Αρκετά από τα φαβορί του διαγωνιστικού τμήματος του 62ου κινηματογραφικού φεστιβάλ των Κανών που την Κυριακή το βράδυ ολοκληρώθηκε έφυγαν κερδισμένα από τα βραβεία της επιτροπής στην οποία εφέτος προήδρευε η γαλλίδα ηθοποιός Ιζαμπέλ Ιπέρ. Ο Χρυσός Φοίνικας, το ανώτατο βραβείο της διοργάνωσης δόθηκε στην ταινία εποχής «Η λευκή κορδέλα» («DasWeisseBand») του αυστριακού σκηνοθέτη Μίχαελ Χάνεκε, ενώ το μεγάλο βραβείο της επιτροπής απέσπασε η γαλλική ταινία του Ζακ Οντιάρ «Ενας προφήτης» («Unprophet»).

Παρά την απόσταση που χώρισε τις δυο ταινίες στην διάρκεια της διοργάνωσης (ο «Προφήτης» προβλήθηκε στις αρχές και η «Λευκή κορδέλα» στο τέλος), η υπεροχή τους φάνηκε αμέσως από την θετική υποδοχή των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης. Η «Λευκή κορδέλα» άλλωστε, ένα ασπρόμαυρο, διάρκειας δυόμιση ωρών ασκητικό φιλμ που αναφέρεται στις καταπιεστικές συνθήκες ζωής σε ένα χωριό της Βαυαρίας στα τέλη του 19ου αιώνα, βρήκε σύμφωνους και τους κριτικούς αφού η Fipresci, η Διεθνής Ενωσης Κριτικών Κινηματογράφου επίσης την βράβευσε.

Στους ηθοποιούς δεν θα πρέπει να θεωρείται έκπληξη η βράβευση του επίσης αυστριακού Κρίστοφ Βαλτς που έπλασε έναν απερίγραπτα σαδιστικό αλλά την ίδια ώρα κωμικό αξιωματικό των Ες Ες στην πολεμική περιπέτεια του Κουέντιν Ταραντίνο «Αδοξοι μπάσταρδοι» («Theinglouriousbasterds»). Η γαλλίδα Σαρλότ Γκεσνμπούρ, πρωταγωνίστρια στο σκάνδαλο της διοργάνωσης,τον «Αντίχριστο» του δανού Λαρς φον Τριερ κέρδισε το βραβείο γυναικείας ερμηνείας, ενώ το βραβείο σεναρίου δόθηκε στην κινεζική ταινία «Ο πυρετός της Ανοιξης» του Λου Γε η οποία θα μπορούσε να διακριθεί για πολλά, δύσκολα όμως για το σενάριό της.

Ενας ακόμη Γάλλος, ο παλαίμαχος σκηνοθέτης Αλέν Ρενέ που συμμετείχε στον διαγωνισμό με το «Αγριο χορτάρι» («Lesherbesfolles») απέσπασε επίσης ένα ειδικό βραβείο για το σύνολο της καριέρας του, ενώ το βραβείο σκηνοθεσίας δόθηκε στον φιλιππινέζο σκηνοθέτη Μπριλάντε Μεντόζα για το «Kinatay», μια άγρια ταινία που παρακολουθεί το ολονύκτιο μαρτύριο μιας πόρνης που έχει πέσει στα χέρια αγνώστων. Τέλος, το ειδικό βραβείο της επιτροπής μοιράστηκαν οι ταινίες «FishTank» της βρετανίδας Αντρέα Αρνολντ και «Thirst» του Κορεάτη Παρκ Τσαν Γουκ, ενώ το οικουμενικό βραβείο δόθηκε στην ταινία «Αναζητώντας τον Ερικ» («LookingforEric» του Κεν Λόουτς.