Στην πυρά λοιπόν ο Λουίς Σουάρες. Με μια καμπάνα-ρεκόρ: αποκλεισμός 9 αγωνιστικών από τα παιχνίδια της Εθνικής Ουρουγουάης και 4 μηνών από κάθε ποδοσφαιρική διοργάνωση, και σαν κερασάκι στην τούρτα η απαγόρευση εισόδου στα γήπεδα και ένα πρόστιμο 100.000 ελβετικών φράγκων. Η επίσημη εκδοχή σύμφωνα με την απόφαση της FIFA της τιμωρίας του η «αντιαθλητική συμπεριφορά σε βάρος αντιπάλου του», όπως μεταφράστηκε η δαγκωνιά που κατάφερε κατά του ιταλού μπακ Τζιόρτζιο Κελίνι.
Κάπου εδώ όμως αρχίζουν τα ερωτήματα για τα κριτήρια και την απόφαση της ανώτατης ποδοσφαιρικής αρχής. Με ποιο άραγε «αντιαθλητικόμετρο» η ενέργεια του Σουάρες μετρήθηκε και βρέθηκε χειρότερη από τις εν ψυχρώ κλωτσιές, τις αγκωνιές, τις κουτουλιές που αφειδώς μοιράζονται στα γήπεδα της Βραζιλίας; Με ποια κλίμακα επικινδυνότητας η δαγκωματιά του ουρουγουανού επιθετικού θεωρήθηκε πιο επιβαρυντική για τη σωματική ακεραιότητα του αντιπάλου του από τα κτυπήματα σε κνήμες, γόνατα, αστραγάλους, ακόμη και κεφάλια; Και με ποια αθλητική και νομική λογική η απρέπεια του Σουάρες τιμωρήθηκε εκ των υστέρων με βάση το βίντεο –αφού διέλαθε την προσοχή του διαιτητή –ενώ άλλου είδους «κρυφές» αντιαθλητικές ενέργειες, κυρίως εκτός φάσης, δεν οδηγούνται στις αίθουσες των δικαστηρίων της FIFA; Για να μη θυμίσουμε τη δολοφονική κλωτσιά του Ολλανδού Ντε Γιονγκ στον Ισπανό Αλόνσο στο Μουντιάλ του 2010 που «τιμωρήθηκε» με μια κίτρινη κάρτα.
Η απάντηση σε όλα αυτά βρίσκεται στα «ψιλά γράμματα» της απόφασης. «Μια τέτοια συμπεριφορά δεν μπορεί να γίνει ανεκτή σε οποιαδήποτε ποδοσφαιρικό γήπεδο και ειδικά σε ένα Παγκόσμιο Κύπελλο όταν τα μάτια εκατομμυρίων ανθρώπων βρίσκονται πάνω στους αστέρες του γηπέδου». Η FIFA ομολογεί ότι η απόφασή της υπηρετεί επικοινωνιακές ανάγκες του… μαγαζιού της καθώς ο Σουάρες δεν ήταν οποιοσδήποτε παίκτης αλλά ένας αστέρας του ποδοσφαίρου, ο οποίος όμως δεν μπόρεσε να συγκρατήσει το πάθος του και να «ξεχάσει» την ποδοσφαιρική καταγωγή του που τον οδηγεί να βλέπει κάθε ματς σαν έναν πόλεμο τον οποίο πρέπει να κερδίσει με όλα τα μέσα…

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