από metereologos.gr
Τρίτη 24 Οκτωβρίου 2017

Φυσική – Διάστημα

Πετυχημένη δοκιμή του σούπερ πυραύλου του Τζεφ Μπέζος
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 23/10/2017 14:23Σχολιάστε
Η διαστημική εταιρεία του ιδρυτή της Amazon κατασκευάζει σκάφος επανδρωμένων αποστολών στην Σελήνη και στο πλαίσιο αυτό πραγματοποίησε δοκιμή ενός σούπερ πυραύλου
Παρατάθηκε ξανά η αποστολή Dawn στη Δήμητρα
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 23/10/2017 10:28Σχολιάστε
Η Αμερικανική Διαστημική Υπηρεσία (NASA) αποφάσισε να παρατείνει για δεύτερη φορά - σε σχέση με τον αρχικό προγραμματισμό της - την αποστολή του σκάφους Dawn (Αυγή) στο νάνο πλανήτη Δήμητρα, το μεγαλύτερο σώμα στη ζώνη των αστεροειδών μεταξύ Αρη-Δία.
O Αρης έχει μοναδική μαγνητο-ουρά
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 20/10/2017 11:37Σχολιάστε
Την ύπαρξη μιας σπάνιας μαγνητικής δραστηριότητας εντόπισε στον Αρη δορυφόρος της NASA
Η Σελήνη θα έχει τους δικούς της ανθρώπους των... σπηλαίων
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 20/10/2017 10:32Σχολιάστε
Ιαπωνικό σκάφος ανακάλυψε ένα γιγάντιο υπόγειο τούνελ στην Σελήνη που μπορεί να φιλοξενήσει ανθρώπους
Οι ηλιακές καταιγίδες εμπόδιο για βάσεις στα φεγγάρια του Αρη
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 19/10/2017 17:33Σχολιάστε
Οι διαστημικές υπηρεσίες εξετάζουν σχέδια δημιουργίας επανδρωμένων βάσεων στους δύο δορυφόρους του Αρη αλλά μια νέα μελέτη θέτει σοβαρά εμπόδια αφού φαίνεται ότι λόγω της τροχιάς του τα δύο φεγγάρια δέχονται συχνά ηλιακές καταιγίδες οι οποίες θα προκαλούν σοβαρά προβλήματα λειτουργίας στις βάσεις αυτές.
Το εκπληκτικό βίντεο της σύγκρουσης των δύο άστρων νετρονίου
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 19/10/2017 14:23Σχολιάστε
Η NASA έδωσε στην δημοσιότητα ένα βίντεο στο οποίο απεικονίζεται το φαινόμενο που οδήγησε στην ανακάλυψη βαρυτικών κυμάτων
Νέες ανακαλύψεις για τον Κρόνο από το… νεκρό Cassini
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 18/10/2017 15:25Σχολιάστε
Το διαστημικό σκάφος εντόπισε πλήθος νέων εντυπωσιακών ευρημάτων κατά την διάρκεια της βουτιάς θανάτου που έκανε στον άρχοντα των δαχτυλιδιών του ηλιακού μας συστήματος
Ελληνική συμβολή στην ανακάλυψη βαρυτικών κυμάτων από άστρα νετρονίων
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 17/10/2017 10:23Σχόλια (1)
Μια διακεκριμένη Ελληνίδα, επιστήμων της διασποράς, η αστροφυσικός Βίκυ Καλογερά, καθηγήτρια του Πανεπιστημίου Northwestern του Ιλινόις, είχε σημαντική συμβολή στην ανακάλυψη των πρώτων βαρυτικών κυμάτων από τη βίαιη και φωτεινή σύγκρουση δύο άστρων νετρονίων σε απόσταση 130 εκατομμυρίων ετών φωτός από τη Γη.
Kronos: το άστρο που καταβρόχθισε τους πλανήτες του
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 17/10/2017 09:15Σχόλια (1)
Ένα άστρο παρόμοιο με τον δικό μας Ηλιο, το οποίο απέχει περίπου 350 έτη φωτός από τη Γη, ταξιδεύει την αρχαία ελληνική μυθολογία στον Γαλαξία. Οι αστροφυσικοί που το μελετούν θεωρούν ότι ο ασυνήθιστος αυτός μακρινός αστέρας έχει «καταπιεί» τους πλανήτες που υπήρχαν γύρω του.
