από metereologos.gr
Τετάρτη 28 Σεπτεμβρίου 2016

Φυσική – Διάστημα

Το γκραν φινάλε του Rosetta
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: πριν 1'Σχολιάστε
Αφού προσέφερε θέαμα και σασπένς, όσο καμία άλλη αποστολή του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Διαστήματος (ESA), το σκάφος Rosetta, που εδώ και πάνω από δύο χρόνια ακολουθούσε κατά πόδας τον κομήτη 67Ρ Τσουριούμοφ-Γκερασιμένκο, ετοιμάζεται πλέον να ολοκληρώσει την αποστολή της με μια αργή «αυτοκτονία» για χάρη της επιστήμης.
To Σύμπαν είναι όντως ίδιο προς όλες τις κατευθύνσεις
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 27/09/2016 17:38Σχόλια (1)
Οι κοσμολόγοι μπορούν πλέον να αναστενάξουν με ανακούφιση: η ακριβέστερη ως σήμερα μελέτη επιβεβαιώνει τη βασική υπόθεση ότι το Σύμπαν διαστέλλεται ομοιόμορφα προς όλες τις κατευθύνσεις χωρίς να περιστρέφεται ή να τεντώνεται.
Ο Ερμής συρρικνώνεται!
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 27/09/2016 11:42Σχολιάστε
Μια σειρά από γεωλογικά χαρακτηριστικά στην επιφάνεια του Ερμή, τα οποία αποκαλύπτουν οι εικόνες που έστειλε το σκάφος Messenger της Αμερικανικής Διαστημικής Υπηρεσίας (NASA), δείχνουν ότι πιθανότατα ο κοντινότερος στον Ήλιο πλανήτης είναι τεκτονικά ενεργός, εμφανίζοντας ακόμη σεισμική δραστηριότητα. Έως τώρα η Γη ήταν ο μόνος πλανήτης στο ηλιακό μας σύστημα που θεωρείτο ότι εμφανίζει σήμερα ενεργή γεωλογική δραστηριότητα.
NASA: Στους πάγους της Ευρώπης, μια ζωοδόχος πηγή
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 27/09/2016 10:22Σχολιάστε
Η Ευρώπη, ένα από τα μεγάλα φεγγάρια του Δία, είναι πράγματι το πιο πολλά υποσχόμενο μέρος στο Ηλιακό Σύστημα για την αναζήτηση εξωγήινης ζωής: η NASA ανακοίνωσε ότι κάτω από το κέλυφος πάγου που καλύπτει τον δορυφόρο κρύβεται πιθανότατα ένας απέραντος, πιθανώς φιλόξενος ωκεανός.
Τι θα ανακοινώσει η NASA το βράδυ της Δευτέρας
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 25/09/2016 18:46 | ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ: 26/09/2016 14:41Σχολιάστε
Αντίθετα με ό,τι μπορεί να έχετε διαβάσει αυτές τις ημέρες, η συνέντευξη Τύπου που έχει προγραμματίσει για τη Δευτέρα η NASA δεν αφορά εξωγήινους Ευρωπαίους. To in.gr θα μεταδώσει ζωντανά την παρουσίαση στις στις 21.00 ώρα Ελλάδας. Πιθανότατα η υπηρεσία θα παρουσιάσει νέες ενδείξεις για την ύπαρξη ενός υπόγειου ωκεανού στην Ευρώπη, ένα μεγάλο φεγγάρι του Δία που συγκεντρώνει τις μεγαλύτερες ελπίδες για ανακάλυψη ζωής εκτός της Γης.
Ο αλμυρός ωκεανός του Πλούτωνα
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 26/09/2016 11:21Σχόλια (1)
Την στιγμή που τα φώτα της δημοσιότητας είναι στραμμένα στις ανακοινώσεις της NASA για τον υπόγειο ωκεανό της Ευρώπης η μελέτη των δεδομένων μιας ακόμη αποστολής της αμερικανικής διαστημικής υπηρεσίας υποδεικνύει την παρουσία ενός ωκεανού στα βάθη του παγωμένου Πλούτωνα.
Σπάνιο διπλό σύστημα
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 23/09/2016 10:03Σχόλια (3)
Μια διεθνής αστρονομική ομάδα, στην οποία περιλαμβάνεται και ένας Έλληνας αστρονόμος της διασποράς, επιβεβαίωσε την ύπαρξη ενός ακόμη εξωπλανήτη, ο οποίος βρίσκεται σε τροχιά γύρω από ένα διπλό σύστημα άστρων σε απόσταση περίπου 8.000 ετών φωτός από τη Γη, προς το κέντρο του γαλαξία μας.
Πέφτει προς τη Γη το διαστημικό εργαστήριο της Κίνας
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 20/09/2016 16:13Σχολιάστε
Επιβεβαιώνοντας τις υποψίες ότι η Κίνα έχει χάσει τον έλεγχο του πρώτου διαστημικού εργαστηρίου της, αξιωματούχοι του διαστημικού προγράμματος ανακοίνωσαν ότι το σκάφος Tiangong-1, βάρους 8,5 τόνων, θα καταστραφεί πέφτοντας στην ατμόσφαιρα κάποια στιγμή στα τέλη του 2017.
