Θετική για το 2015 παραμένει η διάθεση για ταξίδια σε προορισμούς της Ευρώπης, από μακρινές αγορές, παρά τις πολιτικές εντάσεις, την οικονομική στενότητα και τον έντονο ανταγωνισμό.

Τις μεγάλες δυνατότητες ανάπτυξης σε μακρινές αγορές –κλειδιά παρουσιάζουν τα πρώτα αποτελέσματα του «Long-Haul Travel Sentiment Survey», μιας νέας κοινής πρωτοβουλίας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ταξιδίων (ETC), του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Τουρισμού (ETOA) και του Eurail Group.
Η έρευνα έχει σχεδιαστεί για να παρέχει στον ευρωπαϊκό τουριστικό τομέα έγκαιρες ενδείξεις για την εξέλιξη της ζήτησης για ταξίδια από βασικές μη ευρωπαϊκές αγορές (Βραζιλία, Κίνα, Ιαπωνία, Ρωσική Ομοσπονδία και ΗΠΑ).
Κύρια ευρήματα για το 2015 είναι:
∙Η διάθεση για ταξίδια μακρινών αποστάσεων είναι ισχυρότερη στις αναδυόμενες αγορές. Δύο στους τρεις ερωτηθέντες από τη Βραζιλία και την Κίνα είναι θετικοί στο γεγονός ότι θα κάνουν τουλάχιστον ένα ταξίδι εκτός Λατινικής Αμερικής και Ανατολικής Ασίας το 2015.
∙Η διάθεση για ταξίδια είναι ενισχυμένη στις ΗΠΑ, χάρη στην ισχυρή οικονομία και τη βελτίωση της καταναλωτικής δαπάνης. Στην αγορά αυτή, ένας στους δύο ερωτηθέντες σχεδιάζει να ταξιδέψει εκτός Βόρειας Αμερικής εφέτος.
∙Οι οικονομικές δυσκολίες συνεχίζουν να επηρεάζουν την Ιαπωνία, καθώς μόνο τρεις ερωτηθέντες από δέκα σχεδιάζουν να ταξιδέψουν εκτός της Ανατολικής Ασίας.
∙Η Ευρώπη έχει ισχυρή θέση στο μυαλό των ερωτηθέντων: Τέσσερις από τους πέντε ερωτηθέντες (Βραζιλιάνοι, Κινέζοι, Ιάπωνες και Αμερικανοί) οι οποίοι σχεδιάζουν να ταξιδέψουν σε έναν προορισμό μεγάλων αποστάσεων το 2015, πρόκειται να επισκεφθούν έναν προορισμό στην Ευρώπη. Η Γαλλία, η Γερμανία και η Ιταλία είναι κορυφαίοι προορισμοί σε όλες τις αγορές. Η Πορτογαλία ξεχωρίζει ως προορισμός για τους Βραζιλιάνους, ενώ το Ηνωμένο Βασίλειο επιλέγεται από τους Αμερικανούς.
∙Παρά την οικονομική αναταραχή, η Ευρώπη παραμένει ψηλά στη λίστα των ρώσων ταξιδιωτών. Οι ερωτηθέντες από τη Ρωσική Ομοσπονδία, παραμένουν αισιόδοξοι ότι μπορούν να πραγματοποιήσουν ταξίδια στο τέλος του έτους, παρά την επιδείνωση της οικονομικής κρίσης και την αποδυνάμωση του νομίσματος. Ποσοστό 60% των ερωτηθέντων σχεδιάζουν να ταξιδέψουν στο εξωτερικό το 2015, από τους οποίους τέσσερις από τους πέντε σχεδιάζουν ένα ταξίδι στην Ευρώπη.

Βραζιλιάνοι και Κινέζοι επιθυμούν να ταξιδέψουν εκτός αιχμής
Για τους πρώτους τέσσερις μήνες του 2015, η διάθεση για ταξίδια στην Ευρώπη είναι χαμηλότερη απ’ ό,τι για άλλες περιόδους του έτους. Ωστόσο, οι ερωτηθέντες από τις αναδυόμενες αγορές – Βραζιλία και Κίνα – παραμένουν πιο πρόθυμοι να ταξιδέψουν μεταξύ Ιανουαρίου και Απριλίου, σε σύγκριση με αντίστοιχους από ΗΠΑ και Ιαπωνία. Οι περισσότεροι από τους υποψήφιους ταξιδιώτες εξακολουθούν να έχουν μια ευρωπαϊκή χώρα ως κύριο προορισμό τους.

Η πλειοψηφία των Βραζιλιάνων, Κινέζων και Αμερικανών που προγραμμάτισαν ένα ταξίδι στην Ευρώπη, μεταξύ Ιανουαρίου και Απριλίου 2015, επισκέπτονται την περιοχή για πρώτη φορά. Από την άλλη, στην Ιαπωνία η πρόθεση για ταξίδι στην Ευρώπη είναι ισχυρότερη μεταξύ των επαναλαμβανόμενων επισκεπτών.

Σε ό,τι αφορά τη ρωσική αγορά, η διάθεση για ταξίδι στις αρχές του 2015 είναι εξαιρετικά χαμηλή (ένας στους τέσσερις σχεδιάζει ένα ταξίδι στο εξωτερικό), παρά τις μεγάλης διάρκειας διακοπές των Χριστουγέννων. Είναι προφανές ότι αποτελέσματα της έρευνας αντικατοπτρίζουν την απαισιοδοξία των Ρώσων για οικονομική βελτίωση στο άμεσο μέλλον, αν και φιλοδοξούν να επισκεφθούν την Ευρώπη αργότερα μέσα στο έτος. Στην αγορά αυτή είναι επίσης ενδιαφέρον ότι η πλειοψηφία των ερωτηθέντων που σχεδιάζουν ένα ταξίδι στην Ευρώπη, έχουν ήδη επισκεφθεί την περιοχή.