης της σηματοδότησης και της ηλεκτροκίνησης εντοπισμένων τμημάτων που έχουν υποστεί σημαντικές δολιοφθορές, βανδαλισμούς και βλάβες.
– Τα 180 χλμ. ή ποσοστό 25% βρίσκονται σε προχωρημένη φάση κατασκευής. Σημειώνεται ότι τα τμήματα αυτά είναι τα πλέον δυσχερή τμήματα του άξονα, καθώς διέρχονται από εδάφη με έντονο γεωγραφικό ανάγλυφο, που απαιτούν την κατασκευή μεγάλου μήκους σηράγγων και σιδηροδρομικών γεφυρών.
– Τα 28 χλμ. ή ποσοστό 4% βρίσκονται σε φάση έναρξης εκτέλεσης ή δημοπράτησης των βασικών έργων υποδομής.
– Τα 11 χλμ. ή ποσοστό 1,5% βρίσκονται σε φάση σχεδιασμού.
Ακόμη, στο τμήμα Θεσσαλονίκη –Ειδομένη και Θεσσαλονίκη -Προμαχώνας, συνολικού μήκους 219 χλμ. περίπου, προβλέπεται και υλοποιείται σταδιακά μονή ηλεκτροκινούμενη γραμμή.
Παράλληλα, όπως συμπλήρωσε, βρίσκονται σε εξέλιξη οι μελέτες και τα έργα για την σύνδεση των λιμένων της χώρας με το σιδηροδρομικό δίκτυο, ενώ εξήρε τη σημασία της νέας γραμμής Νέου Ικονίου – Θριασίου. Μάλιστα, όπως σημείωσε, η ΕΡΓΟΣΕ προχώρησε σε επέκταση της εν λόγω γραμμής πέραν της ζώνης παραχώρησης της COSCO προς τον ΟΛΠ, με παράλληλη δημιουργία νέων υποδομών, που επιτρέπει την εκφόρτωση και μεταφορά αυτοκινήτων.
Επίσης, ο κ. Σπηλιόπουλος σημείωσε ότι σύντομα θα δημοπρατηθούν οι υπολειπόμενες εργασίες της γραμμής Πειραιάς – Αθήνα – Τρεις γέφυρες, τόνισε ότι το σύστημα ραδιοκάλυψης GSM-R της Siemens έχει υπαχθεί στην επίμαχη συμφωνία μεταξύ Δημοσίου και της Γερμανικής εταιρίας, ενώ αποκάλυψε ότι ερευνώνται οι συμβάσεις που έχει υπογράψει η ΕΡΓΟΣΕ με τις DBI και Lahmeyer, που βρίσκονται στο επίκεντρο νέου σκανδάλου στη Γερμανία.
Πάντως, ο επικεφαλής της ΕΡΓΟΣΕ υπογράμμισε ότι σε λίγα χρόνια η σιδηροδρομική διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη θα διαρκεί 3 ώρες και 15 λεπτά και θα είναι ανταγωνιστική του αεροπλάνου, ενώ η Πάτρα θα είναι προσβάσιμη στην Αθήνα σε μόλις 1 ώρα και 50 λεπτά. Παράλληλα, πρόσθεσε ότι η επέκταση του Προαστιακού από το Κορωπί στο Λαύριο μελετάται και η δημιουργία της θα περάσει στο επόμενο κοινοτικό πλαίσιο.