Σημάδια κόπωσης καταγράφει η παγκόσμια αγορά ηλεκτρονικών υπολογιστών αφού οι πωλήσεις διολίσθησαν το πρώτο τρίμηνο του 2016 σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα. Τους τρεις πρώτους μήνες του 2016 διατέθηκαν συνολικά στη διεθνή αγορά 101 εκατ. συσκευές (desktops, notebooks, two-in-ones και tablets), με τον όγκο των πωλήσεων να υποχωρεί κατά 13% σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα και να διαμορφώνεται στα χειρότερα επίπεδα που έχει βρεθεί από το δεύτερο τρίμηνο του 2011.
Εκτός από την κατηγορία των συσκευών με αποσπώμενο πληκτρολόγιο (two-in-ones), η οποία κατάφερε να ενισχύσει τις πωλήσεις της κατά 13%, όλα τα επιμέρους τμήματα της αγοράς των ηλεκτρονικών υπολογιστών κινήθηκαν πολύ υποτονικά κατά το πρώτο τρίμηνο του 2016.

Σύμφωνα με τα σχετικά στοιχεία που δημοσιοποίησε η εταιρεία Canalys, τη χειρότερη επίδοση από τις επιμέρους υποκατηγορίες συσκευών σημείωσαν και πάλι τα tablets, με τις πωλήσεις τους να υποχωρούν το εξεταζόμενο διάστημα κατά 15% και τον όγκο τους να κυμαίνεται σε επίπεδα ελαφρά κάτω των 39 εκατ. τεμαχίων.


Δομικές αλλαγές

«Η παγκόσμια αγορά των ηλεκτρονικών υπολογιστών είχε ένα κακό ξεκίνημα το 2016 και είναι δύσκολο να εντοπίσουμε φωτεινά σημεία για τους κατασκευαστές στα επόμενα τρίμηνα του τρέχοντος έτους»αναφέρουν οι αναλυτές. Αποδίδουν δε τις αρνητικές προβλέψεις τους στο γεγονός ότι το «κύμα» του ενδιαφέροντος για τα tablets έχει ατονήσει, ενώ συνολικά η αγορά σε όλες σχεδόν τις επιμέρους κατηγορίες της αγγίζει υψηλά ποσοστά ωρίμασης.
Δεν είναι τυχαίο ότι σε παγκόσμιο επίπεδο ο αριθμός των καταναλωτών που πρόκειται να αγοράσουν την πρώτη τους υπολογιστική συσκευή βρίσκεται για το 2016 στα πιο χαμηλά επίπεδά του.«Οι πωλήσεις υποχωρούν και θα συνεχίσουν να υποχωρούν, εκτός αν οι ίδιοι οι κατασκευαστές καταφέρουν να εισαγάγουν νέα καινοτόμα προϊόντα που θα τονώσουν το καταναλωτικό ενδιαφέρον» προσθέτουν οι αναλυτές της Canalys.
Τόσο από την ανάλυση της Canalys όσο και από αντίστοιχες άλλων εταιρειών προκύπτει ότι η παγκόσμια αγορά των ηλεκτρονικών υπολογιστών βρίσκεται στο μέσον μιας δομικής αλλαγής η οποία θα έχει ως συνέπεια τη μείωση της εγκατεστημένης βάσης των PC τα προσεχή έτη.

Οι πωλήσεις ανά γεωγραφική ζώνη

Τα στοιχεία της εταιρείας δείχνουν ότι οι πωλήσεις στην περιοχή της Ευρώπης, της Μέσης Ανατολής και της Αφρικής (ΕΜΕΑ) υποχώρησαν το πρώτο τρίμηνο κατά 15%, με την κατηγορία των notebooks να χάνει έδαφος κατά 18% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα. Οι αναλυτές πάντως εκτιμούν ότι στην αγορά των notebooks θα υπάρξει διόρθωση το επόμενο τρίμηνο, με την πτώση των πωλήσεων να ανακόπτεται. Από τις επιμέρους γεωγραφικές ζώνες η περιοχή της Δυτικής Ευρώπης εκτιμάται ότι το επόμενο τρίμηνο θα βελτιώσει τις επιδόσεις της στις πωλήσεις ηλεκτρονικών υπολογιστών. Στον αντίποδα, ο τομέας θα παραμείνει υποτονικός στην περιοχή της Μέσης Ανατολής και της Αφρικής, με τις πωλήσεις στην αγορά να επηρεάζονται από τις προκλήσεις στο μακροοικονομικό περιβάλλον των δύο γεωγραφικών ζωνών.

HeliosPlus