από metereologos.gr
Τρίτη 21 Αυγούστου 2018

Φυσική – Διάστημα

NASA: Εκτοξεύθηκε ο δορυφόρος που θα τεθεί σε τροχιά γύρω από τον Ήλιο
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 12/08/2018 10:53Σχολιάστε
Με επιτυχία –μετά από αναβολή μιας μέρας λόγω μιας τεχνικής ανωμαλίας– εκτοξεύθηκε το Parker Solar Probe της Αμερικανικής Διαστημικής Υπηρεσίας (NASA), ο νέος υψηλής τεχνολογίας δορυφόρος, που έχει μέγεθος μικρού αυτοκινήτου και θα τεθεί σε τροχιά γύρω από τον Ήλιο, προκειμένου να τον μελετήσει από την πιο κοντινή απόσταση μέχρι σήμερα.
Περσείδες : Πότε θα κορυφωθεί η θεαματική βροχή διαττόντων αστέρων
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 10/08/2018 09:41Σχολιάστε
Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος στον νυχτερινό ουρανό τις νυχτερινές ώρες το διήμερο 11-13 Αυγούστου θα κορυφωθεί η βροχή μετεώρων που είναι γνωστή ως Περσείδες.
Ανακαλύφθηκαν 44 νέοι εξωπλανήτες
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 08/08/2018 09:31Σχολιάστε
Ανακαλύφθηκαν 44 νέοι εξωπλανήτες από διεθνή ομάδα ερευνητών
Ανακαλύφθηκε ο πιο μακρινός ραδιογαλαξίας
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 07/08/2018 16:16Σχόλια (1)
Ευρωπαίοι αστρονόμοι κατέρριψαν, μετά από σχεδόν 20 χρόνια (το 1999), το ρεκόρ του πιο μακρινού ραδιογαλαξία που έχει ποτέ ανακαλυφθεί. Ο νέος κάτοχος του ρεκόρ απέχει περίπου 12 δισεκατομμύρια έτη φωτός από τη Γη και το φως του που έφθασε στον πλανήτη μας, προέρχεται από μια εποχή, όταν το σύμπαν είχε μόνο το 7% της σημερινής ηλικίας του, δηλαδή ήταν περίπου ενός δισεκατομμυρίου ετών.
Ο μεγάλος αδελφός του Γαλαξία
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 01/08/2018 13:38Σχολιάστε
Εκ πρώτη όψεως μοιάζει με μια ακόμη εντυπωσιακή φωτογραφία του γαλαξία μας. Όμως στην πραγματικότητα πρόκειται για ένα γαλαξία με χαρακτηριστικά όμοια με του δικού μας γαλαξία με την διαφορά ότι αυτός έχει ακριβώς διπλάσιο μέγεθος.
Δεν μπορούμε να κάνουμε Γη τον Αρη
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 31/07/2018 16:57Σχόλια (1)
Ο Άρης έχει πλησιάσει την Γη στην κοντινότερη απόσταση των τελευταίων 15 ετών λάμποντας στον νυχτερινό ουρανό επανατροφοδοτώντας έτσι την επιθυμία του ανθρώπου να τον επισκεφτεί και να βρει τρόπο να δημιουργήσει εκεί μόνιμες κατοικίες.
O Αϊνστάιν επιβεβαιώνεται ξανά: Είναι σωστή η θεωρία του για την κίνηση των άστρων κοντά σε μαύρες τρύπες
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 27/07/2018 10:17Σχόλια (2)
Πολλές από τις θεωρίες της γενικής και της ειδικής σχετικότητας του Αλμπερτ Αϊνστάιν έχουν επιβεβαιωθεί αλλά κάποιες παραμένουν ακόμη υπό διερεύνηση για την ορθότητα τους. Μια από τις θεωρίες για τις οποίες αναζητούνταν αποδείξεις ήταν η αυτή που αφορά την κίνηση των άστρων όταν αυτά βρίσκονται υπό την βαρυτική επίδραση γιγάντιων μελανών οπών. Διεθνής ομάδα επιστημόνων υποστηρίζει ότι η θεωρία του Αϊνστάιν είναι ορθή.
