από metereologos.gr
Παρασκευή 20 Ιανουαρίου 2017

Φυσική – Διάστημα

Ιδού ο Τιτάνας!
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 19/01/2017 12:53Σχολιάστε
Πριν από δώδεκα χρόνια το διαστημικό σκάφος Cassini που εξερευνά το σύστημα του Κρόνου έστειλε στον μεγαλύτερο και πιο ενδιαφέροντα δορυφόρο του, τον Τιτάνα, μια διαστημοσυσκεή. Η συσκευή Huygens εισχώρησε στην ατμόσφαιρα του Τιτάνα και προσεδαφίστηκε στέλνοντας πληροφορίες πίσω στη Γη πολλές πληροφορίες. Η NASA αποφάσισε να συγκεντρώσει τις εικόνες που είχε στείλει η συσκευή και να τις επεξεργαστεί έτσι ώστε να δημιουργηθεί ένα εντυπωσιακό βίντεο του δορυφόρου.
Σοβαρό τεχνικό πρόβλημα στο σύστημα πλοήγησης Galileo
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 18/01/2017 16:41Σχολιάστε
Λίγες εβδομάδες μετά την επίσημη ενεργοποίηση του ευρωπαϊκού συστήματος δορυφορικής πλοήγησης Galileo, αρκετοί δορυφόροι του αστερισμού παρουσίασαν σοβαρή δυσλειτουργία στα ατομικά ρολόγια τους.
Μια γιγάντια χελώνα πάνω στον Ηλιο!
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 18/01/2017 10:58Σχολιάστε
Μια σειρά από θεαματικές εικόνες του Ήλιου κατέγραψε το μεγάλο τηλεσκόπιο ALMA του Ευρωπαϊκού Νοτίου Αστεροσκοπείου (ESO) στην έρημο Ατακάμα της Χιλής. Ανάμεσά τους, είναι μια τεράστια και ασυνήθιστου σχήματος ηλιακή κηλίδα, που μοιάζει με χελώνα και έχει μέγεθος περίπου διπλάσιο από τη διάμετρο της Γης.
Γιγάντιο «τσουνάμι» στην Αφροδίτη
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 17/01/2017 12:00Σχόλια (1)
Ενα γιγάντιο «κύμα» που παρατηρήθηκε στην ατμόσφαιρα της Αφροδίτης, είναι πιθανότατα το μεγαλύτερο του είδους του που έχει ποτέ γίνει αντιληπτό στο ηλιακό σύστημά μας.
Βρέθηκε η ληξιαρχική πράξη γέννησης της Σελήνης
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 12/01/2017 10:45Σχόλια (3)
Η Σελήνη σχηματίσθηκε πριν από 4.51 δισεκατομμύρια χρόνια, μόλις 60 εκατομμύρια χρόνια μετά τη δημιουργία του ηλιακού μας συστήματος. Η νέα εκτίμηση -που κάνει το φεγγάρι γηραιότερο από ό,τι θεωρείτο έως τώρα- βασίσθηκε σε μια νέα ανάλυση των σεληνιακών πετρωμάτων που είχαν φέρει στη Γη το 1971 οι αμερικανοί αστροναύτες Αλαν Σέπαρντ και Έντγκαρ Μίτσελ της αποστολής «Απόλλων 14».
Σύγκρουση αστέρων θα φωτίσει τον ουρανό το 2022
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 09/01/2017 17:30Σχόλια (8)
Δύο άστρα που περιδινούνται το ένα γύρω από το άλλο σε έναν χορό θανάτου θα συγκρουστούν σε περίπου πέντε χρόνια και θα γίνουν για λίγο ένα από τα λαμπρότερα σώματα του νυχτερινού ουρανού.
Ο πλανήτης μας όπως φαίνεται από τον Άρη
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 09/01/2017 14:10Σχόλια (2)
Κοίτα! Από εδώ βλέπω το σπίτι σου! Το πιο ισχυρό τηλεσκόπιο που λειτουργεί σε τροχιά γύρω από τον Άρη φωτογράφισε τη Γη και τη Σελήνη από απόσταση 205 εκατομμυρίων χιλιομέτρων.
H NASA θα εξερευνήσει αστεροειδείς
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 09/01/2017 11:56Σχολιάστε
Η NASA αποφάσισε να πραγματοποιήσει δύο σημαντικές αποστολές σε αστεροειδείς. Στην πρώτη θα προσπαθήσει να ανακαλύψει νέα στοιχεία για την δημιουργία του ηλιακού μας συστήματος και στην δεύτερη να εξετάσει την δυνατότητα εκμετάλλευσης του πλούσιου ορυκτού πλούτου πολλών αστεροειδών.
