Υπέρ της δημιουργίας ενός υπουργείου που να χειρίζεται αμιγώς τα θέματα της Ναυτιλίας με στελέχωση μόνο από πολιτικό προσωπικό τάχθηκε ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη κ. Χρήστος Παπουτσής κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που έδωσε στο Αρχηγείο του Λιμενικού Σώματος στην Ακτή Βασιλειάδη. «Η Ναυτιλία χρειάζεται από το κράτος ισχυρότερη υποστήριξη», τόνισε χαρακτηριστικά.

Διευκρίνισε ωστόσο πως δεν υπάρχει θέμα παλινόρθωσης του παλαιού καθεστώτος καθώς είμαστε σε μια άλλη εποχή απαντώντας σε όσους θέτουν ως αίτημα την επανασύσταση του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας με την ενσωμάτωση σε αυτό και του Λιμενικού Σώματος.
Πρόσθεσε μάλιστα ότι υπάρχει και έμπειρο προσωπικό στο Λ.Σ. με επιστημονικές γνώσεις στον τομέα της Ναυτιλίας που θα μπορούσε να συνεισφέρει σε περίπτωση δημιουργίας ενός νέου υπουργείου. Οταν ρωτήθηκε για τη δομή του υπουργείου Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας είπε πως αυτή ήταν η προσπάθεια της κυβέρνησης ωστόσο «κόλλησε» σε διάφορα ζητήματα και για αυτό δεν λειτούργησε όπως θα έπρεπε.
Ερωτηθείς για το θέμα της διαδοχολογίας στο ΠαΣοΚ επανέλαβε ότι δεν συμμετέχει σε αυτή τη συζήτηση εκφράζοντας τη στήριξη του στον πρόεδρο του κόμματος Γιώργο Παπανδρέου και χαρακτήρισε τις δηλώσεις του υπουργού Ανάπτυξης Μιχάλη Χρυσοχοϊδη ως «αξιοπρεπείς και ειλικρινείς» που βασίζονται στη δική του σχέση με το κόμμα και τις δικές του αγωνίες.
Αναφερόμενος στη νέα δομή του Λιμενικού Σώματος επεσήμανε ότι θα αποσταλούν στο Συμβούλιο της Επικρατείας τις προσεχείς ημέρες έξι Προεδρικά Διατάγματα που αφορούν τα συμβούλια για τις κρίσεις, θέματα του προσωπικού και τα προσόντα που θα πρέπει να έχει όποιος ενδιαφέρεται να προσληφθεί στο Λιμενικό.
Ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη αναφέρθηκε εκτενώς στην δραστηριότητα της Υπηρεσίας Εσωτερικών Υποθέσεων του Λιμενικού κάνοντας μνεία στις τελευταίες εξαρθρώσεις κυκλωμάτων στα οποία συμμετείχαν στελέχη του Σώματος και για τις δράσεις που γίνονται στα ανατολικά και δυτικά θαλάσσια σύνορα της Ελλάδας.
Αναφερόμενος στην υπόθεση των πλαστών πιστοποιητικών κλάσης από τον ρωσικό νηογνώμονα σημείωσε ότι η Εισαγγελία Πειραιά έχει δώσει έγγραφη παραγγελία για τη διερεύνηση της υπόθεσης και ήδη συγκεντρώνεται το προανακριτικό υλικό ωστόσο θα καθυστερήσει αρκετά ο φάκελος να πάει στη Δικαιοσύνη καθώς θα πρέπει να ληφθούν καταθέσεις από 99 νόμιμους εκπροσώπους ναυτιλιακών εταιρειών και συνολικά από 130 εμπλεκόμενα πρόσωπα.
Ο κ. Παπουτσής επεσήμανε ακόμα ότι σε συνεργασία με το υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας προωθείται το νομοσχέδιο για την αντιμετώπιση της πειρατείας και που δίνει το δικαίωμα σε εφοπλιστές να έχουν ένοπλους ιδιωτικούς φρουρούς σε εμπορικά πλοία υπό ελληνική σημαία που ταξιδεύουν σε περιοχές της ανατολικής Αφρικής.
Το νομοσχέδιο το οποίο είναι στην τελική επεξεργασία, όπως σημείωσε ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, θα πάρει τον δρόμο προς τις επιτροπές της Βουλής και την Ολομέλεια αφού πρώτα το εξετάσουν τα συναρμόδια υπουργεία Δικαιοσύνης, Εξωτερικών και Αμυνας και περάσει από δημόσια διαβούλευση και συζήτηση ακόμα και με φορείς της Ναυτιλίας.
Ακόμη, το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη προωθεί ένα ακόμη νομοσχέδιο που αφορά τα ναυτικά ατυχήματα προκειμένου να υπάρξει ενσωμάτωση της σχετικής κοινοτικής οδηγίας. Επίσης, είπε ότι εάν ήταν αρμόδιος για θέματα Ναυτιλίας θα προχωρούσε σε μια σειρά ενεργειών όπως «δεν θα επέτρεπα σε κανέναν να υπονομεύσει το έργο άλλου υπουργείου, θα ζητούσα να γίνει ενδελεχής έλεγχος σε κάθε υπηρεσία για να δούμε ποιος κάνει τι, θα ολοκλήρωνα το οργανόγραμμα των υπηρεσιών και με ταχύτατες διαδικασίες θα στελέχωνα τις υπηρεσίες με πρόσκληση ενδιαφέροντος για αποσπάσει και για μετατάξεις προσωπικού ενώ θα είχα απαίτηση και για πρόσληψη εξειδικευμένου σε θέματα Ναυτιλίας προσωπικού».
Ερωτηθείς για το κτιριακό πρόβλημα ανέφερε πως πρέπει να υπάρξει αναδιοργάνωση όπως έχει αποφασιστεί ενώ κληθείς να σχολιάσει δηλώσεις του υφυπουργού Ανάπτυξης κ. Αδωνι Γεωργιάδη σχετικά με το θέμα περιορίστηκε να πει ότι είναι θέμα του κ. Χρυσοχοϊδη και όχι δικό του.

Μιλώντας σε δημοσιογράφους ο πρόεδρος του Συλλόγου Υπαλλήλων του τ. ΥΕΝ Ευθύμιος Παπαδόπουλος επισήμανε μεταξύ άλλων ότι δεν θέτουν ζήτημα «καρέκλας» και εξέφρασε τον προβληματισμό του για το γεγονός πως θα μεταφερθούν σε ένα κτίριο (στην Γρ. Λαμπράκη) που χαρακτήρισε «γιαπί» που χρειάζεται ανακαίνιση χώρων και για το κόστος της μεταφοράς «σε συνθήκες οικονομικής κρίσης και μείωσης του δημοσιονομικού κόστους».