από metereologos.gr
Πέμπτη 23 Μαρτίου 2017

Φυσική – Διάστημα

Ανακαλύφθηκαν πέντε νέα υποατομικά σωματίδια στο CERN
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 21/03/2017 16:02Σχόλια (6)
Οι επιστήμονες του πειράματος LHCb (Large Hadron Collider beauty) του μεγάλου επιταχυντή του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Πυρηνικών Ερευνών (CERN) ανακάλυψαν πέντε νέα υποατομικά σωματίδια. Τα σωματίδια «κρύβονταν σε κοινή θέα εδώ και χρόνια», σύμφωνα με μία ερευνήτρια.
Ρόβερ της NASA μιμείται τον μηχανισμό των Αντικυθήρων
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 20/03/2017 15:42Σχόλια (1)
Ταξίδι στο διάστημα με τεχνολογία του παρελθόντος! Μηχανικοί της Αμερικανικής Διαστημικής Υπηρεσίας (NASA) έχουν σχεδιάσει ρόβερ που προορίζεται για τον πλανήτη Αφροδίτη και το οποίο αντλεί έμπνευση από τον μηχανισμό των Αντικυθήρων και από τις μηχανές του Λεονάρντο ντα Βίντσι.
Ο Στίβεν Χόκινγκ δεν νιώθει ευπρόσδεκτoς στις ΗΠΑ του Τραμπ
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 20/03/2017 09:58Σχολιάστε
Την ανησυχία του ότι δεν θα είναι ευπρόσδεκτος στις ΗΠΑ εξέφρασε ο διάσημος βρετανός αστροφυσικός Στίβεν Χόκινγκ μιλώντας σε συνέντευξη στην εκπομπή «Καλημέρα Βρετανία» του δικτύου ITV. «Θα ήθελα να επισκεφθώ ξανά τις ΗΠΑ και να συνομιλήσω με άλλους επιστήμονες, αλλά φοβάμαι πως δεν θα είμαι ευπρόσδεκτος εκεί», δήλωσε.
Ζαλισμένο άστρο γυροφέρνει μαύρη τρύπα δυο φορές την ώρα
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 14/03/2017 15:23Σχολιάστε
Πρόκειται για έναν κοσμικό δεσμώτη του ιλίγγου: ένα μικρό, καημένο άστρο εντοπίστηκε να κινείται τόσο κοντά σε μια μαύρη τρύπα ώστε ολοκληρώνει δύο πλήρεις περιφορές κάθε περίπου μία ώρα.
Διαπλανητικό ραντάρ εντόπισε χαμένο σκάφος στη Σελήνη
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 13/03/2017 14:18Σχολιάστε
Πώς εντοπίζουμε ένα αντικείμενο σε μέγεθος ψυγείου να περιφέρεται κάπου γύρω από τη Σελήνη; Με το διαπλανητικό ραντάρ της NASA φυσικά.
Το Europa Clipper θα αναζητήσει ζωή στην Ευρώπη
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 13/03/2017 13:09Σχολιάστε
Η σχεδιαζόμενη αποστολή της Αμερικανικής Διαστημικής Υπηρεσίας (NASA) στον μεγάλο δορυφόρο Ευρώπη του Δία, απέκτησε πλέον την επίσημη ονομασία Europa Clipper. Στόχος της αποστολής, κόστους δύο δισεκατομμυρίων δολαρίων, θα είναι να απαντήσει κατά πόσο η Ευρώπη είναι φιλόξενη για την εμφάνιση μικροβιακής ζωής.
Μετά τον σκληρό δίσκο, ο ατομικός σκληρός δίσκος
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 09/03/2017 14:58Σχολιάστε
Χρειάστηκαν δεκαετίες προσπαθειών, οι φυσικοί όμως μπορούν πλέον να πανηγυρίζουν για τη δημιουργία του πρώτου μαγνήτη που αποτελείται από ένα και μόνο άτομο. Το επίτευγμα δεν αποκλείεται να οδηγήσει σε σκληρούς δίσκους με 1.000 φορές μεγαλύτερη χωρητικότητα, λένε οι δημιουργοί του.