Ξετρύπωσαν «καμουφλαρισμένες» μαύρες τρύπες
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 09/01/2017 11:30Σχολιάστε
Βρετανοί αστρονόμοι ανακάλυψαν ισχυρές ενδείξεις για την ύπαρξη δύο μελανών οπών τεραστίων διαστάσεων, οι οποίες βρίσκονται στο κέντρο δύο σχετικά κοντινών γαλαξιών. Παραμένουν πάντως σε απόσταση εκατομμυρίων φωτός και δεν θεωρούνται απειλή για τη Γη. Οι μαύρες τρύπες είχαν παραμείνει άγνωστες έως τώρα, επειδή είναι κρυμμένες πίσω από ένα προπέτασμα νεφών αερίων και σκόνης. Οι επιστήμονες θεωρούν πολύ πιθανό ότι αρκετές ακόμη μαύρες τρύπες βρίσκονται σε σχετικά κοντινές αποστάσεις, αλλά δεν έχουν εντοπισθεί εξαιτίας του «καμουφλάζ» τους.
Tην Τρίτη το βράδυ κορυφώνονται οι Τεταρτίδες
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 02/01/2017 13:18 | ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ: 03/01/2017 07:49Σχολιάστε
Όπως συμβαίνει κάθε χρονιά, το νέο αστρονομικό έτος ξεκινά με μια βροχή διαττόντων αστέρων, τις Τεταρτίδες (Quadrantids), που διαρκούν από 1 έως 5 Ιανουαρίου και κορυφώνονται το βράδυ της Τρίτης, προς τα χαράματα της Τετάρτης.
Ελληνες μαγνητίζουν το Σύμπαν!
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 03/01/2017 05:00Σχολιάστε
Το εργαστήριο Ασυρμάτου και Επικοινωνίας του ΕΜΠ έχει ήδη κατασκευάσει μαγνητόμετρα τόσο για πρόσφατες όσο και για επερχόμενες διαστημικές αποστολές (SolarOrbiter, JUICE, SWARM κ.τ.λ.). Οι μετρήσεις αυτών των οργάνων στοχεύουν στην ανακάλυψη δομικών συστατικών πλανητών καθώς και στη μελέτη των πολύπλοκων αλληλεπιδράσεων μεταξύ του ηλιακού ανέμου και του πλανητικού περιβάλλοντος.
Τι περιμένουμε στην Επιστήμη το 2017
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 02/01/2017 13:04Σχολιάστε
Από την απειλή του Ντόναλντ Τραμπ να αποσυρθεί από τη συμφωνία για το κλίμα, μέχρι την προσπάθεια να φωτογραφίσουν τον ορίζοντα μιας μαύρης τρύπας, το κορυφαίο επιστημονικό περιοδικό «Nature» παραθέτει τις εξελίξεις που μπορούμε να περιμένουμε τη νέα χρονιά.
«Γειά σας από την Γη! Μας ακούτε εκεί έξω;»
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 29/12/2016 10:50Σχόλια (3)
Οι επιτελείς του προγράμματος METI International ανακοίνωσαν ότι όλα προχωρούν σύμφωνα με τον σχεδιασμό τους και το 2018 θα αρχίσουν να στέλνουν μηνύματα επικοινωνίας σε εξωγήινους πολιτισμούς ευελπιστώντας σε… απάντηση! Υπάρχουν όμως πολλοί προεξέχοντος του διάσημου αστροφυσικού Στίβεν Χόκινγκ που αντιδρούν σε αυτό το ενδεχόμενο θεωρώντας ότι είναι επικίνδυνη η επαφή με εξωγήινους.
Η κινεζική κατάκτηση του Διαστήματος
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 28/12/2016 11:37Σχολιάστε
Μπορεί να μπήκε τελευταία στην κούρσα της κατάκτησης του Διαστήματος όμως η Κίνα τρέχει για να προλάβει τις ΗΠΑ και την Ευρώπη. Λίγα 24ωρα μετά την διαρροή από την κινεζική κυβέρνηση των άμεσων σχεδίων της για την εξερεύνηση του Διαστήματος οι επιτελείς της διαστημικής υπηρεσίας της χώρας έδωσαν συνέντευξη Τύπου και αναφέρθηκαν στις επερχόμενες αποστολές που θα είναι στην Σελήνη και τον Αρη.
Ελληνικές διακρίσεις στην Ολυμπιάδα Αστρονομίας-Αστροφυσικής
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 19/12/2016 11:49Σχολιάστε
Τρεις Έλληνες μαθητές διακρίθηκαν στη φετινή 10η Ολυμπιάδα Αστρονομίας – Αστροφυσικής που ολοκληρώθηκε στις 18 Δεκεμβρίου στην πόλη Bhubaneswar της Ινδίας.
1|2|3|4|5|...27