Τετάρτη 16 Απριλίου 2014

Τεχνολογία – Πλανήτης

«Πεθαίνει» ο πνεύμονας της Γης
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 15/04/2014 18:34Σχολιάστε
Ομάδα ειδικών από τις ΗΠΑ και τη Βραζιλία υποστηρίζουν ότι η καταστροφή του Αμαζονίου πλησιάζει το επίπεδο του μη αναστρέψιμου. Με απλά λόγια αν συνεχιστεί η καταστροφή του σύντομα «ο τελευταίος πνεύμονας της Γης», όπως τον αποκαλούν οι επιστήμονες, θα αποτελέσει παρελθόν για τον πλανήτη μας.
Οδόστρωμα που λάμπει στο σκοτάδι
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 15/04/2014 15:38Σχολιάστε
Φθορίζουσες, σχεδόν ραδιενεργές γραμμές έχουν αντικαταστήσει τα φώτα του δρόμου σε ένα μικρό κομμάτι αυτοκινητόδρομου έξω από το Άμστερνταμ. Βαφές που απορροφούν ακτινοβολία τη μέρα και λάμπουν το βράδυ θα μπορούσαν να μειώσουν την κατανάλωση ενέργειας και τη φωτορρύπανση στους δρόμους, ελπίζουν οι δημιουργοί της τεχνολογίας.
Ηλεκτροφόρος… ύφαλος εναντίον τσουνάμι
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 15/04/2014 14:18Σχολιάστε
Εναν ηλεκτροφόρο ύφαλο που θα «μαγνητίζει» το ανθρακικό ασβέστιο από το θαλασσινό νερό, για τον γρήγορο σχηματισμό φυσικών υφάλων με στόχο την προστασία των ακτών από τον κίνδυνο τσουνάμι, σχεδίασε η αρχιτέκτονας Μαργκό Κρασόγιεβιτς, από τη Σερβία.
Χελώνα του γλυκού νερού «διασχίζει το Αιγαίο»
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 14/04/2014 19:08Σχολιάστε
Η γραμμωτή νεροχελώνα, είδος του γλυκού νερού που απαντάται και στην Ελλάδα, φαίνεται ότι επιζεί στη θάλασσα και περιστασιακά διασχίζει το Αιγαίο, δείχνει ελληνογερμανική μελέτη που βασίστηκε σε γενετικές αναλύσεις.
Φιλόδοξη αποστολή σε μια από τις βαθύτερες τάφρους της Γης
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 14/04/2014 18:33Σχολιάστε
Ένα φιλόδοξο, διεθνές πρόγραμμα για τη μελέτη των βαθύτερων σημείων των ωκεανών ξεκινά με ρομποτικές καταδύσεις στην Τάφρο Κέρμαντεκ, ένα από τα βαθύτερα και ψυχρότερα υποβρύχια φαράγγια στον πλανήτη, στο οποίο έχουν ήδη ανακαλυφθεί αλλόκοτα πλάσματα.
Πάνες και σερβιέτες από μέδουσες
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 14/04/2014 17:57Σχολιάστε
Υπεραπορροφητικά υλικά που παράγονται με πρώτη ύλη τις μέδουσες μπορούν να αξιοποιηθούν σε οικολογικές πάνες, σερβιέτες, ταμπόν και χαρτοπετσέτες, ευελπιστεί μια ισραηλινή εταιρεία νανοτεχνολογίας. Όπως επισημαίνει, τα συνθετικά υλικά που χρησιμοποιούνται σήμερα στις πάνες μωρών αντιστοιχούν στο ένα τρίτο των σκουπιδιών στις χωματερές.
Ογκοι... βγήκαν από τρισδιάστατο εκτυπωτή!
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 14/04/2014 17:54Σχολιάστε
Μετά την πρόσφατη ανακοίνωση σχετικά με την εκτύπωση καρδιάς (ή τουλάχιστον τμημάτων της) με χρήση κυττάρων των ίδιων των ασθενών, έρχονται τώρα τα τρισδιάστατα μοντέλα καρκινικών όγκων, «προϊόντα» εκτυπωτή. Το μοντέλο το οποίο αποτελείται από ένα εκμαγείο από ινώδεις πρωτεΐνες είναι καλυμμένο με καρκινικά κύτταρα από τον τράχηλο της μήτρας. Προσφέρει μια τρισδιάσταση αναπαράσταση του περιβάλλοντος των όγκων και εκτιμάται ότι θα βοηθήσει στην καλύτερη κατανόηση της ανάπτυξης και εξάπλωσης των όγκων αλλά και στην ανακάλυψη νέων φαρμάκων για τον καρκίνο.
Οθόνη αφής από… ομίχλη
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 14/04/2014 16:44Σχολιάστε
Εμπνευσμένοι από την ταινία επιστημονικής φαντασίας «Minority Report» φαίνεται πως είναι βρετανοί ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Μπρίστολ. Ανέπτυξαν μια οθόνη αφής από… ψεκασμό νερού, δημιουργώντας μια αόρατη «κουρτίνα» από ψιχάλες.
