από metereologos.gr
Σάββατο 3 Δεκεμβρίου 2016
 

Γκέμμα: Η επικίνδυνη γοητεία της παραφροσύνης...

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

 

Μου το ανέφερε κοντινό μου πρόσωπο που πήγε ως την πόρτα της Κόλασης με την «Γκέμμα» υπό μάλης –και ευτυχώς γύρισε πίσω σώο, έστω και χωρίς αυτήν! Κατά τη διάρκεια δείπνου σε φιλικό σπίτι, επιχείρησε να αρθρώσει υποψία κριτικής για τον συγγραφέα του βιβλίου. Για να εισπράξει την αυστηρή ματιά παρισταμένου –και άκρως μορφωμένου- φιλολόγου, και την παρατήρηση πως «με τέτοιες μορφές δεν έχουμε το δικαίωμα να καταπιανόμαστε και να τις αμφισβητούμε»!

Μια ανάλογη αντίδραση (ακόμα πιο επιθετική, μάλιστα) εισέπραξε ο γράφων από πρώην φοιτήτρια –και θαυμάστρια στα όρια της ειδωλολατρίας- του εν λόγω συγγραφέως και εκπαιδευτικού... Η γοητεία είναι, ασφαλώς, χάρισμα γι’ αυτόν που την φέρει. Το κατά πόσον είναι ευλογία για κείνον στον οποίο ασκείται, είναι ένα άλλο ζήτημα.

Στην περίπτωση ενός δασκάλου, η ελκυστική προσωπικότητά του καθιστά τον μαθητή πιο δεκτικό, άρα πιο «ευάλωτο» στα μηνύματα. Αυτό υπό «κανονικές» συνθήκες είναι επιθυμητό, αφού η αγάπη για το δάσκαλο συνήθως γίνεται κι αγάπη για το γνωστικό αντικείμενο. Η σχέση χαρισματικού δασκάλου-δεκτικού μαθητή αρχίζει να γίνεται προβληματική απ’ τη στιγμή που ο πρώτος περνάει στον δεύτερο μηνύματα που θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν ως «αρνητικά». Αν και ο τελευταίος όρος δεν επιδέχεται μονοσήμαντη ερμηνεία, ως θετικό μήνυμα θα χαρακτηρίζαμε εκείνο που ωθεί τον μαθητή να ανακαλύψει και να αξιοποιήσει στο μέγιστο βαθμό τις δημιουργικές του δυνάμεις. Προϋπόθεση δημιουργικότητας, ασφαλώς, είναι η αγάπη για την ίδια τη ζωή, και η καταπολέμηση αισθημάτων ματαιότητας που συχνά οδηγούν ακόμα και σε αυτοκαταστροφικές επιλογές.

Από αυτή την άποψη, ο αναμφισβήτητα χαρισματικός Δ. Λιαντίνης υπήρξε ένας «επικίνδυνος» παιδαγωγός. Στο τελευταίο και σημαντικότερο βιβλίο του «Γκέμμα», που το άφησε ως παρακαταθήκη σοφίας στις μελλοντικές γενιές, ανακαλύπτει κανείς μηνύματα που κάνουν τον αναγνώστη ν’ ανατριχιάσει! Δεν θα σταθούμε τόσο στον εμπαθή, σχεδόν ρατσιστικό αντισημιτισμό του (σελ.115), στη χυδαία αντιμετώπιση όσων έχουν αντίθετη άποψη μ’ εκείνον σε θέματα μεταφυσικής (σελ.183), ή στην υπεροπτική απαξίωσή του απέναντι σ’ εκείνους που δεν κατέκτησαν θέση στο πάνθεον των «τιμημένων επωνύμων» (σελ.101).

Θα εκφράσουμε, όμως, αποτροπιασμό για ιδέες που ευθέως ωθούν στην αυτοκαταστροφή και την άρνηση της ζωής. Και ο σπόρος της νοσηρότητας εύκολα βλασταίνει σε έναν εύθραυστο και παραπαίοντα ψυχισμό... Απ’ όσα εκτίθενται στο βιβλίο, θα σταθούμε επιγραμματικά σε τρία σημεία:

1. Την κατά βάση θρησκοληπτική αντίληψη (αν και ο συγγραφέας απεχθανόταν τη θρησκεία!) πως κάθε χαρά θα πρέπει να τιμωρείται με ισόποση λύπη, αλλιώς η ζωή θα είναι «αφύσικη» και «ψεύτικη ως τη ρίζα της», επισύροντας τον «αφανισμό απ’ τον πλανήτη» (σελ.145).

