Στον αέρα θα πετά την 1η Οκτωβρίου του 2009 η Οlympic Αir, η νέα Ολυμπιακή υπό την ιδιοκτησία της ΜΙG, καθώς συνεχίζονται οι προετοιμασίες και όλα δείχνουν ότι θα είναι έτοιμα στην ώρα τους.

Εκείνη την ημέρα η παλιά Ολυμπιακή θα παραχωρήσει τη θέση της στην Ιστορία. Το σύνολο των νέων εταιρειών υπό την ιδιοκτησία του ομίλου της ΜΙG θα απασχολεί αρχικά προσωπικό περίπου 4.500 ατόμων και θα έχει μειωμένο έργο κατά 45% σε σχέση με την Ολυμπιακή του καλοκαιριού του 2008. Οι περικοπές στην Οlympic Αir, η οποία θα ξεκινήσει με στόλο 32 αεροσκαφών, θα ξεκινήσουν κυρίως από τις πτήσεις εξωτερικού. Εν συνεχεία η ΜΙG μπορεί να αναπτύξει την εταιρεία όσο επιθυμεί. Σύμφωνα με πηγές της ΜΙG, η αξία του επενδυτικού προγράμματος που θα εφαρμόσει στην Οlympic Αir φθάνει στα 920 εκατ. δολάρια. Βάσει του επιχειρησιακού σχεδίου της νέας Ολυμπιακής, θα υπάρξουν περιορισμοί στο υφιστάμενο δίκτυο του εξωτερικού τουλάχιστον για τον πρώτο χρόνο λειτουργίας της νέας εταιρείας, καθώς στη συνέχεια η ΜΙG προσανατολίζεται στην εκ νέου ανάπτυξη του αερομεταφορέα.

Ετσι το δρομολόγιο της Νέας Υόρκης θα γίνεται μέσω κοινού κωδικού (code sharing) με την Delta Αirlines, ενώ αντίστοιχες συζητήσεις κάνει η διοίκηση της Οlympic Αir με άλλους αερομεταφορείς και για τα δρομολόγια μακρών αποστάσεων στο Μόντρεαλ και στο Γιοχάνεσμπουργκ.

Πάντως η διοίκηση της Οlympic Αir θα ανακοινώσει σύντομα την αγορά δέκα αεροσκαφών μεγάλων αποστάσεων αλλά και τη μακροχρόνια μίσθωση άλλων τεσσάρων αεροσκαφών μικρών αποστάσεων, εκτός από την εξαγορά των οκτώ αεροσκαφών 68-78 θέσεων και την πρόσθετη εξαγορά άλλων οκτώ ίδιου τύπου (option) από την εταιρεία Βombardier.

Υπενθυμίζεται ότι η Μarfin Ιnvestment Group αγοράζει οκτώ καινούργια ελικοφόρα αεροσκάφη τύπου Q400, αξίας 224 εκατ. δολ., στα οποία περιλαμβάνονται τέσσερα Q400ΝextGen.

Τα αεροσκάφη αυτά είναι ολοκαίνουργα, αθόρυβα, με χαμηλό κόστος λειτουργίας και χωρητικότητας 78 θέσεων και θα αντικαταστήσουν τα αεροσκάφη τύπου ΑΤR που χρησιμοποιούν σήμερα οι Ολυμπιακές Αερογραμμές. Η αξία της παραγγελίας θα ανέλθει στα 468 εκατ. δολ. εφόσον ασκηθεί το δικαίωμα αγοράς και των υπολοίπων οκτώ αεροσκαφών.

Παράλληλα η διοίκηση της νέας αεροπορικής εταιρείας προχωρεί σε βραχυχρόνια μίσθωση (wet lease) επιπλέον τεσσάρων Dash, για την περίοδο από τον Αύγουστο του 2009 ως τον Σεπτέμβριο του 2010. Επίσης αναμένεται να προχωρήσει και στην εξαγορά των τεσσάρων αεροσκαφών Dash της ΟΑ, καθώς αποτελούν τα μοναδικά αεροσκάφη που χωράνε σε κάποια μικρά ελληνικά αεροδρόμια (κυρίως των άγονων γραμμών).

Η Οlympic Αir, εταιρεία του ομίλου της ΜΙG, φιλοδοξεί να εξυπηρετεί το επιβατικό κοινό από 1ης Οκτωβρίου με στόλο καινούργιων αεροσκαφών, δυναμικό πρόγραμμα πτήσεων, σύγχρονο σύστημα πωλήσεων και με συνέπεια στην ποιότητα των υπηρεσιών που θα προσφέρει.

Η εταιρεία Επίγειας Εξυπηρέτησης, τέλος, στην οποία υλοποιείται επενδυτικό πρόγραμμα 170 εκατ. δολ., βρίσκεται ήδη σε πλήρη λειτουργία υπό την ΜΙG, ενώ εντός των επόμενων ημερών θα ξεκινήσει και η λειτουργία της εταιρείας Τεχνικής Βάσης.