από metereologos.gr
Σάββατο 21 Ιουλίου 2018
 
 

Τα τετριμμένα νέα της Αθήνας με άλλο μάτι

Το κοινό καταθέτει τις αθηναϊκές εντυπώσεις του και ο βρετανός εικαστικός Μάικλ Λάντι δημιουργεί ένα συνεχώς ανανεούμενο ψηφιδωτό με αυτές
Τα τετριμμένα νέα της Αθήνας με άλλο μάτι
Ο βρετανός εικαστικός Μάικλ Λάντι δημιουργεί ένα από τα έργα της έκθεσης«Breaking News-Athens»
εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

 

Πρέπει να έχει ξεκινήσει ήδη αυτή που αναμένεται να γίνει η πιο παραγωγική περίοδος για τα εικαστικά στη μικρή μας πόλη. Στη Διπλάρειο Σχολή, για παράδειγμα, ο πολιτιστικός οργανισμός ΝΕΟΝ εγκαινιάζει το πρόγραμμά του για το 2017 και επιλέγει τον βρετανό εικαστικό Μάικλ Λάντι για την πρώτη του έκθεση. Εχει τίτλο «Breaking News-Athens» και πρόκειται στην ουσία για μια ανοιχτή πρόσκληση στους πολίτες να αφηγηθούν «τι σημαίνει για αυτούς η πόλη τους». Η έκθεση ξεκινάει στις 30 Μαρτίου, όμως ήδη από τις 14 Φεβρουαρίου αλλά και καθ' όλη τη διάρκειά της (μέχρι τις 11 Ιουνίου), το κοινό καλείται να καταθέσει σε αυτή την τράπεζα εμπειριών και εικόνων ό,τι θεωρεί και πιστεύει ως αντιπροσωπευτικό της πόλης μέσα στην οποία ζει. Κείμενα, σλόγκαν, φωτογραφίες, αποκόμματα εφημερίδων, υλικό που ο Λάντι με την ομάδα του μετατρέπουν σε γαλάζιες και λευκές εικόνες για να τις αναρτήσουν στους τοίχους της Διπλαρείου. Εχει μάλιστα δημιουργηθεί ειδικό εργαστήριο σε χώρο του κτιρίου για αυτόν ακριβώς τον σκοπό και το «ψηφιδωτό» των αθηναϊκών εντυπώσεων θα εμπλουτίζεται όσο ανταποκρίνεται ο κόσμος στο κάλεσμα του Λάντι.

Το αθηναϊκό κοινό τον γνώρισε από το έργο του, «Μηχάνημα που καταστρέφει τις πιστωτικές κάρτες», που είχε παρουσιαστεί στους χώρους του Φεστιβάλ Αθηνών στην Πειραιώς το 2012. Τώρα λοιπόν, που επιστρέφει στην πόλη για την πρώτη του έκθεση, επιλέγει να την εντάξει σε μια σειρά εικαστικών παραγωγών που έχει παρουσιάσει σε Μόναχο, Λονδίνο και Βασιλεία με στόχο τη χαρτογράφηση του σύγχρονου αστικού χώρου. Ωστόσο, η Αθήνα κατέχει την ιδιαιτερότητα να είναι η πρώτη από τις πόλεις όπου οι πολίτες της συμμετέχουν ενεργά στη δημιουργία του έργου. «Οταν κάποιος αναφέρει την Αθήνα και την Ελλάδα στο εξωτερικό, η εικόνα που έρχεται στο μυαλό είναι άνθρωποι που διαμαρτύρονται κρατώντας πλακάτ. Αυτές οι ειδήσεις μονοπωλούν τις στήλες των εφημερίδων και το Internet, αυτή ήταν η εικόνα που είδα και εγώ όταν ήρθα στην πόλη πρώτη φορά. Εννοείται όμως ότι δεν είναι αυτό το στοιχείο που προσδιορίζει την ταυτότητά σας. Οσο περισσότερο έμενα εδώ τόσο διαπίστωνα ότι υπήρχαν άλλες πτυχές της κοινωνικής ζωής και της έκφρασης των συναισθημάτων που με ενδιέφεραν πολύ περισσότερο. Θα ήθελα να ακούσω τον κόσμο να μου μιλάει και για αυτές. Πιστεύω ότι είναι πολύ σημαντική η συμμετοχή του γιατί μεταφέρει ένα άμεσο μήνυμα. Υπάρχει ένα website (http://neon.org.gr/gr/breakingnewsathens-gr/) όπου μπορεί να στείλει κάποιος κάτι που επιθυμεί, και μετά το τέλος της έκθεσης μπορεί να πάρει το έργο που δημιουργήθηκε βάσει της δικής του θεματικής επιλογής. Μου αρέσει αυτή η διαδικασία, τη θεωρώ πολύ δημοκρατική και με κάνει να νιώθω την άμεση σύνδεση με το κοινό. Για να σας το πω και λίγο διαφορετικά, προσπαθώ να εκφράσω τα τετριμμένα της καθημερινής ζωής. Σε αυτές τις αίθουσες που κάποτε στέγαζαν ένα σχολείο δεν θέλω να διδάξω αλλά να γράψω μια ιστορία από την οπτική γωνία ενός εξωτερικού παρατηρητή. Ορισμένες φορές χρειάζεται κάποιος που δεν είναι μέσα στα πράγματα για να τα κοιτάξει με έναν διαφορετικό τρόπο. Είναι και αυτή μία από τις επιδιώξεις μου».

Που και πότε

«Breaking News-Athens» στη Διπλάρειο Σχολή από 30/3 ως 11/6




ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Πολιτισμός περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 
 
σχόλια (0)
 
 
απομένουν 700 χαρακτήρες
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά
 
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ΒΗΜΑ δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.