Μοχλό για την επιστροφή της ελληνικής οικονομίας στην ανάπτυξη θεωρεί το οικονομικό επιτελείο την υλοποίηση του φιλόδοξου προγράμματος των αποκρατικοποιήσεων. Πέρα από την τήρηση των στόχων του προγράμματος για την άντληση 2,5 δισ. ευρώ το 2013, ο υπουργός Οικονομικών κ. Γιάννης Στουρνάρας στηρίζει πολλά στα πολλαπλασιαστικά οφέλη που θα προκύψουν από τις νέες επενδύσεις και την αξιοποίηση της περιουσίας του Δημοσίου (ακίνητα, λιμάνια, αεροδρόμια, δίκτυα μεταφορών).

Ο διευθύνων σύμβουλος του Ταμείου Αποκρατικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) κ. Γιάννης Εμίρης εμφανίζεται αισιόδοξος για την επίτευξη του εφετινού στόχου των 2,5 δισ. ευρώ από τις αποκρατικοποιήσεις και εκτιμά ότι θα υπάρξουν ισχυρές προσφορές τόσο για τον ΟΠΑΠ όσο και για τις ΔΕΠΑ και ΔΕΣΦΑ.
Αυτά είναι τα δύο «βαριά χαρτιά» των αποκρατικοποιήσεων για το πρώτο εξάμηνο του έτους. Οι δεσμευτικές οικονομικές προσφορές για τον ΟΠΑΠ θα ανοιχτούν στις 5 Απριλίου, με τη διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ να εκτιμά ότι οι ενδιαφερόμενοι θα «κονταροχτυπηθούν» για το 33% του Οργανισμού προσφέροντας ως και 1 δισ. ευρώ. Τρία μεγάλα σχήματα αναμένεται να καταθέσουν προσφορές.
Στις 12 Απριλίου, το ΤΑΙΠΕΔ θα ανοίξει τις προσφορές για την αξιοποίηση των ΔΕΠΑ και ΔΕΣΦΑ. Στον εν εξελίξει διαγωνισμό έχουν μείνει πέντε σχήματα, εκ των οποίων οι δύο εταιρείες είναι ρωσικές, Gazprom και Sintez, η Socar από το Αζερμπαϊτζάν και οι ελληνικές συμπράξεις M&M Gas (Motor Oil και Μυτιληναίος) και ο όμιλος ΓΕΚ μαζί με το τσεχικό fund PPF. Πληροφορίες αναφέρουν ότι θα υπάρξει προσφορά που θα υπερβεί το 1,5 δισ. ευρώ και για τις δύο εταιρείες.
Παράλληλα «τρέχουν» οι διαδικασίες για την πώληση του ΟΔΙΕ, αλλά και της ΕΥΑΘ, ενώ σύμφωνα με τον κ. Εμίρη το δεύτερο εξάμηνο του 2013 προγραμματίζεται η έναρξη των αποκρατικοποιήσεων των ΕΛΛΠΕ, της ΕΥΔΑΠ αλλά και της ΔΕΗ.
Τα βασικά κεφάλαια στους τομείς της ακίνητης περιουσίας και των υποδομών του Δημοσίου είναι το Ελληνικό και η στρατηγική αξιοποίησης των 12 Οργανισμών Λιμένων.
Στην κούρσα διεκδίκησης του Ελληνικού επανήλθε προσφάτως και το Κατάρ υπογράφοντας τη σχετική συμφωνία εμπιστευτικότητας που ανοίγει τον δρόμο για τη συμμετοχή του στον εν εξελίξει διαγωνισμό. Πληροφορίες αναφέρουν ότι το ΤΑΙΠΕΔ μελετά τον χωρισμό της έκτασης σε ζώνες με το σκεπτικό ότι το κάτω τμήμα, δηλαδή το παραθαλάσσιο μέτωπο, είναι εξαιρετικά προσοδοφόρο. Οι άλλες δύο ζώνες που συζητούνται είναι αυτή επί της λεωφόρου Βουλιαγμένης καθώς και το πρώην αεροδρόμιο. Στους μνηστήρες περιλαμβάνονται η Qatari Diar (επανήλθε από το Κατάρ), η βρετανική London Regional Properties, η ισραηλινή Elbit και η ελληνική Lamda Development.
Στο πρώτο εξάμηνο του 2013 τοποθετείται εξάλλου η αξιοποίηση του ΟΛΘ και των άλλων 11 Οργανισμών Λιμένων ΑΕ.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