Κυριακή 21 Σεπτεμβρίου 2014
 

Συγκρατημένο χειροκρότημα στη συναυλία του Κριστόφ

Πολλοί θεατές έφυγαν πριν καν ακούσουν επιτυχίες όπως το «Oh Mon Amour»
Συγκρατημένο χειροκρότημα στη συναυλία του Κριστόφ
εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

 

Με καθυστέρηση σαράντα πέντε λεπτών ο Κριστόφ βγήκε στη σκηνή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών. Κάθισε στο κέντρο, δίπλα σε ένα μεγάλο σκληρό χαρτοκούτι (;) άρθρωσε λίγες γαλλικές, λίγες αγγλικές και λίγες ελληνικές κουβέντες, ενημερώνοντάς μας ότι θα ακούσουμε, κυρίως, καινούργια του τραγούδια. Πρόσθεσε δε, ότι μετά από ένα μικρό διάλειμμα και αφού αλλάξει σακάκι, θα ερμηνεύσει τις επιτυχίες για τις οποίες είχαμε πάει όλοι να τον ακούσουμε...

Διάλειμμα τελικά δεν έκανε, ούτε σακάκι άλλαξε. Ηπιε λίγο νερό και έστω για τα τριάντα τελευταία λεπτά της συναυλίας του, τραγούδησε τις μεγάλες επιτυχίες του παρελθόντος. Ενα τέταρτο μετά τις έντεκα το βράδυ, ο Κριστόφ αποχαιρετoύσε το ελληνικό κοινό με το «Aline», ενώ ήδη κάποιοι θεατές είχαν αποχωρήσει, κουρασμένοι ή και εκνευρισμένοι από την αναμονή... Γι΄αυτό δεν άκουσαν ούτε το «Oh Mon Amour», ούτε τα άλλα τραγούδια από τις δεκαετίες του ΄60 και του ΄70, όπως τα «Les marionettes», «The girl from Salina», «Les mots bleus».

«Σας ευκαριστώ από τα βάτη της καριντιάς μου...» επαναλάμβανε αρκετές φορές ο ίδιος, καθώς το κοινό χειροκροτούσε χλιαρά και άνευρα, τα άγνωστα τραγούδια που ακούγονταν μαζί με τα δυνατά συνθεσάιζερ - ένα πιάνο και μια ηλεκτρική κιθάρα «βοηθούσαν» τις εκτελέσεις. Ευτυχώς σε αυτό το πρώτο μεγάλο μέρος των τραγουδιών του ακούστηκε και το «Mal», το οποίο και ακολούθησε ισχυρότερο χειροκρότημα.

Χωρίς την επιθυμία ή τη διάθεση να κερδίσει το κοινό που πήγε να τον ακούσει, ο γάλλος τραγουδιστής και τραγουδοποιός έμοιαζε να μην συμμετέχει στην ίδια του τη συναυλία: Εναν χρόνο νωρίτερα, ο Ανταμό - προσκεκλημένος επίσης του Ιδρύματος Δράσης κατά του Καρκίνου του Μαστού και στον ίδιο χώρο, το Μέγαρο, είχε καταφέρει, άμα τη εμφανίσει του να παρασύρει το κοινό του, ζητώντας του συμμετοχή στα τραγούδια, ακόμα και παραγγελιές, τις οποίες και ικανοποιούσε.
Με τα μακριά του μαλλιά, το ιδιόρρυθμο ντύσιμο, ανάμεσα σε κάου-μπόι και ρόκερ, έμοιαζε χαμένος στον δικό του κόσμο. «Τελικά εμείς οι Ελληνες είμαστε πολύ ευγενικό κοινό», άκουσα να λέει ένα κύριος, όταν πια η συναυλία είχε τελειώσει.  «Τον χειροκροτήσαμε κι από πάνω...».

Ηταν η πρώτη φορά που ο Κριστόφ ήρθε στη χώρα μας: Ως «Πρέσβης Καλής Θελήσεως» του Ιδρύματος Δράσης κατά του Καρκίνου του Μαστού, θα δώσει συνολικά, μαζί με την αποψινή (Πέμπτη 3 Μαΐου), δύο συναυλίες αποκλειστικά για τους σκοπούς του Ιδρύματος. Οπως μάς είπε, σκέφτεται να ξανάρθει στη χώρα μας για διακοπές το προσεχές καλοκαίρι.



Πολιτισμός περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 
 
σχόλια (15)
 
 
απομένουν 700 χαρακτήρες
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά
 
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ΒΗΜΑ δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.
     
