από metereologos.gr
Πέμπτη 21 Ιουνίου 2018
 
 

Ταυτότητα για τους προορισμούς οι γεύσεις και τα προϊόντα

Ενισχύουν τον τουρισμό η ανάδειξη της ιδιαίτερης φυσιογνωμίας κάθε περιοχής και η σύνδεση με τον αγροδιατροφικό τομέα
Ταυτότητα για τους προορισμούς οι γεύσεις και τα προϊόντα
Τα χαρακτηριστικά προϊόντα από διάφορες περιοχές της Ελλάδας όπως ο κρόκος της Κοζάνης (φωτογραφία) μπορούν να ενισχύσουν σημαντικά τα τουριστικά έσοδα καθώς πολλοί ταξιδιώτες αναζητούν τις ιδιαιτερότητες της παράδοσης και τις τοπικές κουζίνες
εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

 

Ο τόπος πρέπει να συνδεθεί με τις γεύσεις. Η γαστρονομία εξελίσσεται σε βασική παράμετρο του τουρισμού διαμορφώνοντας το brand κάθε χώρας. Ενισχύει επίσης και τα έσοδα, μια και το 25% των ταξιδιωτικών δαπανών αντιστοιχεί στο ποτό και στο φαγητό, ενώ οι συνειδητοποιημένοι ταξιδιώτες διαθέτουν οικονομική άνεση και αναζητούν τις ιδιαιτερότητες της παράδοσης και τις τοπικές κουζίνες.

Η γαστρονομία

«Η γαστρονομία είναι κάτι πολύ πιο διευρυμένο από τη γαστριμαργική απόλαυση»
λέει ο υπεύθυνος του προγράμματος «Ελληνικό Πρωινό» και μέλος ΔΣ του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΞΕΕ) κ. Γιώργος Πίττας, τονίζοντας ότι μπορεί να αποτελέσει βασικό πυλώνα της νέας οικονομικής ανάπτυξης της χώρας. Με αφορμή το νέο του βιβλίο «Οι θησαυροί της ελληνικής γαστρονομίας», στο οποίο καταγράφονται 100 χαρακτηριστικά προϊόντα από διάφορες περιοχές της Ελλάδας, «προσπάθησα να προσεγγίσω τα στοιχεία της αλυσίδας "τοπίο - περιβάλλον - αγροτική οικονομία - προϊόντα - γαστρονομία - πολιτισμός - τουρισμός", να τα παρουσιάσω και να τα συνθέσω» εξηγεί. Ολα αυτά ως σύνθεση λειτουργούν και «σαν υλικό για να γίνουν αναπτυξιακό εργαλείο».
Με βάση τις νέες τάσεις είναι προφανές ότι κάθε τόπος για να επιβιώσει στον διεθνή ανταγωνισμό θα πρέπει να διαφοροποιηθεί, να προβάλει τη δική του μοναδική ταυτότητα, να εστιάσει στην ιδιαίτερη φυσιογνωμία του. Η γαστρονομία αποδεικνύεται καθοριστικός παράγοντας της ταυτότητάς του.

Στην κατεύθυνση αυτή είναι σημαντικό τα τοπικά και παραδοσιακά προϊόντα να αποκτήσουν τη θέση που τους αξίζει στην εγχώρια αγορά. «Οι άνθρωποι της αγοράς δεν μπορούν να πιστέψουν ότι αυτά αρέσουν περισσότερο στους ξένους. Υπάρχει έλλειμμα πολιτιστικής αυτοπεποίθησης» λέει ο κ. Πίττας. Στην Ελλάδα την τελευταία 25ετία αναδύθηκαν εκατοντάδες παραγωγοί οι οποίοι πάντρεψαν την παράδοση με τις σύγχρονες τεχνικές παραγωγής και μάρκετινγκ δημιουργώντας πιστοποιημένα προϊόντα ποιότητας. Κατ' επέκταση η σύνδεση του αγροδιατροφικού τομέα με τον τουρισμό θα βοηθούσε και τους δύο να αναβαθμίσουν προϊόντα και υπηρεσίες, να διευρύνουν τις οικονομικές τους επιδόσεις και να συμβάλουν στη διαμόρφωση της νέας εικόνας της χώρας.