Τριπλό ουράνιο θέαμα τη Μεγάλη Δευτέρα και Μεγάλη Τρίτη
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 14/04/2014 13:57Σχολιάστε
Τρία θεαματικά αστρονομικά φαινόμενα θα παρατηρηθούν στον ουρανό τη Μεγάλη Δευτέρα και τη Μεγάλη Τρίτη.
ΟΗΕ: Μικρή η θυσία για να αποφύγουμε μια κλιματική καταστροφή
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 14/04/2014 10:40Σχολιάστε
Τα μέτρα που απαιτούνται για να αποφύγουμε μια καταστροφική άνοδο της θερμοκρασίας θα ψαλίδιζαν την οικονομική ανάπτυξη κατά 0,06 ποσοστιαίες μονάδες το χρόνο, εκτιμά νέα, μείζων έκθεση του ΟΗΕ, η οποία συντάχθηκε για να βοηθήσει περίπου 200 κυβερνήσεις να καταλήξουν σε διεθνή συμφωνία κατά της κλιματικής αλλαγής.
Προς το αύριο
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 13/04/2014 05:45Σχολιάστε
Το να γράφουμε μηνύματα περπατώντας δεν είναι ό,τι πιο σοφό, γιατί εκτός από το να πέσουμε σε κάποια τρύπα στο πεζοδρόμιο, μπορεί να πατήσουμε καμιά μπανανόφλουδα - και όχι μόνο.
«Χτίσε» το κινητό σου!
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 11/04/2014 14:50Σχολιάστε
Αυστηρά προσωπική υπόθεση θα αποτελούν πλέον τα κινητά τηλέφωνα σύμφωνα με την Google. Ο αμερικανικός κολοσσός αποκάλυψε τα σχέδιά του για το «χτίσιμο» μιας εξατομικευμένης συσκευής που να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του κάθε χρήστη.Ο λόγος για το πρότζεκτ Ara, που επιτρέπει την τρισδιάστατη εκτύπωση και την συναρμολόγηση των μερών ενός κινητού, και είναι πλέον διαθέσιμο για developers. Σύμφωνα με την Google, το Ara βρίσκεται ακόμα σε αρχική μορφή, ενώ μια πιο τελειοποιημένη εκδοχή του αναμένεται να κάνει την εμφάνισή του προς τα τέλη του 2014.
Πως θα μοιάζει το παιδί σας σε 20-30-40 χρόνια;
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 11/04/2014 10:10Σχόλια (3)
Αμερικανοί ερευνητές ανέπτυξαν ένα πρόγραμμα λογισμικού, το οποίο, όπως ισχυρίζονται, μπορεί να δημιουργήσει αυτόματα διαδοχικές εικόνες από το μέλλον, προβλέποντας πώς θα αλλάζει το πρόσωπο ενός παιδιού από δεκαετία σε δεκαετία, καθώς θα μεγαλώνει από τα τρία του χρόνια έως τα… 83.
«Τίποτα το μαγικό» με τα βιολιά του Στραντιβάριους
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 11/04/2014 09:27Σχόλια (1)
Σκάνδαλο στους κύκλους των φιλόμουσων: Ακόμα και οι πεπειραμένοι σολίστες αποτυγχάνουν να ξεχωρίσουν με κλειστά μάτια τα φημισμένα Στραντιβάριους από τα κορυφαία σύγχρονα βιολιά, δείχνει μια νέα, διπλά τυφλή μελέτη.
Οταν σείστηκε η Γη!
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 10/04/2014 13:38Σχολιάστε
Η Γη σε όλη τη διάρκεια της ύπαρξης της αποτελεί πόλο έλξης μικρότερων και μεγαλύτερων διαστημικών σωμάτων. Ειδικά στην πρώιμη περίοδο της η Γη κυριολεκτικά βομβαρδιζόταν από διαστημικά σώματα. Η μεγαλύτερη τέτοια σύγκρουση θεωρείται εκείνη όπου ένα σώμα μεγέθους παρόμοιο με αυτό του Αρη έπεσε στη νεαρή τότε Γη προκαλώντας τη γέννηση της Σελήνης. Η «διασημότερη» σύγκρουση είναι φυσικά εκείνη που έγινε πριν από περίπου 65 εκ. έτη στη Βόρειο Αμερική η οποία σύμφωνα με τη κρατούσα θεωρία οδήγησε στην εξαφάνιση των δεινοσαύρων. Ερευνητές στις ΗΠΑ συνέλεξαν στοιχεία για μια τρομερή σύγκρουση που συνέβη πριν από περίπου 3 δισ. έτη. Οι ερευνητές ανασυνέθεσαν αυτή τη σύγκρουση η οποία κάνει εκείνη των δεινοσαύρων να μοιάζει με… χάδι.
1|2|3|4|5|...27