από metereologos.gr
Δευτέρα 11 Δεκεμβρίου 2017

Τεχνολογία – Πλανήτης

Ο άνθρωπος έφυγε από την Αφρική σε… δόσεις
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 08/12/2017 14:51Σχολιάστε
Η κρατούσα θεωρία αναφέρει ότι ο άνθρωπος αποφάσισε να μετακινηθεί από την… πατρογονική του εστία σε άλλες περιοχές του πλανήτη πριν από περίπου 60 χιλιάδες έτη και αυτή η μετακίνηση έγινε μαζικά. Ολες οι νέες σχετικές μελέτες ανατρέπουν αυτή την θεωρία και δείχνουν ότι η εκκίνηση της μεταναστευτικής ροής από την Αφρική σε άλλες περιοχές έγινε πριν από περίπου 120 χιλιάδες έτη και υπήρξαν συνεχή μεταναστευτικά ρεύματα.
Ρίξε μπίρα στο ντεπόζιτο να φύγουμε!
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 08/12/2017 13:44Σχολιάστε
Πριν από λίγες εβδομάδες έγινε γνωστό ότι τα εμβληματικά διώροφα λεωφορεία στο Λονδίνο θα κινούνται από εδώ και στο εξής με βιοκαύσιμο που αποτελείται σε μεγάλο ποσοστό από καφέ. Τώρα ερευνητές του Πανεπιστημίου του Μπρίστολ ανακοίνωσαν ότι κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα νέο είδος βιοκαυσίμου από αιθανόλη μπίρας.
Χειρότερη η σύγκρουση αεροπλάνου με drone παρά με πουλί
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 06/12/2017 09:29Σχόλια (1)
Είναι πολύ χειρότερο αν ένα drone συγκρουσθεί στον αέρα με ένα αεροπλάνο από ό,τι ένα πουλί. Στο συμπέρασμα αυτό κατέληξαν οι ερευνητές της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ, οι οποίοι μελέτησαν το ζήτημα και μέσω πειραματικών προσομοιώσεων.
Ο εθισμός στην τεχνολογία είναι ζήτημα… χημείας
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 06/12/2017 01:53Σχολιάστε
Το κινητό σας έχει εξελιχθεί σε προέκταση του χεριού σας και δεν ξεκολλάτε ούτε στιγμή από το Internet; Ισως γι’ αυτό φταίει η χημεία του εγκεφάλου σας.
3D εκτυπωτής με μελάνι από βακτήρια παράγει «ζωντανά» υλικά
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 04/12/2017 12:11Σχολιάστε
Στην Ευρώπη ερευνητές του Πανεπιστημίου ΕΤΗ της Ζυρίχης παρουσίασαν έναν 3-D εκτυπωτή που εργάζεται με ζωντανά και όχι άψυχα υλικά όπως το πλαστικό ή το μέταλλο, χρησιμοποιώντας μελάνι που περιέχει βακτήρια για να παράγει πολύπλοκα λειτουργικά «ζωντανά» υλικά. Παράλληλα στην άλλη όχθη του Ατλαντικού, ερευνητές του Πανεπιστημίου ΜΙΤ των ΗΠΑ δημιούργησαν ένα μηχάνημα που έχει δεκαπλάσια ταχύτητα τρισδιάστατης εκτύπωσης από οποιοδήποτε άλλο υπάρχει στην αγορά.
Μια... κβαντική πεταλούδα με την υπογραφή Έλληνα φυσικού
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 04/12/2017 11:00Σχολιάστε
Ερευνητές της Google, του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια και του Πολυτεχνείου Κρήτης, με επικεφαλής έναν Έλληνα φυσικό, χρησιμοποίησαν έναν κβαντικό προσομοιωτή σε ένα κβαντικό επεξεργαστή της Google, για να δημιουργήσουν μια κβαντική... πεταλούδα.
Συμμαχία γιγάντων για νέο υβριδικό αεροσκάφος
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 30/11/2017 05:00Σχολιάστε
Τρεις παγκόσμιοι βιομηχανικοί γίγαντες η Rolls Royce, η Airbus και η Siemens ανακοίνωσαν ότι ενώνουν τις δυνάμεις τους για την κατασκευή ενός νέου υβριδικού αεροσκάφους.
Τσιτάχ εναντίον Φόρμουλα Ε! Ποιος κέρδισε; (βίντεο)
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 29/11/2017 13:09Σχολιάστε
Στο νοτιότερο άκρο της αφρικανικής ηπείρου στο Western Cape στην Νότιο Αφρική ένα περίεργο σκηνικό στήθηκε μπροστά από τις κάμερες. Ένα τσίταχ στάθηκε δίπλα σε όχημα της Φόρμουλα Ε (ηλεκτροκίνητα αγωνιστικά αυτοκίνητα) σε μια αναμέτρηση της δύναμης ή καλύτερα της ταχύτητας της φύσης απέναντι στην ταχύτητα των μηχανών που κατασκεύασε ο άνθρωπος.