2. Το νοσηρό δόγμα ότι στον πυρήνα κάθε ουσιαστικής ερωτικής σχέσης οφείλει να φωλιάζει η καταστροφή, η συμφορά κι ο θάνατος, αλλιώς ο έρωτας είναι «θέμα της κωμωδίας» (σελ.14)!

3. Την συγκεκαλυμμένη πρόταση ευθανασίας «μετά τα σαράντα», αφού το μόνο που απομένει πλέον στον άνθρωπο είναι η «παραλυσία και αθλιότητα των γηρατειών» (σελ.218).

Απόψεις σαν τις παραπάνω (και άλλες που, λόγω ελλείψεως χώρου, δεν εκτίθενται εδώ) απαξιώνουν την ίδια τη ζωή, ηρωοποιούν την αυτοκαταστροφή και κατ’ ουσίαν γελοιοποιούν την αναζήτηση της ευτυχίας. Όσο κι αν ακούγεται ιερόσυλο, μας παραπέμπουν στον εξοντωτικό δογματισμό θεωριών περί «αρίας φυλής». Η μόνη, ίσως, ηθική τους δικαίωση (αν όχι απλά δικαιολόγηση) βρίσκεται στον πυρετό της παραφροσύνης. Και σπεύδω εδώ, πριν προκαλέσω την μήνιν του αναγνώστη, να επικαλεστώ τον ίδιο τον Λιαντίνη: «Όλοι οι σπουδαίοι άνθρωποι της γης, όσοι προσέγγισαν δηλαδή το βυθό της αλήθειας για τη φύση και για τη ζωή, υπήρξαν σχιζοφρενικοί. Είναι απλός και κοινός και αρχαίος ο λόγος ότι μεγαλοφυΐα σημαίνει παραφροσύνη» (Γκέμμα, σελ.137)!

http://costas-sci.blogspot.com/



Κώστας Παπαχρήστου
Γνώμες αναγνωστών περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 
 
σχόλια (38)
 
 
απομένουν 700 χαρακτήρες
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά
 
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ΒΗΜΑ δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.
     
    παρεξηγηση 3 | 19/09/2016 22:33
    Συγνωμη που ξαναγραφω αλλα το κανω σε μια προσπαθεια αποφορτισης του κλιματος. Το να ακους αυτα που ελεγε ο Λιαντινης οταν εισαι 18 και 20 χρονων ειναι μια αποκαλυψη. Αποκαλυπτε πραγματα που ανετρεπαν ολα οσα ειχες μαθει στο σχολειο 12 χρονια. Δεν ειναι και λιγο. Και δεν αναφερομαι στη φιλοσοφια. Εκανε αναφορες στην ελληνικη ιστορια σε ολο το μηκος και πλατος. Αποκαλυψεις στη ποιηση που δεν φανταζοσουν. Φυσικα στη θρησκεια. Βασικα σου παρουσιαζε μια αλλη πτυχη των πραγματων. Αυτο δεν σημαινει οτι ολοι οσοι τα ακουγαν ενδιαφερονταν. Υπηρχαν φοιτητες που ζωγραφιζαν ή μιλαγαν με τον διπλανο τους κλπ(δεν υπηρχαν κινητα). Δεν ειναι ευκολο να καταπιεις αυτα που ελεγε, ιδιως στην κλειστη ελλαδα.
    δημητρης
    απάντηση21
     
     
    παρεξηγηση 2 | 19/09/2016 22:20
    Ημουν μαθητης του και τον ειχα επισκεφτει τον μαρτιο του 1998 στο γραφειο του γιατι θα πηγαινα στρατο. Αφου μιλησαμε, εβγαλε ενα αντιτυπο απο το τελευταιο του βιβλιο την Γκεμμα, εγραψε μια αφιερωση, το εβαλε σε εναν μεγαλο φακελο, το σφραγισε και μου ειπε να τον ανοιξω τον σεπτεμβριο. Φυσικα δεν εδωσα σημασια και μολις πηγα σπιτι αρχισα να το διαβαζω. Φυσικα το ιδιο καλοκαιρι οταν ημουν φανταρος μαθαμε τα τραγικα νεα. Οσοι τον παρακολουθουσαν πιστευω δεν εξεπλαγησαν απο την ειδηση. Να συνετριβησαν ναι. Οπως και εγω. Βεβαια αλλο το να ακους τις διδασκαλιες και αλλο να βλεπεις καποιον να τις κανει πραξη και μαλιστα με τετοιο τροπο. Αυτα.
    δημητρης
    απάντηση12
     