Δύο άστρα νετρονίου γέννησαν μια νέα αστρονομία
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 16/10/2017 18:06Σχόλια (1)
Μπαράζ πολύ σημαντικών αστρονομικών ανακαλύψεων που ανοίγει νέους δρόμους στην κατανόηση του Σύμπαντος
Θέλεις να υπάρχει το όνομα σου πάνω στον Αρη;
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 12/10/2017 16:25Σχόλια (3)
Αν όλα πάνε καλά τον Μάρτιο του 2018 θα προσεδαφιστεί στον Αρη ο ρομποτικός εξερευνητής InSight. Ανάμεσα στα διάφορα όργανα που θα διαθέτει το ρομπότ θα φέρει πάνω του και ένα μικροτσίπ στο οποίο θα υπάρχουν εκατοντάδες χιλιάδες ονόματα απλών ανθρώπων που θέλουν με αυτόν τον τρόπο να δηλώσουν την παρουσία τους στον Κόκκινο Πλανήτη. Η διαδικασία συλλογής ονομάτων είχε γίνει το 2015 και περίπου 830 χιλιάδες άνθρωποι είχαν βάλει το όνομα τους στην σχετική λίστα. Τώρα η NASA ανακοίνωσε ότι ανοίγει εκ νέου την διαδικασία για όποιον εδνιαφέρεται να στείλει το όνομα του στον Αρη.
Βρέθηκε η χαμένη ύλη του Σύμπαντος
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 12/10/2017 13:55Σχόλια (3)
Η εκτίμηση των επιστημόνων όμως είναι ότι στα άστρα, στα αέρια και στη σκόνη μέσα στους γαλαξίες του Σύμπαντος βρίσκεται μόλις το 40% της εκτιμώμενης βαρυονικής ύλης. Ετσι εδώ και χρόνια οι επιστήμονες ψάχνουν να βρουν πού βρίσκεται η υπόλοιπη, η «χαμένη βαρυονική ύλη». Δύο ανεξάρτητες ερευνητικές ομάδες υποστηρίζουν ότι εντόπισαν αυτή την χαμένη ύλη.
Ενας νάνος πλανήτης με δαχτυλίδι
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 11/10/2017 21:38Σχολιάστε
Η Χαουμέα είναι χωρίς αμφιβολία ο πιο παράξενος από τους τέσσερις γνωστούς νάνους πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος, που περιφέρονται γύρω από τον Ηλιο σε απόσταση μεγαλύτερη από αυτή του Ποσειδώνα. Το σχήμα της είναι ασυνήθιστα μακρόστενο, περιστρέφεται με πολύ μεγάλη ταχύτητα γύρω από τον άξονά της και, σε αντίθεση με τους άλλους νάνους πλανήτες, οι επιστήμονες δεν έχουν κατανοήσει πλήρως το μέγεθος, το σχήμα, την ανακλαστικότητα και την πυκνότητά της. Τώρα ερευνητές από την Ισπανία ανακάλυψαν ότι διαθέτει ένα ακόμη μοναδικό για νάνο πλανήτη χαρκατηριστικό – ένα εντυπωσιακό δαχτυλίδι!
H χαμένη ατμόσφαιρα της Σελήνης
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 11/10/2017 13:17Σχόλια (2)
Μέχρι πρότινος νομίζαμε ότι ο δορυφόρος μας ήταν πάντοτε ξηρός και γυμνός, χωρίς ίχνος προστατευτικής ατμόσφαιρας. Τα τελευταία χρόνια ωστόσο η εικόνα αυτή ανατρέπεται από νέες μελέτες οι οποίες φέρνουν στο φως απρόσμενες πτυχές από το παρελθόν του. Η πιο πρόσφατη από αυτές ανακάλυψε ότι στα... νιάτα της η Σελήνη ήταν σκεπασμένη από έναν ωκεανό από λάβα ο οποίος της χάρισε ισχυρούς ανέμους και μια ατμόσφαιρα η οποία διατηρήθηκε για 70 εκατομμύρια χρόνια.
Αστεροειδής σε μέγεθος σπιτιού θα περάσει ξυστά από τη Γη
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 11/10/2017 08:41Σχόλια (1)
Ο αστεροειδής «2012 TC4», που έχει μέγεθος σπιτιού, θα περάσει το πρωί της Πέμπτης 12 Οκτωβρίου πολύ κοντά από τη Γη, σε ύψος κάτω των 44.000 χιλιομέτρων, σχεδόν στο επίπεδο που οι γεωσύγχρονοι δορυφόροι κινούνται γύρω από τον πλανήτη μας.
1|2|3|4|5|...27