Παραδείγματα

Εγχώρια παραδείγματα είναι η φάρμα Agreco του ομίλου Ν. Δασκαλαντωνάκη - Grecotel, το Sani Gourmet Festival της ΣΑΝΗ, το Sympossio της Aldemar, που προωθεί την ελληνική κουζίνα στο εξωτερικό, τα προϊόντα Navarino Icons της Costa Navarino (ΤΕΜΕΣ),το «Ελληνικό Πρωινό» του ΞΕΕ, η καμπάνια για τη γαστρονομία από τον ΣΕΤΕ και πρωτοβουλίες από τα Επιμελητήρια Κυκλάδων και Βορείου Αιγαίου, τις Περιφέρειες Κρήτης και Νοτίου Αιγαίου με το Aegean Cuisine, καθώς και το «Ετος Γαστρονομίας» το 2013 από τον Δήμο Σαντορίνης.
Πρόσφατα στον κόσμο της γαστρονομίας μπήκε και η Χαλκιδική φιλοδοξώντας την εμπορική προώθηση των τοπικών προϊόντων της αλλά και τη σύνδεσή τους με τον τουριστικό προορισμό, λέει ο πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Χαλκιδικής κ. Γρηγόρης Τάσιος. Αφορμή είναι η εκδήλωση «Χαλκιδικής Γεύσεις» που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα. Αντίστοιχα, το Κέντρο Επτανησιακού Πολιτισμού και η πρόεδρός του, υφυπουργός Πολιτισμού κυρία Αντζελα Γκερέκου, διοργανώνουν σήμερα ημερίδα στην Κέρκυρα «Ανάπτυξη στην Πράξη» - Τουρισμός, Γαστρονομία & Τοπικά Προϊόντα, για να φέρει κοντά εκπροσώπους της φιλοξενίας και της γαστρονομίας με παραγωγούς.

ICARIA PURE

Το μυστικό της καλής ζωής και η διατροφική ωφελιμότητα


«Πιθανόν το μυστικό της καλής ζωής οφείλεται και στη διατροφή των Ικαριωτών, σίγουρα πάντως όχι σε κάποια συνειδητή αγωνία και προσπάθεια να φτάσουν τα 100 χρόνια»
υποστηρίζει, αναφερόμενη στη μακροζωία των κατοίκων, η ιδρύτρια της Icaria Pure κυρία Ερση-Ηλέκτρα Ξενάκη. Το διατροφολόγιό τους βασίζεται σε πρωταρχικές και ωφέλιμες μορφές τροφής που σε άλλα μέρη έχουν ξεχαστεί: άγρια χόρτα, ρίζες, βότανα, βολβοί, μέλι, φρούτα και λαχανικά κατά κύριο λόγο. Αυτή η ιδιαιτερότητα της Ικαρίας είναι πίσω από τα προϊόντα του νεοσύστατου εγχειρήματος που συνδέει το νησί ως προορισμό με τη διατροφική ωφελιμότητα για τον σύγχρονο άνθρωπο διαθέτοντας προϊόντα μικρών παραγωγών. Η γκάμα περιλαμβάνει μέλι, μαρμελάδες, τσάτνεϊ, τουρσί, αρωματικά βότανα, ενώ σύντομα θα προστεθεί ρίγανη, θρούμπι, θυμάρι κ.ά.