     
    παρεξηγηση | 19/09/2016 22:09
    Πιστευω οτι για να καταλαβει καποιος τον Λιαντινη θα πρεπει να εχει παρακολουθησει μαθηματα του στη φιλοσοφικη. Να τον καταλαβει ή εστω να μην τον παρεξηγησει. Οποιος τον εχει.ακουσει εχει μια σειρα λογων και αποψεων και ειναι δυσκολο να φτασει σε ακραιους χαρακτηρισμους. Νομιζω οτι διαβαζοντας μονο τα βιβλια του ειναι ευκολο να φτασεις στην παρεξηγηση. Ο Λιαντινης ειναι θαυμαστης.των στωικων φιλοσοφων. Ετσι διακαιολογειται και ο θανατος του. Αν δεν το εχεις.ζησει το παθος του για τους στωικους τοτε ναι ειναι ενας τρελος καθηγητης παιδαγωγικης στη φιλοσοφικη και γιατι μας πρηζουν τωρα τα καναλια; την αυτοκτονια του την ειχε σχεδιασει καιρο.
    δημητρης
    απάντηση32
     
     
    Ένας τρελός και τίποτα παραπάνω! | 27/08/2016 08:49
    Ο Λιαντίνης ήταν ένας σαλεμένος που η τρέλα του τον κατέστρεψε, τίποτα παραπάνω και πολύ ασχοληθήκαμε με τον βλακαμά!
    kospet
    απάντηση36
     
     
     
    Προτείνετε ή έχετε υπόψιν κατι άλλο; | 10/08/2016 13:16
    Αν έχετε κάποια εναλλακτική πρόταση σε αντιδιαστολή με την "αλληλουχία των κρυφών νοημάτων", που καταθετει ο Λιαντίνης, θα σας παρακαλούσα να την παραθέσετε. Θα μας έκανε καλό αυτή η διαλεκτική αντιπαράθεση. Ευχαριστώ προκαταβολικά.
    Ανώνυμος / η
    απάντηση20
    Απαντήσεις  1 | Εμφάνιση όλων
     
     
    Ζει ο βασιλιας Λιαντινης; | 04/07/2016 13:26
    Τετοιο ερωτα με το θανατο ο Λιαντινης, που στο τελος ξεχασε να ζησει πριν πεθανει πια
    Αδεκαστος Μπαρας
    απάντηση46
     
     
    Εγώ απλά αναρωτιέμαι... | 13/06/2016 08:18
    Αν πιστεύετε πως έχετε τις κατάλληλες γνώσεις για να χαρακτηρίσετε κάποιον άνθρωπο παράφρονα. Ξέρετε, ακόμη και η κβαντική μηχανική όταν πρωτοστηνόταν, φαινόταν ως μια τρέλα στους θεμελιωτές της. Κάποιος, ο Pauli (;), είχε πει «ναι, αλλά είναι μια τρέλα με λογική», ή κάτι παρόμοιο. Κατ'εμέ, το συγκεκριμένο έργο ενός ομολογουμένως χαρισματικού ανθρώπου, το οποίο είναι αρκετά δύσκολο μιας και βρίθει από αναλογίες, και λόγο που θα μπορούσε άνετα να χαρακτηριστεί ποιητικός, είναι ίσως κρίμα να το κρίνει κανείς με ένα πέρασμα. Φυσικά έχετε κάθε λόγο να υποστηρίζετε τις απόψεις σας. Ο εκλιπών δεν άνηκε στον μέσο όρο, πράγμα που φαίνεται στις βιντεοσκοπημένες διαλέξεις του. Να'στε καλά.
    Οδυσσέας Αγραφιώτης
    απάντηση234
     
     
     
