από metereologos.gr
Σάββατο 26 Μαΐου 2018
 
 
Χωρίς πανηγυρικές τελετές, για τον φόβο δημόσιας σύγκρουσης, έγινε πρόσφατα η καθέλκυση του υποβρυχίου «Πιπίνος» αλλά και η παράδοση της φρεγάτας «Ανδριάς»

Ναυμαχία για το μέλλον των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά

Οι εργαζόμενοι σχεδιάζουν κινητοποιήσεις έξω από το υπουργείο Αμυνας
Ναυμαχία για το μέλλον των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά
Οι εργαζόμενοι κατηγορούν τον κ. Μεϊμάράκη ότι «μπλοκάρει» την εξόφληση ληξιπρόθεσμων οφειλών
εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

 

Διαδήλωση έξω από το υπουργείο Εθνικής Αμυνας με διαδηλωτές εργαζομένους αμυντικής βιομηχανίας είναι πιθανόν να γίνει τις επόμενες ημέρες, για πρώτη φορά εδώ και δεκαετίες. Ανήσυχοι για το μέλλον τους οι περίπου 1.500 εργαζόμενοι στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά κατηγορούν τον υπουργό Αμυνας κ. Ευ. Μεϊμαράκη ότι το υπουργείο «μπλοκάρει» την εξόφληση ληξιπρόθεσμων οφειλών του ύψους δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ προς την εταιρεία. Τον καλούν επίσης να ξεκαθαρίσει τις θέσεις του όσον αφορά την ανάθεση νέων έργων, τα οποία διεκδικούν επίσης τα Ναυπηγεία Ελευσίνας, καθώς από το θέμα αυτό φαίνεται ότι θα εξαρτηθεί η εφαρμογή ή όχι προγράμματος απολύσεων.

Η υποαπασχόληση του προσωπικού, ελλείψει ικανοποιητικού όγκου εργασιών, τείνει να προσλάβει, σύμφωνα με εκπροσώπους του σωματείου τους, εκρηκτικές διαστάσεις. Τα σενάρια για την προοπτική απολύσεων στο ναυπηγείο, καθώς ολοκληρώνονται κάποια προγράμματα του Πολεμικού Ναυτικού, δίνουν και παίρνουν.

* Οι φόβοι των εργαζομένων

Ο φόβος των εργαζομένων είναι μήπως η γνωστή εκκρεμότητα σχετικά με την αρτιότητα της κατασκευής και την παραλαβή του υποβρυχίου «Παπανικολής» από τα γερμανικά ναυπηγεία της Thyssen Krupp Marine Systems, της εταιρείας δηλαδή που ελέγχει και τη ναυπηγική μονάδα του Σκαραμαγκά, επηρεάσει καταλυτικά την εξέλιξη των εργασιών, οδηγώντας σε απολύσεις. «Ανησυχούμε για το ενδεχόμενο να πληρώσουμε εμείς τα σπασμένα και αποφασίσαμε να δράσουμε όσο είναι νωρίς ώστε να αποφύγουμε τα χειρότερα» αναφέρει ο πρόεδρος του σωματείου και αντινομάρχης Πειραιά κ. Στ. Μαρκάτος.

Αν και οι διαπραγματεύσεις ανάμεσα στους αξιωματούχους του υπουργείου Αμυνας και της Thyssen Krupp υποτίθεται ότι εξελίσσονται ικανοποιητικά, οι εργαζόμενοι στον Σκαραμαγκά κάνουν λόγο για εμφανή πλέον διάσταση απόψεων και «κόντρα» ανάμεσα στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και στον υπουργό κ. Μεϊμαράκη και φοβούνται ότι η υπόθεση μπορεί να έχει «έντονες κοινωνικές προεκτάσεις».

