από metereologos.gr
Σάββατο 25 Φεβρουαρίου 2017

Φυσική – Διάστημα

O ερυθρός νάνος και οι επτά «αδελφές» της Γης
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 22/02/2017 20:17Σχόλια (4)
Όχι ένας, ούτε δύο, ούτε τρεις, αλλά επτά μικροί εξωπλανήτες, οι οποίοι έχουν μεγάλες ομοιότητες με τη Γη, ανακαλύφθηκαν γύρω από ένα σχετικά κοντινό και αχνό άστρο σε απόσταση περίπου 40 ετών φωτός, στον Αστερισμό του Υδροχόου.
Το πιο λαμπρό πάλσαρ στο Σύμπαν!
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 22/02/2017 12:43Σχόλια (1)
Το διαστημικό τηλεσκόπιο XMM-Newton του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Διαστήματος εντόπισε έναν περιστρεφόμενο αστέρα νετρονίων (κοσμικά σώματα που είναι γνωστά και ως «πάλσαρ») που είναι χίλιες φορές πιο φωτεινός από ό,τι έως τώρα θεωρείτο δυνατό για τέτοιο άστρο. Το πάλσαρ αυτό βρίσκεται σε ένα γαλαξία (τον NGC 5907) σε απόσταση περίπου 50 εκατομμυρίων ετών φωτός και είναι επίσης το πιο μακρινό που έχει εντοπισθεί μέχρι σήμερα στο Σύμπαν.
Τα φύκη που ήρθαν από το Διάστημα
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 19/02/2017 05:45Σχόλια (1)
Πριν από περίπου δύο χρόνια φύκη από τον παγωμένο Αρκτικό κύκλο ξεκίνησαν μαζί με μερικούς ακόμη πρωτόγονους γήινους οργανισμούς για ένα παράξενο ταξίδι.
Υλικά της ζωής πάνω στην Δήμητρα
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 17/02/2017 10:18Σχολιάστε
Το διαστημικό σκάφος Dawn της NASA εντόπισε για πρώτη φορά πάνω στον πλανήτη-νάνο Δήμητρα οργανικά μόρια που περιέχουν άνθρακα και αποτελούν τους θεμελιώδεις λίθους της ζωής στη Γη.
100 νέοι εξωπλανήτες, με τον πιο κοντινό σε απόσταση μόνο 8,1 ετών φωτός
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 14/02/2017 14:04Σχόλια (3)
Οι αστρονόμοι ανακοίνωσαν ότι εντόπισαν πάνω από 100 νέους δυνητικούς -με επιβεβαιωμένους ακόμη- εξωπλανήτες, μερικοί από τους οποίους είναι σχετικά κοντά στη Γη. Ιδίως ένας που βρίσκεται γύρω από το τέταρτο κοντινότερο άστρο, σε απόσταση «μόνο» 8,1 ετών φωτός.
Η Κίνα έτοιμη να εκτοξεύσει διαστημικό σκάφος ανεφοδιασμού
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 13/02/2017 16:23Σχολιάστε
Η Κίνα θα εκτοξεύσει το πρώτο ανεφοδιαστικό διαστημικό σκάφος της τον Απρίλιο, ανακοίνωσε η Υπηρεσία Επανδρωμένων Διαστημικών Αποστολών.
Ετσι θα γίνει ο Ηλιος πεθαίνοντας
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 06/02/2017 12:18Σχόλια (9)
Το διαστημικό τηλεσκόπιο Hubble κατέγραψε εικόνες από ένα άστρο που βρίσκεται στις τελευταίες φάσεις της ζωής του. Πρόκειται για ένα άστρο παρόμοιο με τον Ηλιο και οι εικόνες μας δείχνουν πώς θα γίνει και το μητρικό μας άστρο όταν σε μερικά δισ. έτη αρχίσει την πορεία προς τον… θάνατο του.
Εντοπίστηκαν τα πιο μακρινά και ισχυρά blazars
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 03/02/2017 10:25Σχολιάστε
Το διαστημικό τηλεσκόπιο ακτίνων-γάμα Fermi της NASA ανακάλυψε πέντε από τα πιο μακρινά και ισχυρά blazars, ένα είδος γαλαξιών που εκπέμπουν πανίσχυρες ακτίνες-γάμα λόγω των τεράστιων μαύρων που διαθέτουν στο κέντρο τους.