    Ποιος ειναι τάχα ο ρατσιστής; | 27/11/2015 21:24
    Το να αποτιμά κάποιος το έργο άλλου σημαίνει ότι τον ενδιαφέρει, αν δεν το κάνει μόνο για να κερδίσει το ψωμί του. Αν τον ενδιαφέρει ένα φιλοσοφικό έργο με μεγάλη αισθητική αξία, φροντίζει να εμβαθύνει σε αυτό, κι όχι να πετά χαλίκια θεωρώντας τα κριτική. 1)Ο Λιαντίνης κριτικάρει το νεοέλληνα-αγιατολάχο κι όχι τους Σημίτες. 2) Η φυσική επιστήμη έχει αποδείξει ότι κάθε γέννηση φέρει το στίγμα του θανάτου. Αυτό δεν είναι ισχυρισμός τρελού, αν κι από τρελούς μαθαίνεις την αλήθεια κατά το λαό αλλά και την επιστήμη (Γαρδίκα, εγκληματολογία-σωφρονιστική περί ψυχικών παθήσεων). Ρατσιστής, επομένως, κατά ψυχικά πασχόντων ατόμων αποδείχνεται στο άρθρο ο αρθρογράφος κι όχι ο κατηγορούμενος Λιαντίνης!
    αντωνης ρ.
    απάντηση357
    Απαντήσεις  1 | Εμφάνιση όλων
     
     
    Αντιληψη | 11/10/2015 04:17
    Νοημοσύνη και αντίληψη 0...Για λύπηση άπλα...
    Voodi
    απάντηση127
     
     
     
    ΚΟΙΝΩΝΙΑ : ΩΡΑ ΜΗΔΕΝ | 06/05/2015 18:03
    Το τελευταιο στοιχειο που θα παρατηρουσε ποτε ενα ψαρι μεσα στο περιβαλλον του ειναι το νερο ειχε πει ο M.McLuhan που με την φραση αυτη ηθελε να καταδειξη την ανικανοτητα των ανθρωπων να εστιαζουν-φερμαρουν.Εσεις κ. Παπαχρηστου πριν γραψετε την υγιη θεση-κριτικης σας απεναντι στον κατα τ' αλλα απων για να σας απαντηση Δ. Λιαντινη αυτονοητα ειχατε εστιαση τα γραπτα του λογικα λοιπον ειστε απο τους ανθρωπους που εχουν το θαρρος και την ικανοτητα ,ετσι λοιπον δεν θα δυσκολευτητε να μου απαντησετε σε μια κοινη σε ολους μας ερωτηση , αφηνω δε εννοηθη οτι αν θελετε μου απαντατε με οτι ασφαλως αυτο συνεπαγεται.Η ερωτηση μου ειναι η εξης : κ. Παπαχρηστου εσεις προσωπικα φοβαστε τον θανατο ?
    Ν.ΣΤΕΦΑΝΟΣ
    απάντηση274
    Απαντήσεις  1 | Εμφάνιση όλων
     
     
    Ενας άλλος "αθεος" | 23/12/2014 13:05
    κατόνομα αθεος, αφου στη πραγματικοτητα ήταν ο πρωτος στο κοσμο καταγεγραμμενος ιδεολογικά άθρησκος με ολοκληρη φιλοσοφικη σχολή, αλλά απλά καταβροχθιστηκε ως αθεος τους σκοτεινους αιωνες που ακολουθησαν, από τους χριστιανους γιατι τα λογια του εξολοθρευαν καθε ειδους θρησκευτικο ιερατειο (και οχι τον θεο), ο ΕΠΙΚΟΥΡΟΣ, 2300 χρονια πριν, είχε πει : "ὁ δὲ σοφὸς οὔτε παραιτεῖται τὸ ζῆν οὔτε φοβεῖται τὸ μὴ ζῆν" Επίκουρος Αρα ξέρουμε σίγουρα τι ΔΕΝ ηταν το δογματικο, οπως προβαλλεται απο το "ιερατειο του", φαινομενο Λιαντινης ...
    nik_killthemall
    απάντηση212
     