Ο Χάροντας «έκλεψε» το μεθάνιο του Πλούτωνα
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 16/09/2016 11:57Σχολιάστε
Η NASA έδωσε στη δημοσιότητα νέες εικόνες του Χάροντα, του δορυφόρου του Πλούτωνα, αλλά και νέα στοιχεία για αυτόν. Οπως φαίνεται το κοκκινωπό υλικό που καλύπτει το βόρειο πόλο του δορυφόρου είναι μεθάνιο που υπήρχε στον Πλούτωνα και κάποια στιγμή ξέφυγε από αυτόν αλλά το… συνέλαβε ο Χάροντας. Σύμφωνα με τα στελέχη της NASA σύνθετες χημικές διεργασίες έδωσαν τη συγκεκριμένη απόχρωση στο μεθάνιο.
Αργεντινή: Στο φως ένας από τους μεγαλύτερους μετεωρίτες του κόσμου
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 15/09/2016 16:42Σχολιάστε
Περίμενε για εκατοντάδες ή και χιλιάδες χρόνια θαμμένος στο έδαφος: είναι μια σιδερένια μπάλα από το Διάστημα που μόλις αποκαλύφθηκε στην Αργεντινή και είναι σίγουρα ένας από τους μεγαλύτερους μετεωρίτες που έχουν βρεθεί ποτέ.
Ο Εγγύτατος του Κενταύρου στο… Ίδρυμα Ευγενίδου
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 14/09/2016 18:53Σχολιάστε
Ο επικεφαλής του Τμήματος Εκπαίδευσης και Διάχυσης των Επιστημών του Ευρωπαϊκού Νότιου Παρατηρητηρίου (European Southern Observatory, ΕSO), Λαρς Λίντμπεργκ Κρίστενσεν, θα είναι ο επίτιμος προσκεκλημένος του Νέου Ψηφιακού Πλανηταρίου στις 19 Σεπτεμβρίου. Με αφορμή την φθινοπωρινή ισημερία, ο βραβευμένος αστρονόμος θα μιλήσει για την εντυπωσιακή ανακάλυψη του πλησιέστερου στη Γη κατοικίσιμου εξωπλανήτη, στον Εγγύτατο του Κενταύρου - το πλησιέστερο άστρο στην Γη μετά τον Ήλιο.
Γαία: Χαρτογραφώντας ένα δισεκατομμύριο αστέρια του Γαλαξία
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 14/09/2016 16:36Σχολιάστε
Είναι η μεγαλύτερη και ακριβέστερη απογραφή ουράνιων σωμάτων μέχρι σήμερα, ένας άθλος που θα προσφέρει νέες γνώσεις για τη δημιουργία και την εξέλιξη του Γαλαξία: οι υπεύθυνοι του ευρωπαϊκού διαστημικού τηλεσκοπίου Gaia παρουσίασαν την Τετάρτη το πρώτο τμήμα ενός τρισδιάστατου χάρτη με ένα δισεκατομμύριο άστρα.
Ο Τζεφ Μπέζος παρουσιάζει τον δικό του επαναχρησιμοποιούμενο πύραυλο
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 13/09/2016 13:56Σχολιάστε
Η διαστημική εταιρεία που δημιούργησε ο ιδρυτής της Amazon Τζεφ Μπέζος ελπίζει να εκτοξεύσει στα τέλη της δεκαετίας έναν γιγάντιο πύραυλο για φορτία και αστροναύτες ο οποίος θα επιστρέφει στη Γη μετά την εκτόξευση για να χρησιμοποιηθεί εκ νέου με χαμηλό κόστος.
Εκπληκτικός κοσμικός ανεμοστρόβιλος
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 12/09/2016 13:19Σχολιάστε
Μια ακόμη εντυπωσιακή εικόνα του Σύμπαντος προσέθεσε στην γιγάντια συλλογή του το διαστημικό τηλεσκόπιο Hubble. Αυτή τη φορά κατέγραψε ένα εκπληκτικό κοσμικό φαινόμενο στο Μεγάλο Μαγγελανικό Νέφος, ένα γειτονικό μας γαλαξία που βρίσκεται σε απόσταση περίπου 160 χιλιάδων ετών φωτός από εμάς. Η εικόνα αποτυπώνει ένα ανεμοστρόβιλο λαμπερών αερίων και σκουρόχρωμης σκόνης.
Τα νεφελώματα του Star Trek!
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 09/09/2016 11:48Σχολιάστε
Στην επέτειο των 50 ετών από την προβολή του πρώτου επεισοδίου της θρυλικής σειράς Star Trek η NASA έδωσε στη δημοσιότητα εικόνες από δύο γειτονικά νεφελώματα του γαλαξία μας τα οποία θυμίζουν έντονα το διαστημόπλοιο Entreprise.
1|2|3|4|5|...27