Δορυφόρος της NASA κινδύνεψε να συγκρουστεί με φεγγάρι του Άρη
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 05/03/2017 17:12Σχολιάστε
Ο δορυφόρος MAVEN που μελετά την ατμόσφαιρα του Άρη πιθανότατα θα καταστρεφόταν αν η NASA δεν προχωρούσε σε μια επείγουσα μανούβρα για να αποφύγει σύγκρουση με τον δορυφόρο Φόβο του γειτονικού πλανήτη.
Ιστορική διαστημική αποστολή ανακοίνωσε η Space X
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 28/02/2017 11:23Σχολιάστε
Η ιδιωτική αμερικανική διαστημική εταιρεία SpaceX ανακοίνωσε ότι θα στείλει δύο ιδιώτες «τουρίστες» σε πτήση γύρω από τη Σελήνη έως το τέλος του 2018. Την ανακοίνωση έκανε ο μεγιστάνας, οραματιστής και ιδρυτής της εταιρείας Έλον Μασκ. Η αποστολή αποκτά ιστορικές διαστάσεις επειδή αν τελικά πραγματοποιηθεί οι δύο τουρίστες θα ταξιδέψουν πιο γρήγορα και πιο μακριά από οποιονδήποτε άνθρωπο έχει περάσει τα σύνορα της Γης μέχρι σήμερα.
O ερυθρός νάνος και οι επτά «αδελφές» της Γης
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 22/02/2017 20:17Σχόλια (4)
Όχι ένας, ούτε δύο, ούτε τρεις, αλλά επτά μικροί εξωπλανήτες, οι οποίοι έχουν μεγάλες ομοιότητες με τη Γη, ανακαλύφθηκαν γύρω από ένα σχετικά κοντινό και αχνό άστρο σε απόσταση περίπου 40 ετών φωτός, στον Αστερισμό του Υδροχόου.
Το πιο λαμπρό πάλσαρ στο Σύμπαν!
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 22/02/2017 12:43Σχόλια (1)
Το διαστημικό τηλεσκόπιο XMM-Newton του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Διαστήματος εντόπισε έναν περιστρεφόμενο αστέρα νετρονίων (κοσμικά σώματα που είναι γνωστά και ως «πάλσαρ») που είναι χίλιες φορές πιο φωτεινός από ό,τι έως τώρα θεωρείτο δυνατό για τέτοιο άστρο. Το πάλσαρ αυτό βρίσκεται σε ένα γαλαξία (τον NGC 5907) σε απόσταση περίπου 50 εκατομμυρίων ετών φωτός και είναι επίσης το πιο μακρινό που έχει εντοπισθεί μέχρι σήμερα στο Σύμπαν.
Τα φύκη που ήρθαν από το Διάστημα
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 19/02/2017 05:45Σχόλια (1)
Πριν από περίπου δύο χρόνια φύκη από τον παγωμένο Αρκτικό κύκλο ξεκίνησαν μαζί με μερικούς ακόμη πρωτόγονους γήινους οργανισμούς για ένα παράξενο ταξίδι.
Υλικά της ζωής πάνω στην Δήμητρα
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 17/02/2017 10:18Σχολιάστε
Το διαστημικό σκάφος Dawn της NASA εντόπισε για πρώτη φορά πάνω στον πλανήτη-νάνο Δήμητρα οργανικά μόρια που περιέχουν άνθρακα και αποτελούν τους θεμελιώδεις λίθους της ζωής στη Γη.
100 νέοι εξωπλανήτες, με τον πιο κοντινό σε απόσταση μόνο 8,1 ετών φωτός
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 14/02/2017 14:04Σχόλια (3)
Οι αστρονόμοι ανακοίνωσαν ότι εντόπισαν πάνω από 100 νέους δυνητικούς -με επιβεβαιωμένους ακόμη- εξωπλανήτες, μερικοί από τους οποίους είναι σχετικά κοντά στη Γη. Ιδίως ένας που βρίσκεται γύρω από το τέταρτο κοντινότερο άστρο, σε απόσταση «μόνο» 8,1 ετών φωτός.
Η Κίνα έτοιμη να εκτοξεύσει διαστημικό σκάφος ανεφοδιασμού
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 13/02/2017 16:23Σχολιάστε
Η Κίνα θα εκτοξεύσει το πρώτο ανεφοδιαστικό διαστημικό σκάφος της τον Απρίλιο, ανακοίνωσε η Υπηρεσία Επανδρωμένων Διαστημικών Αποστολών.
1|2|3|4|5|...27