     
    Χάσμα Σεισμού... | 14/10/2014 17:07
    Αγαπητέ αρθρογράφε, είναι ευτύχημα που η επιχειρηματολογία σου έχει χάσμα μεγαλύτερο από χάσμα σεισμού, και χάσμα γκρεμού συνάμα! Θα ήταν αληθώς δυστυχές αν οι κατευθυνόμενες στοχεύσεις γινόντουσαν και πιο επιτήδειες στην φύση τους. Τουλάχιστον έτσι, καταλαβαίνουμε ενίοτε καλύτερα τι συμβαίνει. Και τα επιχειρήματά σου αυτά καθ' αυτά τόσον έωλα. Που είναι το πρόβλημα στα 1) και 2); Πόσο ποιητικό το 3);;! Γιατί η διαπόμπευση αυτή λοιπόν; Μελέτησε λίγο τον κρινόμενό σου, ίσως μετανοιώσεις για την πράξη σου...
    tasath
    απάντηση453
     
     
    Κρίμα | 13/06/2014 14:03
    Αγαπητέ κριτή, ας αντιπαρατεθούν οι απόψεις περί αρνήσεως της ζωής, περί αρνήσεως του κλέους, περί κατακτήσεως του, καθώς και αντίληψης της πτώσης, ηθικής, σωματικής ή/και πνευματικής. Συνδιασμός εξ'αυτών οδηγεί το άτομο να επιλέξει ΑΥΤΟΘΕΛΗΤΑ τη συνέχιση ή μη της ζωής του. Μην ξεχνάτε πως υπάρχει και ο κατά τους σοφούς νεοτέρους διδασκάλους μας και ο νόμος περί φθίνουσας απόδοσης. Πως να μην ισχύει και στην ίδια μας την υστεροφημία; Εάν είστε χριστιανοταλιμπάν και βλέπετε το μη μαζικά αποδεκτό ως ανομία και παρότρυνση προς συμπεριφορά που δε συνάδει με τα "καλώς κείμενα", τότε είστε άξιος της λύπης μου. Δε μπορώ να πω κάτι άλλο. Διαβάστε περισσότερο, μελετήστε δηλαδή.
    Φάνης Γκέκας
    απάντηση186
     
     
    Ενα ερωτημα | 01/01/2014 19:00
    Αξιότιμε κύριε Παπαχρήστο, Αν και το ερώτημά μου "ακουμπά" προσωπικά σας δεδομένα, ωστόσο το θέτω: Ποιό το θρήσκευμά σας; Ευχαριστώ ΥΓ (κυρίως προς αποφυγήν διαγραφής του σχολίου μου): Στην Ελλάδα, έχουμε με νομο ανηξηθρησκεία. Επίσης, οι Ελληνες σεβόμαστε τις θρησκευτικές πεποιθήσεις όλων και θεωρούμε την δυνατότητα τέλεσης των εθίμων κάθε ομάδας οπαδών οποιασδήποτε ιστορικής θρησκείας, αναφέρετο δικαίωμά της. Ακόμα, με τον νεό αντιρατσιστικό νόμο-επιτέλους-μπαίνει ένα φρένο στη δυσφήμηση κάποιου για τα πιστέυω του. Τέλος, θεωρούμε δεδομένη την καταδίκη οποιουδήποτε προσδιορίζει κάποιον με βάση μόνο τα δεδηλωμένα πιστέυω του. Ρωτά λοιπόν από καθαρό ενδιαφέρον ποιό το θρήσκευμα του ΚΠ
    Ιωσηφ
    απάντηση207
     
     
    περιεργες συμπτωσεις | 01/01/2014 18:47
    Το σχόλιο με "ταυτότητα" 28/07/13 12:37, είναι παραλλαγή (με χαρακτηριστικές φράσεις να είναι copy paste) με σχόλιο που δημοσιεύεται κάτω από άρθρο για τον Λϊαντίνη σε άλλο ιστότοπο (τον οποίο δεν ονομάζω για να μην κόψουν αυτό εδώ οι υπεύθυνοι λογοκρισίας της στήλης "γνώμες" του Βήματος) το οποίο επίσης γράφτηκε μέσα στο 2012. Παρατηρήσεις συμπτώσεις: Μεγάλης κυκλοφορίας εφημερίδες ασχολούνται ξαφνικά την ίδια περίοδο με τον Λιαντίνη, με μια δόση συγκαλυμένης παρουσίασής του ως "ημιπαράφρων" Το ίδιο άτομο ή ομάδα ατόμων, ανεβάζει σχόλια με κρατημένη μια κεντρική φράση σχετικά με την ιδιότητά του Λιαντίνη ώς δημόσιου υπαλλήλου και στις δύο αναρτήσεις. Τι σας ενοχλεί πραγματικά στον Λ;
    Φαιδων Γκιζικης
    απάντηση134
     