    Απαράδεκτο και εμπαθές το σχόλιο της στήλης! | 14/05/2012 18:56
    Εγώ πήγα τη δεύτερη ημέρα όπου δεν υπήρξε καμία καθυστέρηση και ο Κριστόφ (πλει μπακ[?] ή όχι) ήταν εξαιρετικός, η ατμόσφαιρα υπέροχη και ο κόσμος πολύ θερμός μαζί του. Κανείς δεν έφυγε πριν το τέλος, όπως αστόχως παρουσιάζετε στο άρθρο σας, αντιθέτως στο γεμάτο θέατρο το χειροκρότημα ήταν πολύ έντονο και παρατεταμένο! Ο Κριστόφ τραγούδησε όλα τα πολύ γνωστά και αγαπημένα παλιά του κομμάτια, κάποια και σε μοντέρνες διασκευές και άλλα λιγότερα γνωστά στο ελληνικό κοινό που δεν τον έχει παρακολουθήσει τα τελευταία χρόνια. Πολλά από αυτά ήταν επίσης γνωστές επιτυχίες, όχι όμως στην Ελλάδα. Τέλος να επισημάνω ότι η σοβαρή δημοσιογραφία χρειάζεται μετριοπάθεια και νηφαλιότητα και προπαντώς ακρίβεια...Και τα τρία σε έλλειψη στο υπό σχολιασμό άρθρο!
    ΠΤ
    απάντηση10
     
     
    kuria loverdou?? | 06/05/2012 10:29
    mipos eiste ligo ypervoliki? ELEOS PIA!
    ellinares
    απάντηση40
     
     
     
    ΜΗΠΩΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΤΡΙΤΟΚΟΣΜΙΚΟΙ; | 04/05/2012 21:05
    ΟΤΑΝ ΓΕΡΑΣΟΥΝ ΕΡΧΟΝΤΑΙ,ΚΑΙ ΣΙΓΟΥΡΑ ΓΙΑ ΑΡΠΑΧΤΗ.Η ΕΝ ΛΟΓΩ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΕΝ ΚΑΛΕΙ ΚΑΠΟΙΟΝ ΠΙΟ ΦΡΕΣΚΟ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΝΑ ΠΡΟΣΕΛΚΥΣΕΙ ΝΕΑΝΙΚΟ ΚΟΙΝΟ;ΟΛΟ ΘΕΙΤΣΕΣ ΘΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ;
    sibylla
    απάντηση510
    Απαντήσεις  1 | Εμφάνιση όλων
     
     
     
    Λίγο υπερβολικό το άρθρο.... | 04/05/2012 10:34
    Καταρχάς, κι ας με διορθώσετε αν κάνω λάθος, κομίζω πως είναι ανακρίβεια η καθυστέρηση έναρξης της συναυλίας. Ο Christophe τραγούδησε ασταμάτητα από τις 08.45 έως τις 23.15 και μόνο γι αυτό αξίζει συγχαρητήρια. Όσο αφορά την επιλογή των τραγουδιών είναι γεγονός πως το τελευταίο μέρος κέρδισε περισσότερο τον κόσμο αλλά και εμένα, χωρίς αυτό να σημαίνει πως τα υπόλοιπα τραγούδια υστερούσαν. Τέλος δεν αναφέρθηκε η προσπάθεια που έκανε για να μιλήει τόσο πολύ ελληνικά, έστω και αν δεν ήταν πάντα σωστά. Δυστυχώς το συγκεκριμένο άρθρο αποτελεί κλασσικό παράδειγμα του Έλληνα που μοναδικό στόχο έχει να κατηγορήσει και να σταθεί σε αρνητικά σημεία και αδυναμίες. ΗΜΑΡΤΟΝ ΠΙΑ!
    SOF
    απάντηση471
    Απαντήσεις  2 | Εμφάνιση όλων
     
     
    Σταθερη και διαχρονικη αξια | 04/05/2012 02:17
    Την Πεμπτη (2η συναυλια) δεν υπηρξε καθολου καθυστερηση.Τα τραγουδια του Christophe ειναι ολα υπεροχα και δειχνουν ακριβως την εξελιξη του καλλιτεχνη στο περασμα του χρονου.Δεν μπορουμε να συγκρινουμε ανομοια.Σιγουρα τα παλια του τραγουδια ειναι αξεπεραστα αλλα ομολογω πως προσωπικα εντυπωσιαστικα απο το ποσο ιδιαιτερος ειναι ο ηχος των προσφατων δημιουργιων του...η ηλεκτρικη κιθαρα και το συνθεσαιζερ σε ταξιδευουν σε πολυ ομορφους,''μυστηριωδεις'' ηχους.Επιπλεον,διαφωνω πληρως και με τη συγκριση με τον Adamo.Αλλο στιλ ο ενας και αλλο ο αλλος.δεν χωρει συγκριση.
    Ιφιγένεια
    απάντηση220
     
