«Πως τα περνάτε εκεί στην Ελλάδα; Δύσκολα να υποθέσω; Αλλά κι εμείς στην Αγγλία τρέχουμε και δεν φτάνουμε!» Ο βρετανός συνάδελφος από το Daily Variety που περίμενε μπροστά μου στην ατέλειωτη ουρά για τις διαπιστεύσεις του φεστιβάλ Βενετίας είχε όρεξη για κουβέντα αφού την Τρίτη 30 Αυγούστου, μια ημέρα πριν την έναρξη του 68ης διοργάνωσης, η ουρά δεν προχωρούσε με τίποτε. «Με δυσκολία» του απαντώ. «Αλλά το παλεύουμε».

«Χαρά στο κουράγιο σας φίλε!» απάντησε ο εγγλέζος. «Εδώ δες τι γίνεται! Είκοσι λεπτά περιμένω. Εχω χάσει πια την προβολή που θέλω να δω, άρα δεν έχει νόημα να κάνω τις συνεντεύξεις που μου έχουν κλείσει. Και μετά σου λέει διεθνές φεστιβάλ κινηματογράφου. Και μάλιστα ένα από τα μεγαλύτερα του κόσμου».

Η ειρωνεία και οργή του βρετανού συναδέλφου απέναντι στους διοργανωτές του Φεστιβάλ της Βενετίας είχε βάση. Αν θελήσουμε να πούμε τα πράγματα με το όνομά τους, το ελληνικό δημόσιο είναι τουλάχιστον… εργασιομανές συγκρινόμενο με τον τρόπο που δουλεύει το ιταλικό. Για το φεστιβάλ Θεσσαλονίκης δεν το συζητώ. Εκεί η ευσυνειδησία σου κλέβει την καρδιά. Στην Βενετία; Εξοργισμένοι όλοι οι ξένοι δημοσιογράφοι για την κακομεταχείριση και την αδιαφορία από ανθρώπους που μιλούν ελάχιστα ή καθόλου αγγλικά και παρ’ ολ’ αυτά εκπροσωπούν ένα από τα μεγαλύτερα κινηματογραφικά φεστιβάλ του κόσμου. «Φέρτε μου κάποιον που να μιλά αγγλικά!» ούρλιαζε ο Μπαζ Μπάρτλεμπι, ρεπόρτερ έγκυρης βρετανικής εφημερίδας που έχει φάει τα φεστιβάλ με το κουτάλι και ήταν αναγκασμένος να συννενοείται με νοήματα αφού το κορίτσι με τη στολή του φεστιβάλ μπορούσε μόνον να ψελλίσει. «Εχω την εντύπωση ότι βρίσκομαι σε χωριό της Νιγηρίας!» (και είναι μαύρος…)

Την ίδια ώρα δύσκολα βρίσκεις λέξεις για να χαρακτηρίσεις την προχειρότητα που επικρατούσε στους χώρους του Casino, τον πυρήνα της διοργάνωσης. Η καλύτερη λέξη θα έλεγα ότι είναι οικοδομή! Να φανταστείτε, εδώ και τρία περίπου χρόνια φτιάχνεται το προαύλιο του Casino και ακόμη να τελειώσει! Το έχουν περιφράξει για να μην δίνει κακή εικόνα προς τα έξω. Οταν είσαι μέσα στο κτίριο όμως, το βλέπεις!

Πολύς κόσμος είπε ήδη ότι δεν πρόκειται να ξαναπατήσει το πόδι του στο Φεστιβάλ της Βενετίας. Οπως παρ’ όλ’ αυτά, η κινηματογραφική Μόστρα, για μια ακόμη φορά έχει συγκεντρώσει την αφρόκρεμα της κινηματογραφικής παραγωγής.

Αύριο Τετάρτη 31 Αυγούστου η αυλαία ανοίγει με την ταινία «The ides of March” (Αι Ειδοί του Μαρτίου) του Τζορτζ Κλούνεϊ με πρωταγωνιστή τον ίδιο και δίπλα του τον Ράιαν Γκόσλινγκ, τον Φίλιπ Σίμορ Χόφμαν και την Μαρίζα Τομέι. Την Πέμπτη που μας έρχεται σειρά έχει η «Σφαγή» του Ρόμαν Πολάνσκι με την Τζόντι Φόστερ και την Κέιτ Γουίνσλετ, ενώ οι «Αλπεις» του Γιώργου Λάνθιμου προβάλλονται στο επίσημο διαγωνιστικό το Σάββατο στις 22.00 στη Sala Grande.