Αγώνα ταχύτητας καλούνται να τρέξουν τα εννέα μέλη της Επιτροπής Ελέγχου του υπουργείου Παιδείας προκειμένου να προλάβουν να εξετάσουν τους φακέλους των 33 κολεγίων τα οποία έλαβαν προχθές άδεια ίδρυσης των πρώτων ιδιωτικών ελληνικών πανεπιστημίων, όπως τα διαφημίζουν οι ιδιοκτήτες τους.

Το «πρώτο βήμα» έγινε με τη δημοσίευση των αδειών στο ΦΕΚ, επισημαίνουν ικανοποιημένοι οι επιχειρηματίες, οι οποίοι ζητούν επίσπευση των διαδικασιών ώστε να λάβουν εγκαίρως και τις άδειες λειτουργίας. Αλλά για να γίνει αυτό, ως τις 31 Αυγούστου, όπως προβλέπεται από τον σχετικό νόμο, τα μέλη της Επιτροπής θα πρέπει να μελετήσουν και τους 33 φακέλους, να πραγματοποιήσουν επιτόπιους ελέγχους σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Λάρισα, Ηράκλειο, Κέρκυρα και Πάτρα, όπου βρίσκονται όσα κολέγια έλαβαν άδειες ίδρυσης, και στη συνέχεια να συντάξουν λεπτομερείς εκθέσεις και εισηγήσεις στον υπουργό Παιδείας προκειμένου αυτός να εκδώσει και τις απαραίτητες άδειες λειτουργίας. Το να ολοκληρωθεί ένα τόσο μεγάλο έργο είναι εξαιρετικά δύσκολο, εκτιμούν εκπαιδευτικοί, και η παράταση των εργασιών της Επιτροπής θεωρείται πιθανή, αν και αυτό σημαίνει ότι κάποιοι μπορεί να μην προλάβουν την επόμενη χρονιά, εφόσον πληρούν τα κριτήρια και πάρουν και την τελική άδεια.

Εν τω μεταξύ και μόνο η ανακοίνωση της παραχώρησης αδειών ίδρυσης προκάλεσε τις πρώτες αντιδράσεις, κυρίως από τα κόμματα της Αριστεράς, ενώ φοιτητές και πανεπιστημιακοί έχουν προειδοποιήσει ότι δεν πρόκειται να ανεχθούν την εξίσωση των πτυχίων τους με τα διπλώματα των κολεγίων και έχουν απειλήσει με κινητοποιήσεις το φθινόπωρο.

Η απόφαση της κυβέρνησης «ισοδυναμεί με την ισοπέδωση πτυχίων πανεπιστημίων και ΤΕΙ μέσω της εξίσωσής τους με τρίχρονα πιστοποιητικά ψευτοκολεγίων» και είναι «απόλυτα συνυφασμένη με την αντιλαϊκή πολιτική που προωθεί η ΕΕ με τη σύμφωνη γνώμη κυβέρνησηςΠαΣοΚ και άλλων κομμάτων του “ευρωμονοδρόμου”» σχολίασε με ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου του το ΚΚΕ. Η απόφαση, σύμφωνα με τον ΣΥΡΙΖΑ, «αποτελεί ασύστολη παραβίασηστην πράξητου άρθρου 16 του Συντάγματοςτο οποίο απέτυχε να τροποποιήσει κάτω από την αγωνιστική αντίδραση της εκπαιδευτικής κοινότητας και της νεολαίας» .