     
    Παράπονα για το ΜΜΑ | 04/05/2012 01:11
    Να προσθέσω και κάτι άλλο. Έχω παρακολουθήσει συναυλίες στην μικρή αίθουσα του Μεγάρου Μουσικής. Σε καμία αίθουσα κλασσικής μουσικής σε άλλες χώρες δεν έχω ενοχληθεί από την φωτογραφιση διοτι δεν γίνεται δίπλα στο ακροατήριο. Στην περίπτωση του Μεγάρου υπάρχει φωτογράφιση εντός του χώρου την ώρα που η συναυλία έχει ήδη ξεκινήσει. Ο θόρυβος την μηχανής ενοχλεί κάθε φορά μεγάλο αριθμό ακροατών. Είναι απαράδεκτο και προχειρατζίδικο και απορώ πώς αυτό συνεχίζεται να γίνεται..
    Γιαννης
    απάντηση242
     
     
    Αστείο άρθρο! | 04/05/2012 00:07
    Ο Christophe είναι ένας τεράστιος καλλιτέχνης ο οποίος κατά τη διάρκεια της σαραντάχρονης και πλέον καρίερας του έχει αλλάξει το μουσικό του στυλ τουλάχιστον 3 φορές!!! Αυτά που η κ. Λοβέρδου αναφέρει ως "άγνωστα τραγούδια" ανήκουν στην τελευταία περίοδο, μετά το 2000 και αποτελούν δείγματα μουσικής πρωτοπορίας! Δεν είναι τυχαίο ότι ο Christophe θεωρείται στη χώρα του ως μουσικό totem κυρίως γι' αυτή την τελευταία περίοδο. Αυτό που η κ. Λοβέρδου ερμηνεύει ως "χωρίς την επιθυμία ή τη διάθεση να κερδίσει το κοινό που πήγε να τον ακούσει", εγώ το ερμηνεύω ως προσπάθεια του να "κοινωνήσει" στο ελληνικό κοινό την πιο σύγχρονη και πιο ποιοτική φάση της δημιουργίας του. Και αν η κ. Λοβέρδου θεωρεί σοβαρό δημοσιογραφικό σχόλιο το : - «Τελικά εμείς οι Ελληνες είμαστε πολύ ευγενικό κοινό», άκουσα να λέει ένα κύριος, όταν πια η συναυλία είχε τελειώσει, «Τον χειροκροτήσαμε κι από πάνω...», - τότε να αναφέρω και εγώ τα λόγια της κυρίας που καθόταν ακριβώς μπροστά μου και η οποία χειροκροτώντας θερμά φώναζε "ευχαριστούμε Christophe για τις αναμνήσεις της νιότης μας"... Πράγματι η συναυλία του Adamo ήταν πιο πετυχημένη, αλλά ο Adamo είναι καλλιτεχνικά στάσιμος εδώ και 30 χρόνια... Ο Christophe ρίσκαρε, είναι αλήθεια, απέναντι σε ένα κοινό που και ηλικιακά δεν ήταν και τόσο έτοιμο... Σας ευχαριστώ για τη φιλοξενία Δημήτρης Κωνσταντινίδης
    allonzanfan
    απάντηση233
     
     
    ΑΡΠΑΧΤΕΣ | 04/05/2012 00:04
    Το μέγαρο μουσικής έχει εφαρμόσει αρκετές φορές το σύστημα της αρπαχτής. Αμφίβολης αξιας ή γερασμένοι καλλιτέχνες εκμεταλλευόμενοι το όνομα που κάποτε δημιούργησαν και μετά από έντονη διαφήμιση δινουν με πανάκριβο εισητήριο παραστάσεις στο πάντα φιλόξενο (στους δικούς μας ) ΜΜ. Εξελίσεται σε μαυσωλείο αλλά και σκυλάδικο που σε λίγο ελάχιστους θα πείθει να πάνε. Αντε με το καλό να ακούσουμε και το Βασίλη Καρρά ή έστω τον Πασχάλη Τερζή να άδουν στη σκηνή του.
    Sxoliastis
    απάντηση1610
     
     
     
    Ελλάδα | 03/05/2012 16:59
    Ένας τόπος όπου πολλοί τριτοκλασάτοι "καλλιτέχνες" της προϊστορικής περιόδου πάνε λίγο πριν πεθάνουν.
    Φούφουτος
    απάντηση6217
    Απαντήσεις  1 | Εμφάνιση όλων
     
     
    Κάντε κάτι κ. πρόεδρε... | 03/05/2012 16:58
    Η αργοπορημένη έναρξη των παραστάσεων στο Μέγαρο έχει αρχίσει εδώ και καιρό, κυρίως, όμως, μετά το θάνατο το Δημ. Λαμπράκη. Η απαράδεκτη αυτή κατάσταση έχει πλέον παγιωθεί. Είναι ένα θέμα που ενοχλεί τους θεατές του Μεγάρου αλλά όχι τον νυν πρόεδρό του.
    Katia
    απάντηση684
     
-