Ο φάκελος της εκκαθάρισης κρατικών ενισχύσεων του ΟΣΕ, ύψους έως και 2,5 δισ. ευρώ, ο οποίος συνδέεται, μάλιστα και με την υπόθεση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, βρίσκεται σε καλή πορεία στην Κομισιόν, σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα του υπουργείου Υποδομών, κ. Νίκο Σταθόπουλο.
Όπως σημειώνει ο κ. Σταθόπουλος, η κρίση του ΟΣΕ δεν σχετίζεται με την Τρόικα, χρονολογείται πριν από την έλευσή της και έχει τρεις βασικές παραμέτρους. «Η πρώτη είναι ότι πριν από 20 χρόνια έγιναν εσφαλμένες στρατηγικές επιλογές. Αντί νέων χαράξεων υψηλών ταχυτήτων, αποφασίστηκε η ανανέωση του υφιστάμενου δικτύου. Επρόκειτο για απίστευτη επιλογή, η οποία ελήφθη την ώρα που στην υπόλοιπη Ευρώπη γενικευόταν η τάση για ταχύτητες άνω των 300 χλμ/ώρα. Δαπανήθηκαν φοβερά λεφτά, που δεν φέρνουν ανάλογα έσοδα με αντίστοιχους ευρωπαϊκούς σιδηρόδρομους λόγω της κακής αυτής επιλογής» εξηγεί.
«Η δεύτερη είναι η κακή διαχείριση. Περί τα μέσα της δεκαετίας του 90 σβήστηκαν τα χρέη του ΟΣΕ και 15 χρόνια μετά, έφτασαν τα 11 δισ. ευρώ» συνεχίζει. «Ο τρίτος παράγων είναι ότι, παρόλο που γνωρίζαμε τι συμβαίνει στην Ευρώπη, παρείχαμε αφειδώς κρατικές ενισχύσεις στον ενιαίο ΟΣΕ, χωρίς τις στοιχειώδεις προφυλάξεις περί διαφορετικών λογαριασμών» συμπληρώνει.