Σύντομα θα τρώμε τα ρούχα μας κυριολεκτικά
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 29/11/2017 05:40Σχολιάστε
Η έκφραση «τρώγεται με τα ρούχα του» θα πάρει σύντομα μια άλλη, κυριολεκτική, διάσταση… Αυτό τουλάχιστον αναφέρει μια νέα επιστημονική μελέτη. Τα περισσότερα ρούχα κατασκευάζονται από συνθετικά υφάσματα τα οποία διαλύονται κατά την διαδικασία του πλυσίματος στα πλυντήρια και οι ίνες τους καταλήγουν τελικά στις θάλασσες και τους ωκεανούς. Οι ίνες καταλήγουν στο στομάχι των ψαριών τα οποία εμείς στην συνέχεια τρώμε και έτσι τα πλαστικά καταλήγουν τελικά στο δικό μας στομάχι.
Μπαταρία με γραφένιο θα φορτίζει αμέσως τις συσκευές
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 28/11/2017 13:31Σχόλια (4)
Η Samsung ανακοίνωσε ότι κατασκεύασε μια νέα μπαταρία ιόντων λιθίου την οποία όμως ενίσχυσε με ειδικά διαμορφωμένα για την περίσταση μικροσκοπικά σφαιρίδια από γραφένιο, το «υλικό-θαύμα» με τις πολλές δυνητικές εφαρμογές από τα ηλεκτρονικά συστήματα μέχρι και την βιοϊατρική. Στις δοκιμές η μπαταρία με το γραφένιο φόρτισε σε διάστημα 12 λεπτών κινητά τηλέφωνα τα οποία με τις υπάρχουσες μπαταρίες χρειάζονται τουλάχιστον μια ώρα για να φορτιστούν πλήρως.
Εξερευνητές «ξετρύπωσαν» άγνωστη μπλε ταραντούλα
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 28/11/2017 13:05Σχολιάστε
Μια αποστολή εξερεύνησης που οργάνωσε η οικολογική οργάνωση Global Wildlife Conservation στο Εθνικό Πάρκο Kaieteur στην Γουινέα οδήγησε στην ανακάλυψη 30 άγνωστων μέχρι σήμερα ειδών φυτών, εντόμων και ψαριών. Η πιο ενδιαφέρουσα ανακάλυψη είναι τα 15 νέα είδη υδρόβιων σκαθαριών ενώ η πιο εντυπωσιακή είναι σύμφωνα με τους ειδικούς ένα άγνωστο μέχρι σήμερα είδος μπλε ταραντούλας.
Το τηγάνισμα φέρνει συννεφιά
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 28/11/2017 05:20Σχολιάστε
Είναι δυνατόν όταν τηγανίζετε πατάτες ή ψάρια να επηρεάζετε τον καιρό; Οσο και αν ακούγεται τραβηγμένο, μελέτη που έγινε στη Βρετανία αποκαλύπτει ότι το τηγάνισμα είναι πολύ πιθανό να αυξάνει τα σύννεφα στον ουρανό.
Οι τερμίτες έφτιαξαν τον καθεδρικό τους!
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 24/11/2017 11:28Σχολιάστε
Εντοπίστηκε μια φωλιά τερμιτών η οποία μοιάζει με πιστό αντίγραφο της περίφημης Σαγράδα Φαμίλια, του καθρεδικού ναού του Γκαουντί στην Βαρκελώνη
Δέντρα «μιλούν» για την κλιματική αλλαγή μέσω Twitter
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 24/11/2017 09:28Σχολιάστε
Ευρωπαίοι επιστήμονες αξιοποιούν τη δύναμη των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για να αναδείξουν με πρωτότυπο τρόπο τις επιπτώσεις που αυτή έχει στα δέντρα. Έχουν τοποθετήσει αισθητήρες πάνω και μέσα σε δέντρα, οι οποίοι καθημερινά «διαβάζουν» την ποσότητα και την ταχύτητα του νερού που μεταφέρεται στο δέντρο, τον ρυθμό ανάπτυξης του δέντρου και άλλα δεδομένα.
Oι λάμπες LED έχουν κάνει τη νύχτα μέρα
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 23/11/2017 09:41Σχολιάστε
Η έκταση και η φωτεινότητα της τεχνητά φωτισμένης τα βράδια επιφάνειας της Γης αυξήθηκε με μέσο ετήσιο ρυθμό 2,2% μεταξύ 2012 - 2016, όπως αποκαλύπτουν οι εικόνες ενός αμερικανικού δορυφόρου της NASA και της ΝΟΑΑ, σύμφωνα με μια νέα διεθνή επιστημονική έρευνα.
1|2|3|4|5|...27