Το Σύμπαν πάσχει από… διπολική διαταραχή
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 02/02/2017 11:15Σχόλια (1)
Οι επιστήμονες ήξεραν ότι κάτι μεγάλο στο σύμπαν (ο λεγόμενος «μεγάλος ελκυστής») τραβά τον γαλαξία μας προς το μέρος του. Τώρα, ανακάλυψαν επίσης ότι κάτι άλλο (ο μεγάλος «απωθητής») σπρώχνει το γαλαξία μας μακριά του. Έτσι, ο γαλαξίας μας βρίσκεται σε μια...διπολική διαταραχή, σε μια σχέση αγάπης και μίσους, καθώς κάτι ισχυρό τον έλκει και τον απωθεί ταυτόχρονα.
Είναι τελικά το Σύμπαν ένα ολόγραμμα;
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 01/02/2017 11:17Σχολιάστε
Τις πρώτες απτές ενδείξεις από παρατηρήσεις ότι το Σύμπαν δεν αποτελεί παρά ένα γιγάντιο και πολύπλοκο ολόγραμμα, μέσα στο οποίο όλοι ζούμε, πιστεύουν ότι ανακάλυψαν οι επιστήμονες, με επικεφαλής τον ελληνικής καταγωγής Κώστα Σκενδέρη, καθηγητή Μαθηματικών Επιστημών του βρετανικού Πανεπιστημίου του Σαουθάμπτον.
Η Γη στέλνει στην Σελήνη οξυγόνο
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 31/01/2017 11:22Σχολιάστε
Εδώ και δισεκατομμύρια χρόνια, ένα μέρος του οξυγόνου από την ατμόσφαιρα της Γης διαρρέει στη Σελήνη, όπου σήμερα μπορεί κανείς να βρει την χημική «υπογραφή» του, σύμφωνα με Ιάπωνες επιστήμονες.
Για πρώτη φορά δημιουργείται υγρό υδρογόνο
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 27/01/2017 12:19Σχόλια (10)
Περίπου 80 χρόνια μετά τη θεωρητική πρόβλεψή του το 1935, επιστήμονες του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ των ΗΠΑ κατάφεραν επιτέλους -εν είδει σύγχρονων αλχημιστών- να κάνουν πραγματικότητα τη δημιουργία μεταλλικού υδρογόνου.
Ιδού ο Τιτάνας!
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 19/01/2017 12:53Σχόλια (4)
Πριν από δώδεκα χρόνια το διαστημικό σκάφος Cassini που εξερευνά το σύστημα του Κρόνου έστειλε στον μεγαλύτερο και πιο ενδιαφέροντα δορυφόρο του, τον Τιτάνα, μια διαστημοσυσκεή. Η συσκευή Huygens εισχώρησε στην ατμόσφαιρα του Τιτάνα και προσεδαφίστηκε στέλνοντας πληροφορίες πίσω στη Γη πολλές πληροφορίες. Η NASA αποφάσισε να συγκεντρώσει τις εικόνες που είχε στείλει η συσκευή και να τις επεξεργαστεί έτσι ώστε να δημιουργηθεί ένα εντυπωσιακό βίντεο του δορυφόρου.
Σοβαρό τεχνικό πρόβλημα στο σύστημα πλοήγησης Galileo
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 18/01/2017 16:41Σχολιάστε
Λίγες εβδομάδες μετά την επίσημη ενεργοποίηση του ευρωπαϊκού συστήματος δορυφορικής πλοήγησης Galileo, αρκετοί δορυφόροι του αστερισμού παρουσίασαν σοβαρή δυσλειτουργία στα ατομικά ρολόγια τους.
Μια γιγάντια χελώνα πάνω στον Ηλιο!
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 18/01/2017 10:58Σχολιάστε
Μια σειρά από θεαματικές εικόνες του Ήλιου κατέγραψε το μεγάλο τηλεσκόπιο ALMA του Ευρωπαϊκού Νοτίου Αστεροσκοπείου (ESO) στην έρημο Ατακάμα της Χιλής. Ανάμεσά τους, είναι μια τεράστια και ασυνήθιστου σχήματος ηλιακή κηλίδα, που μοιάζει με χελώνα και έχει μέγεθος περίπου διπλάσιο από τη διάμετρο της Γης.
1|2|3|4|5|...27