Η «ματωμένη» Σελήνη συναντά τον υπέρλαμπρο Αρη
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 26/07/2018 10:06 | ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ: 27/07/2018 08:28Σχολιάστε
Η ζεστή μέρα του καλοκαιριού στις 27 Ιουλίου 2018 θα τελειώσει με την δύση του Ηλίου στις 20:39. Και ενώ θα περίμενε κανείς να αντικρίσει την Σελήνη από την άλλη μεριά του ορίζοντα (ανατολικά) σε φάση πανσέληνου, εκείνο το βράδυ θα παρατηρήσει κάτι άλλο το οποίο οι ειδικοί χαρακτηρίζουν εντυπωσιακό και απόκοσμο! Θα υπάρξει μια ολική έκλειψη Σελήνης, φαινόμενο που χαρακτηρίζεται ως «ματωμένη» Σελήνη εξαιτίας της απόχρωσης που παίρνει ο φυσικός μας δορυφόρος, ενώ την ίδια στιγμή θα κάνει την εμφάνιση του με έντονη λαμπρότητα ο Αρης ο οποίος θα βρεθεί λόγω της τροχιάς του σε κοντινή απόσταση από την Σελήνη και την Γη.
Υπάρχει ζωή στην λίμνη του Αρη;
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 26/07/2018 16:51Σχόλια (2)
Η λίμνη, που βρίσκεται κάτω από ένα στρώμα αρειανού πάγου, έχει διάμετρο περίπου 20 χλμ. και το σχήμα ενός στρογγυλεμένου τριγώνου, δημιουργεί την ελπίδα για την παρουσία και άλλου νερού, ακόμη και ζωής, στον Κόκκινο Πλανήτη.
O γαλαξίας μας είχε έναν αδελφό τον οποίο κατασπάραξε η Ανδρομέδα
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 24/07/2018 09:51Σχόλια (1)
Ο γαλαξιακός κανιβαλισμός είναι από τα πιο εντυπωσιακά αλλά και σημαντικά για την εξέλιξη του Σύμπαντος κοσμικά φαινόμενα. Μεγαλύτεροι σε μέγεθος γαλαξίες χρησιμοποιούν τις ισχυρές βαρυτικές τους δυνάμεις για να «συλλάβουν» μικρότερους γειτονικούς γαλαξίες τους οποίους στην συνέχεια απορροφούν.
Υπήρχε ζωή στην Σελήνη;
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 24/07/2018 01:32Σχολιάστε
H Σελήνη είναι ένας κόσμος παντελώς αφιλόξενος στην ζωή, τουλάχιστον στην επιφάνεια της και τα μέχρι τώρα στοιχεία που είχαν στην διάθεση τους οι επιστήμονες έδειχναν ότι ήταν ανέκαθεν ένας «βαρετός» άγονος κόσμος.
Η συνταγή του Στίβεν Χόκινγκ για το Μουντιάλ
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 06/07/2018 13:48Σχολιάστε
Μια ενδιαφέρουσα ιδέα είχαν οι ιδιοκτήτες μιας εταιρείας στοιχημάτων στην Ιρλανδία στο προηγούμενο Μουντιάλ, αυτό που διεξήχθη στην Βραζιλία. Απευθύνθηκαν στον Στίβεν Χόκινγκ και του ζήτησαν να μελετήσει τις επιδόσεις της Εθνικής Αγγλίας σε προηγούμενα Μουντιάλ και να καταλήξει σε κάποια συμπεράσματα και προτάσεις που θα μπορούσαν να βοηθήσουν στην προσπάθεια διάκρισης της Αγγλίας
Τα «πυροτεχνήματα» του Γαλαξία
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 04/07/2018 10:32Σχόλια (1)
Είναι γνωστό ότι οι εορταστικές εκδηλώσεις στην εθνική εορτή των ΗΠΑ στις 4 Ιουλίου ολοκληρώνονται με την ρίψη πυροτεχνημάτων στον νυχτερινό ουρανό. Η NASA θέλοντας να συμμετέχει και αυτή με τον δικό της τρόπο στην γιορτή έδωσε στην δημοσιότητα μια φωτογραφία από ένα εντυπωσιακό κοσμικό μαιευτήριο το οποίο μοιάζει σαν ρίχνει... πυροτεχνήματα στον γαλαξιακό ουρανό.
Βρέθηκαν οι... ρίζες των αστεροειδών του ηλιακού συστήματος