     
     
    ΑΓΑΠΩ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ-ΣΥΜΦΩΝΩ | 28/07/2013 12:37
    Εγκρίνω και επαυξάνω τα του κ.Παπαχρήστου και προσθέτω ότι ο "Λ" κατά κόσμον Νικολακάκος ήταν ένας τρέσσας και ρίψασπις της ζωής και αθεράπευτα νάρκισσος .Δημοσιουπάλληλος με πειθήνιο ακροατήριο φοβήθηκε την πραγματική ζωή και προσηλθε αυθορμήτως στον θάνατο.Φιλοτομαριστής στέρησε τουλάχιστον τα παιδιά της Διοτίμας από έναν παππού.Δυστυχώς προβάλλεται από περθωριοποιημενους σαν ιδανικός αυτόχειρας που ευτυχως δεν έχουν τα κότσια να τον ακολουθήσουν.ΤΑ ΠΕΙΣΙΘΑΝΑΤΙΑ ΔΕΝ ΤΑΙΡΙΑΖΟΥΝ ΣΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ.
    ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
    απάντηση1985
    Απαντήσεις  1 | Εμφάνιση όλων
     
     
    ΣΤΟ ΓΟΝΑΤΟ; | 28/04/2013 10:31
    Πολύ επιπόλαιη κριτική, δυστυχώς!
    ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΒΑΤΣΟΣ
    απάντηση677
     
     
    Ατυχής κριτική | 21/02/2013 06:21
    Το βιβλίο που σχολιάζετε, είτε δεν το κατανοήσατε, είτε για κάποιο λόγο σας ενόχλησε, μάλλον λόγω θρησκείας. Το κείμενό σας είναι πολύ πλούσιο σε επίθετα (επικίνδυνη, νοσηρός, θρησκοληπτική, εμπαθής). Κι εμένα με τη σειρά μου μ' ενοχλεί η δικηγορίστικη αυτή ρητορική που χρησιμοποιούν κάποιοι όταν θέλουν να υποτιμήσουν τον άλλο και να τον βγάλουν τρελό. Δεν υπάρχουν σοβαρά επιχειρήματα σ' αυτήν την κριτική. Μόνο προσβλητικές εκφράσεις καλυμμένες από ένα φαινομενικά αποδεκτό μέτρο λόγου, που ζέχνει εταιρική νοοτροπία, κάτι σαν κατασκευασμένο κατηγορητήριο αφεντικού εναντίον κάποιου που ενόχλησε και τελεί υπό απόλυση για να μην ενοχλεί άλλο.
    Άρης Α.
    απάντηση1086
     
     
    Άποψη | 08/01/2013 21:55
    <>, σημαίνει και αγάπη για το θάνατο. Η χαρά πάντα συνυπάρχει με τη λύπη. Αν δε σκότωνε το λιοντάρι την αντιλόπη, για την οποία στενοχωριόμαστε, θα πέθαινε το λιοντάρι από πείνα.δικό του παράδειγμα
    Ανώνυμος / η
    απάντηση3510
     
Δημοκρατία, “Societas” ή “Res Publica”; 
Ζανδές Δημήτριος, 21/11/2016 14:32
Μια καταγγελία για την Παιδεία 
Ελένη Σουρμπάτη, Μένη Βαμποράκη , 14/10/2016 10:41
«Μην κυνηγάτε την επίδειξη…» 
Βιολέττας Μπούσιου, 26/09/2016 18:25
Η κανονικότητα των ΑΜΕΑ 
Χρήστος Θεοδωρόπουλος, 26/09/2016 18:24
Δημοκρατία, “Societas” ή “Res Publica”; 
Ζανδές Δημήτριος, 21/11/2016 14:32
Μια καταγγελία για την Παιδεία 
Ελένη Σουρμπάτη, Μένη Βαμποράκη , 14/10/2016 10:41
«Μην κυνηγάτε την επίδειξη…» 
Βιολέττας Μπούσιου, 26/09/2016 18:25
Η κανονικότητα των ΑΜΕΑ 
Χρήστος Θεοδωρόπουλος, 26/09/2016 18:24