Κυριακή 21 Σεπτεμβρίου 2014

Τεχνολογία – Πλανήτης

Εφαρμοστές διαστημικές στολές με υψηλή νοημοσύνη
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 19/09/2014 14:41Σχολιάστε
Ξεχάστε τις ογκώδεις διαστημικές στολές. Η νέα «κολεξιόν» του Διαστήματος από τους ερευνητές του Τεχνολογικού Ινστιτούτου της Μασαχουσέτης (ΜΙΤ) επιτάσσει εφαρμοστές στολές που σε ρόλο δεύτερου δέρματος θα εφαρμόζουν επάνω στη σιλουέτα των αστροναυτών.
Γεωλογικό ντόμινο δημιούργησε τη Σαχάρα
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 19/09/2014 12:15Σχολιάστε
Μια νέα μελέτη για την έρημο Σαχάρα παρουσιάζει ενδιαφέροντα στοιχεία για την ηλικία και την… καταγωγή της. Σύμφωνα με τους ερευνητές η μεγάλη αφρικανική έρημος δημιουργήθηκε πολύ παλαιότερα από όσο πιστεύαμε μέχρι σήμερα και υπεύθυνες για τη δημιουργία της είναι οι κλιματικές αλλαγές που προέκυψαν από τη συρρίκνωση της θάλασσας της Τηθύος «απόγονος» της οποίας είναι η Μεσόγειος Θάλασσα.
ΟΗΕ: Ο παγκόσμιος πληθυσμός θα συνεχίσει να αυξάνεται και τον 21ο αιώνα
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 19/09/2014 11:27Σχολιάστε
Τελικά η ανθρωπότητα θα χρειαστεί να βάλει πολλά ακόμα πιάτα στο τραπέζι. Ανατρέποντας προηγούμενες εκτιμήσεις, οι οποίες προέβλεπαν σταθεροποίηση του παγκόσμιου πληθυσμού γύρω στα μέσα του αιώνα, νέα μελέτη του ΟΗΕ εκτιμά ότι οι κάτοικοι του πλανήτη θα συνεχίσουν να αυξάνονται και μάλλον θα φτάσουν τα 13 δισεκατομμύρια μέχρι το 2100.
Στα σαγόνια της… ενέργειας
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 18/09/2014 14:57Σχόλια (1)
Ηλεκτρική ενέργεια σε μικροσυσκευές όπως π.χ. σε ακουστικά θα μπορούσε να προσφέρει το ευρηματικό λουράκι που ανέπτυξαν καναδοί επιστήμονες και το οποίο «δαμάζει» τη δύναμη της… σιαγόνας.
Αύξηση της αγροτικής παραγωγής με επιτάχυνση της φωτοσύνθεσης;
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 18/09/2014 13:33Σχολιάστε
Κι όμως, υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης ακόμα και στη φύση: η εισαγωγή ενός γονιδίου από φωτοσυνθετικά βακτήρια στα καλλιεργούμενα φυτά θα επιτάχυνε τη διαδικασία της φωτοσύνθεσης και θα αύξανε έτσι την παραγωγή, υπόσχονται ερευνητές που ολοκλήρωσαν μια πρώτη προσπάθεια.
Ο αστεροειδής των δεινόσαυρων «διαμόρφωσε τα σημερινά δάση»
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 17/09/2014 13:04Σχολιάστε
Τα σημερινά δάση κυριαρχούνται είτε από κωνοφόρα είτε από φυλλοβόλα δέντρα, και η κυριαρχία αυτή δεν αποκλείεται να είναι αποτέλεσμα μιας προϊστορικής αποκάλυψης: η πρόσκρουση του αντικειμένου που εξαφάνισε τους δεινόσαυρους φαίνεται ότι ευνόησε τα φυλλοβόλα είδη.
Εκτυπωμένο αυτοκίνητο βγαίνει για την πρώτη βόλτα
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 16/09/2014 11:21Σχολιάστε
«Εκτυπώστε το, θα περιμένω να το πάρω». Στο μέλλον, τα αυτοκίνητα θα μπορούσαν να παράγονται ενώ οι αγοραστές περιμένουν. Η αμερικανική εταιρεία Local Motors άνοιξε παράθυρο στο μέλλον παρουσιάζοντας το Strati, ένα ηλεκτροκίνητο όχημα που κατασκευάστηκε σε 44 ώρες ζωντανά μπροστά στα μάτια των θεατών μιας έκθεσης στο Σικάγο.