Η Icaria Pure δημιουργήθηκε το 2014 «από τη διάθεσή μου να αναδείξω την ίδια την Ικαρία, τη μοναδικότητα και ιδιομορφία των τοπικών προϊόντων του νησιού και ταυτόχρονα να προβάλω τον μη βιομηχανοποιημένο τρόπο καλλιέργειας και επεξεργασίας των τροφίμων» λέει. Ετσι όλα τα προϊόντα είναι τοπικά, εποχικά, δεν προέρχονται από θερμοκήπια ή άλλες μορφές τεχνητής συνθήκης καλλιέργειας και γι' αυτό είναι περιορισμένης ποσότητας. «Είναι όλα προϊόντα μικρών προσεγμένων παραγωγών, συνεταιρισμών και μελισσοκόμων. Εστιάζουμε στην πρώτη ύλη, που είναι το αποτέλεσμα συλλογής άγριων χόρτων, ριζών κ.τ.λ. ή προέρχεται από φυσικές καλλιέργειες με ως επί το πλείστον ντόπιες ποικιλίες (και όχι από μεταλλαγμένους σπόρους ή υβρίδια)» καταλήγει.

ΔΙΕΘΝΕΣ ΔΙΚΤΥΟ

Από τις Βρυξέλλες στους ελληνικούς «Δρόμους του Μεζέ»


«Η γαστρονομία ενισχύει την επιθυμία του ταξιδιώτη να επισκεφθεί έναν προορισμό γιατί αναφέρεται στο συναίσθημα και όχι στη λογική»,
υποστηρίζει ο ελληνικής καταγωγής βέλγος βουλευτής κ. Xρήστος Δουλκερίδης και υπουργός Οικισμού και Τουρισμού στο ομόσπονδο κρατίδιο των Βρυξελλών την περίοδο 2009-2014. Ο ίδιος κατά τη διάρκεια της θητείας του εργάστηκε για την αλλαγή της εικόνας των Βρυξελλών, καθώς παρά την αναγνωρισιμότητά της η πόλη υστερούσε σε ταξίδια αναψυχής, αφού στην εικόνα της υπερίσχυαν πιο «βαρετά» στοιχεία, όπως η γραφειοκρατία και διαδικασίες σχετικές με τους ευρωπαϊκούς θεσμούς.
 
Ετσι «επιστρατεύθηκε» η γαστρονομία με την καμπάνια «Brusselicious» (από το Brussels και Delicious), αξιοποιώντας τις πολλές και καλές εθνικές κουζίνες της πόλης, εξηγεί ο κ. Δουλκερίδης, με στόχο να μπει ο προορισμός στους τουριστικούς οδηγούς city break και να διπλασιάσει σε μια δεκαετία τους επισκέπτες του.

Περιθώρια ανάπτυξης

«Η γαστρονομία είναι πολύ σημαντική για την Ελλάδα και έχει μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης, όχι μόνο σε αριθμούς αφίξεων αλλά και για τους παραγωγούς και τους κατοίκους»
λέει. Με αφορμή λοιπόν την εμπειρία και την ελληνική καταγωγή του, ο κ. Δουλκερίδης προχωρεί στην υλοποίηση μιας ιδέας η οποία στρέφεται γύρω από τους «Δρόμους του Μεζέ».

Είναι κάτι που «μπορεί να ταυτιστεί με όλες τις περιοχές της Ελλάδας, συνδυάζει την κληρονομιά, την παράδοση και είναι γνωστό διεθνώς» τονίζει, ενώ συμπληρώνει ότι μπορεί να αποκτήσει διάφορες μορφές, όπως ο αγροτουρισμός, η περιήγηση, τα γλυκά του κουταλιού, το κρασί, το τσίπουρο κ.ά.

Ηδη στην Ελλάδα έχει έρθει σε επαφή με δήμους σε Θεσσαλονίκη, Βόλο, Κρήτη και Κυκλάδες, αλλά έχει κάνει επαφές επίσης στην Κύπρο και στον Λίβανο, για τη δημιουργία ενός διεθνούς δικτύου που θα ενώσει προορισμούς και επιχειρήσεις.



ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Οικονομία περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Δύο δισ. ευρώ τα έσοδα από το all inclusive στον τουρισμό 
 
 
σχόλια (0)
 
 
απομένουν 700 χαρακτήρες
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά
 
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ΒΗΜΑ δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.
-