Δεμένα θα μείνουν την Τετάρτα τα πλοία στα λιμάνια όλης της χώρας λόγω συμμετοχής της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας στην 24ωρη απεργία της ΓΣΕΕ και της ΑΔΕΔΥ την Τετάρτη 20 Φεβρουαρίου, παρότι παραμένει σε ισχύ η επιστράτευση των ναυτεργατών, από την προηγούμενη απεργία τους.

Η ΠΝΟ είχε αποφασίσει να συμμετέχει στην αυριανή απεργία των ΓΣΕΕ – ΑΔΕΔΥ ήδη από την συνεδρίασή της, την ημέρα που διατάχθηκε η επιστράτευση, όπως και μια ακόμη 24ωρη για την ημέρα κατάθεσης του νομοσχεδίου. Η απεργία των ναυτεργατών σύμφωνα με συνδικαλιστές, καλύπτεται από την απόφαση της ΓΣΕΕ, ως τριτοβάθμιου οργάνου. Αλλωστε, όπως παρατηρεί άλλος συνδικαλιστής, «η ΠΝΟ έχει κάνει ούτε μια, ούτε δύο, αλλά συνολικά τριάντα μία απεργίες όντας σε καθεστώς επιστράτευσης τα προηγούμενα χρόνια».

Προβλήματα θα υπάρξουν, εν τω μεταξύ, και στη λειτουργία των λιμένων την ίδια ημέρα, καθώς θα απεργήσουν τα μέλη της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας (ΟΜΥΛΕ), της Ένωσης Μονίμων και Δοκίμων Λιμενεργατών ΟΛΠ και του Συνδέσμου Εποπτών και Αρχιεργατών ΟΛΠ.

Συμμετοχή στην απεργία έχει ανακοινώσει και η Πανελλήνια Ένωση Πληρωμάτων Ρυμουλκών και Ναυαγοσωστικών πλοίων (ΠΕΠΡΝ).

Η ΠΝΟ, σε ανακοίνωσή της, ζητά άμεσα την υπογραφή Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας σε όλες τις κατηγορίες πλοίων, την άρση της πολιτικής επιστράτευσης που έχει επιβληθεί στους Έλληνες ναυτεργάτες, καθώς και την ανάκληση του πολυνομοσχεδίου του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, με το οποίο -όπως υποστηρίζει- επέρχονται ριζικές αλλαγές στις εργασιακές σχέσεις των ναυτικών. Για το θέμα των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας υπενθυμίζεται πως έχει προσκληθεί η ΠΝΟ από τους ακτοπλόους σε συνάντηση την Πέμπτη 21 Φεβρουαρίου.

Από την πλευρά της, η ΟΜΥΛΕ, σε ανακοίνωση της, χαρακτηρίζει το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου απαράδεκτο και ενταγμένο στην πολιτική ξεπουλήματος των λιμανιών και διάλυσης των εργασιακών σχέσεων.

Αναφέρει ότι η κυβέρνηση, αντί να αξιοποιήσει τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των λιμανιών στην ανάπτυξη του εμπορίου, του τουρισμού, των μεταφορών, της οικονομίας γενικότερα, άγεται και φέρεται από κάθε λογής συμφέροντα που έχουν βάλει στο στόχαστρο τα λιμάνια.

Προσθέτει επίσης, ότι οι Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας στους μονομετοχικούς Οργανισμούς Λιμένων, «σφαγιάζονται», ενώ τονίζει ότι οι εργαζόμενοι στον ΟΛΠ και ΟΛΘ καλούνται να υπογράψουν συμβάσεις που οδηγούν στο τραγελαφικό φαινόμενο να μειώνονται οι αποδοχές και να αυξάνεται η δουλειά στα λιμάνια..