Το πρώτο ραδιόφωνο που λειτουργεί χωρίς ρεύμα ή μπαταρία
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 15/09/2014 14:10Σχόλια (5)
Είναι ένα από τα μικρότερα τρανζιστοράκια του κόσμου και πιθανώς το πρώτο που δεν χρειάζεται εξωτερική πηγή ενέργειας. Ερευνητές στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια στο Μπέρκλεϊ ανέπτυξαν ένα ραδιόφωνο που αντλεί ενέργεια από τα ίδια τα ραδιοκύματα με τα οποία λαμβάνει σήμα.
Προς το αύριο
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 14/09/2014 05:45Σχολιάστε
Ενα αυτόνομο θερμοκήπιο εσωτερικού χώρου ανέπτυξε μια ομάδα από ευρηματικούς εφευρέτες στο Σαν Φρανσίσκο των ΗΠΑ
IFA 2014: Η τεχνολογία στην... πασαρέλα
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 14/09/2014 05:45Σχολιάστε
H διεθνής έκθεση τεχνολογίας IFA 2014 στο Βερολίνο άνοιξε τις πύλες της και εφέτος, στρώνοντας το κόκκινο χαλί για την «πασαρέλα» της τεχνολογίας
O Μπόρις το ρομπότ προσπαθεί να γεμίσει το πλυντήριο των πιάτων
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 12/09/2014 12:30Σχολιάστε
Πώς να χωρέσω κι αυτό το τηγάνι; Το γέμισμα του πλυντηρίου πιάτων απαιτεί συχνά την επίλυση ενός δύσκολου, τρισδιάστατου παζλ που μπορεί να μπερδέψει ακόμα και τους ανθρώπινους χειριστές. Ο Μπόρις, όμως, ίσως μας απαλλάξει μια μέρα από την ανιαρή διαδικασία.
«Στην Κωνσταντινούπολη» ο επόμενος μεγάλος σεισμός στο Ρήγμα της Ανατολίας
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 11/09/2014 13:43Σχολιάστε
Μετρήσεις των μετατοπίσεων του εδάφους την τελευταία 20ετία δείχνουν ότι ο επόμενος μεγάλος σεισμός στο Βόρειο Ρήγμα της Ανατολίας, το οποίο διατρέχει τη βόρεια Τουρκία και καταλήγει στο Αιγαίο, είναι πιθανό να συμβεί στη Θάλασσα του Μαρμαρά, περίπου 8 χιλιόμετρα δυτικά της Κωνσταντινούπολης, εκτιμούν ερευνητές στην Τουρκία και το MIT.
ΟΗΕ: Πρώτα σημεία ανάκαμψης στο στρώμα του όζοντος
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 11/09/2014 10:41Σχολιάστε
Σε μια σπάνια καλή είδηση για την υγεία του πλανήτη, επιστημονική επιτροπή του ΟΗΕ αναφέρει ότι το προστατευτικό στρώμα του όζοντος ψηλά στη στρατόσφαιρα παρουσιάζει τα πρώτα σημεία ανάκαμψης και θα επανέλθει στα ιστορικά επίπεδά του πριν τα μέσα του αιώνα -μια σπάνια ιστορία επιτυχίας που θα πρέπει να ενθαρρύνει τη συνεργασία κατά της κλιματικής αλλαγής, λέει ο οργανισμός.
Κάτω από το Στόουνχεντζ κρύβονται άλλα…17!
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 10/09/2014 12:25Σχόλια (2)
Εκατοντάδες μελέτες και δεκάδες θεωρίες συνοδεύουν το Στόουνχεντζ, το εντυπωσιακό όσο και μυστηριώδες μνημείο της Βρετανίας. Μετά από τέσσερα χρόνια ερευνών επιστήμονες του Πανεπιστημίου του Μπέρμπιγχαμ ανακοίνωσαν ότι στο υπέδαφος της περιοχής που βρίσκεται το μνημείο υπάρχουν τουλάχιστον άλλες 17 ανάλογες κατασκευές γεγονός που υποδεικνύει ότι το Στόουνχεντζ αποτελούσε μέρος ενός μεγάλου θρησκευτικού κέντρου.
Η επανάσταση των δισδιάστατων υλικών συνεχίζεται με το «γερμανένιο»
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 10/09/2014 11:29Σχολιάστε
Ένα υποσχόμενο «δισδιάστατο» υλικό, του οποίου η ύπαρξη είχε προταθεί θεωρητικά πριν από μια πενταετία, δημιουργήθηκε για πρώτη φορά από ανεξάρτητες ερευνητικές ομάδες σε Ευρώπη και Κίνα. Είναι το «γερμανένιο», ξάδελφος του περίφημου γραφένιου που υπόσχεται επανάσταση στην ηλεκτρονική.
1|2|3|4|5|...27