Η αποφυγή ενδεχόμενης δημόσιας σύγκρουσης λέγεται ότι ήταν ο μοναδικός λόγος για τον οποίο τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά δεν πραγματοποίησαν τις πανηγυρικές, επίσημες τελετές που, ως είθισται, θα συνόδευαν την παράδοση της φρεγάτας «Ανδριάς», η οποία μετασκευάστηκε σε αυτά, όσο και, κυρίως, την καθέλκυση του νέου υποβρυχίου «Πιπίνος», του πρώτου από τα τρία υποβρύχια υψηλής τεχνολογίας που κατασκευάζονται στον Σκαραμαγκά. Τόσο η παράδοση της φρεγάτας την περασμένη Τετάρτη όσο και η καθέλκυση του υποβρυχίου την περασμένη Πέμπτη έγινε σχεδόν σιωπηρά, με την - ηχηρή - απουσία της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Αμυνας. «Κάτω από διαφορετικές συνθήκες, ειδικά για την καθέλκυση του υποβρυχίου, θα γινόταν μια εντυπωσιακή, λαμπερή και πανηγυρική τελετή με παρόντα βεβαίως τον υπουργό Αμυνας, αφού είναι η πρώτη φορά που κατασκευάζεται υποβρύχιο στην Ελλάδα» αναφέρει εκπρόσωπος του σωματείου.

Τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά υλοποιούν αυτή την περίοδο προγράμματα του Πολεμικού Ναυτικού που αφορούν τον εκσυγχρονισμό των φρεγατών τύπου S, την αναβάθμιση των υποβρυχίων τύπου Neptune και κυρίως την κατασκευή των νέων υποβρυχίων τεχνολογίας αιχμής τύπου 214.

Οι συνδικαλιστές εκτιμούν ότι υπάρχει κάποιου είδους εμπλοκή και κατηγορούν το υπουργείο Αμυνας ότι οι επιλογές του όσον αφορά την εκπλήρωση υποχρεώσεών του έναντι των Ναυπηγείων και η παρελκυστική τακτική του όσον αφορά την ανάθεση ή όχι νέων παραγγελιών μπορεί να έχουν «καταστροφικές συνέπειες». Επίσης αφήνουν υπονοούμενα για πιθανή μεροληπτική πολιτική προς όφελος των ανταγωνιστικών Ναυπηγείων Ελευσίνας.

Οπως αναφέρεται σε υπόμνημα του σωματείου προς τον υπουργό Αμυνας, στην περίπτωση της αναβάθμισης των υποβρυχίων τύπου Neptune υπάρχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές του υπουργείου ύψους 41 εκατ. ευρώ, μέρος των οποίων χρονολογείται από το 2005.

* Ανυπαρξία νέων έργων

«Το ποσό αυτό, όπως αντιλαμβάνεσθε, είναι σημαντικό για κάθε εταιρεία, ιδιαίτερα όμως για τη δική μας, αν αναλογιστούμε την ανυπαρξία νέων έργων και τη συνεπακόλουθη υποαπασχόληση του προσωπικού» τονίζεται στο υπόμνημα. «Περαιτέρω καθυστέρηση των πληρωμών από την πλευρά του υπουργείου καθώς και καθυστέρηση στην ανάθεση νέων έργων μπορεί να έχουν καταστροφικές συνέπειες για τις προοπτικές του μεγαλύτερου εκπροσώπου της ναυπηγικής και γενικότερα της βαριάς βιομηχανίας της Ελλάδας, με έντονες κοινωνικές προεκτάσεις» καταλήγει το σωματείο των εργαζομένων.

Απάντηση ωστόσο δεν έχουν λάβει. «Την αναμένουμε, όπως αναμένουμε και απάντηση στο αίτημά μας για συνάντηση, για να καθορίσουμε τη στάση μας» τονίζει ο γενικός γραμματέας του σωματείου κ. Βασ. Καρακίτσος, προσθέτοντας: «Δεν επιθυμούμε να διαδηλώσουμε έξω από το υπουργείο, αλλά αν χρειαστεί θα το κάνουμε και σύντομα μάλιστα».

Η επιχείρηση, από την πλευρά της, επί του παρόντος προτιμά τη σιωπή επί του θέματος.



Οικονομία περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 
 
σχόλια (0)
 
 
απομένουν 700 χαρακτήρες
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά
 
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ΒΗΜΑ δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.
-