Παρουσιάστηκε το μεσημέρι της Δευτέρας 15 Σεπτεμβρίου στο Ινστιτούτο Γκέτε το πρόγραμμα του φεστιβάλ AegeanDocs 2014 που θα διεξαχθεί από το Σάββατο 20 ως την Κυριακή 28 Σεπτεμβρίου στη Μυτιλήνη. Μεγάλη επιτυχία του φεστιβάλ το γεγονός ότι η αυλαία θα σηκωθεί με την ταινία «The act of killing» του αμερικανού Τζόσουα Οπενχάιμερ, ο οποίος εφέτος βραβεύθηκε στο φεστιβάλ Βενετίας με την «συνέχειά» της, «The look of sillence».

Μιλώντας σε απευθείας σύνδεση με την Κοπεγχάγη, ο Oπενχάιμερ μεταξύ άλλων είπε: «Είναι ιδιαίτερη τιμή για μένα, που θα προβάλλετε, για πρώτη φορά στην Ελλάδα, την πλήρη version της ταινίας μου. Γιαυτό το λόγο αποδέχθηκα την πρόσκληση του διευθυντή του Φεστιβάλ Κώστα Σπυρόπουλου να απαντήσω στις ερωτήσεις του κοινού στη Μυτιλήνη στην έναρξη του Φεστιβάλ , αλλά και να πάρω μέρος μαζί με τον editor Νιλς Παγκ Αντερσεν σε σεμινάριο του Φεστιβάλ την Άνοιξη παρουσιάζοντας και την τελευταία μας ταινία «The look of silence».»

Κατά την διάρκεια των εννέα ημερών, το Δημοτικό θέατρο Μυτιλήνης, ο κινηματογράφος Αρίων, η αίθουσα του ΦΟΜ και η αίθουσα Γενικών Λυκείων θα είναι τα σημεία μιας γιορτής πολιτισμού και διασκέδασης με πολυβραβευμένα κινηματογραφικά έργα ποιότητας. Η οργανωτική επιτροπή της εφετινής διοργάνωσης αποτελείται από τους Λενιώ Μυριβήλη, Γιάννη Σκοπετέας, Παναγιώτη Ράππα και Κ. Σπυρόπουλο ενώ η είσοδος για το κοινό θα είναι δωρεάν.
Oπως είχε άλλωστε υποσχεθεί ο καλλιτεχνικός διευθυντής του φεστιβάλ, δημοσιογράφος Κώστας Σπυρόπουλος, η εφετινή διοργάνωση θα έχει αρκετές θεματικές ενότητες οι οποίες θα αρχίζουν από το ναζιστικό φαινόμενο και τα ανθρώπινα δικαιώματα και θα φτάνουν ως το περιβάλλον, την οικολογία αλλά και τον έρωτα, το σεξ, τον γάμο ακόμα και το φλερτ.
Στο αφιέρωμα για τον ναζισμό ξεχωρίζουν αρκετές ταινίες, ανάμεσά τους και μια ελληνική η «Καλάβρυτα- Άνθρωποι και σκιές». Ο Ηλίας Γιαννακάκης παρακολουθεί τις ζωές ανθρώπων που επέζησαν από το ολοκαύτωμα στα Καλάβρυτα και είναι πλέον ηλικιωμένοι (δείτε σχετικό βίντεο).
Με το «Λευκό αίμα» η Ρεγκίνα Ντούρα από την Γερμανία μας θυμίζει την ιστορία μιας Νοτιοαφρικανής παιδοψυχολόγου που το 1948 όταν ξεκινούσε η εποχή του απαρτχάιντ, ταξίδεψε με πρωτοβουλία ενός πρακτορείου υιοθεσιών, το οποίο είχε ιδρυθεί στη Γερμανία από Μπόερς, κρυπτο-ναζί επιλέγοντας από ορφανοτροφεία 83 παιδιά Γερμανών. Κριτήριο επιλογής στη μαζική αυτή υιοθεσία ήταν η «ράτσα». Το «άριο αίμα» των αγοριών και κοριτσιών, ηλικίας 2 έως 14 χρονών, θα βοηθούσε τη μειονότητα των Μπόερς στην Νότιο Αφρική «να παραμείνει λευκή σε μια μαύρη χώρα».
Το «Mussolini-Hitler: The killers Opera» του Ζαν Κριστόφ Ροζέ καταγράφει τις παράλληλες πορείες του ναζισμού και φασισμού, από τη διπλωματική συμμαχία, ως τον Αξονα και τη μετατροπή των Φασιστών από συμμάχους σε στόχους των Ναζί, ενώ το «Ένα διαμέρισμα στο Βερολίνο» της Αλις Αγκνες Κίρσνερ παρακολουθεί τρεις νέους ανθρώπους, από το Ισραήλ καθώς μετακομίζουν σε ένα Βερολινέζικο διαμέρισμα στο οποίο, πριν από το πόλεμο, ζούσε μια Εβραϊκή οικογένεια εμπόρων, θύματα του ολοκαυτώματος.
Στην ενότητα που αφορά τον έρωτα και το σεξ ενδιαφέρον προκαλούν οι «112 γάμοι» («112 Weddings», ΗΠΑ) του Νταγκ Μπλοκ, ο οποίος κατά την διάρκεια των τελευταίων δύο δεκαετιών δούλευε παράλληλα φτιάχνοντας βίντεο γαμήλιων τελετών. Περίεργος για το πώς τελικά πήγε ο έγγαμος βίος αυτών των ζευγαριών αναζήτησε τους πρωταγωνιστές γαμπρούς και τις νύφες.
Το «Παντρέψου με» (2002) των Ούλι Γκάουλκε, Τζανέτ Εγκερ εστιάζει στον γάμο ενός Γερμανού με μια μιγάδα όταν ο πρώτος έκανε διακοπές στην Κούβα και το «Αγάπη και μηχανική» («Love & Engineering») του Τόνισλαβ Χρίστοφ είναι μια συμπαραγωγή Φιλανδία /Βουλγαρία που εξετάζει την γέννηση ενός φλερ σχεδιασμένου σαν ένα έργο μηχανικού!