Παρακολουθώντας από την πρώτη σειρά τις τελευταίες επιδείξεις των ανδρικών κολεξιόν για την άνοιξη 2018 συνειδητοποιήσαμε ότι οι… άνδρες δεν υπάρχουν πια. Ηταν πραγματικά επώδυνο να γινόμαστε μάρτυρες αυτής της ανελέητης ανατροπής των ανδρικών προτύπων. «Πώς φθάσαμε αλήθεια σε αυτόν τον όλεθρο, αυτήν την καταστροφή, αυτήν την αδυσώπητη πτώση του ανδρικού μοντέλου;» με ρώτησε η Μέρσι καθώς περνούσαν από μπροστά μας τα απομεινάρια του χθεσινού άνδρα. «Θυμάσαι στην εποχή μας που τα συγκλονιστικά αρσενικά ήταν ο Κάρι Γκραντ, ο Πολ Νιούμαν και ο Τόνι Κέρτις;» είπα στη Μέρσι. «Στην εποχή σου ήταν μάλλον ο Ιούλιος Καίσαρας» μου απάντησε περιπαικτικά και συνέχισε: «Ναι, ναι θυμάμαι. Δικό μας το λάθος. Εμείς φταίμε που είδαμε την καταστροφή να έρχεται και κάναμε τα στραβά μάτια, εν ονόματι του στυλ και της προόδου. Πέσαμε θύματα όσων μας έλεγαν ότι τα φύλα δεν ήταν παρά δύο διαφορετικές όψεις του ίδιου νομίσματος. Πού να ξέραμε ότι πολύ σύντομα η Πάμελα Αντερσον θα γινόταν ο Πύρρος Δήμας και η πιο αρρενωπή έκδοση του σύγχρονου άνδρα θα ήταν η Κέιτλιν Τζένερ;».
Σιβυλλικοί Διάλογοι
–Σίβυλλα, πήρα τις αποφάσεις μου.
–Τι εννοείς, Μέρσι μου;
–Λοιπόν, αποφάσισα ότι η Χούντα ήταν ένα χαρούμενο πάρτι στο οποίο μάθαμε να χορεύουμε χάλι-γκάλι και σέικ, η γερμανική κατοχή ήταν μια άσκηση προσκόπων, οι Σύμμαχοι έκαναν απόβαση στις ακτές της Νορμανδίας για να κάνουν ηλιοθεραπεία, το Blitz του Λονδίνου ήταν ένα show με πυροτεχνήματα και τα 400 χρόνια της Τουρκοκρατίας ήταν μια ανταλλαγή πολιτιστικών ιδεών.
–Και τι θα κάνεις τώρα με αυτές τις αποφάσεις που πήρες;
–Θα πάω να διδάξω στο Yale!
Λογοτεχνική «Βουτιά»
Για το κοσμικό γεγονός της εβδομάδας ακόμα και ο πιο απρόβλεπτος Ιούνιος των τελευταίων ετών έδωσε τη συγκατάθεσή του δημιουργώντας την περασμένη Δευτέρα ένα υπέροχο απόγευμα χωρίς καταιγίδες, στον κήπο του Νομισματικού Μουσείου. Η αφρόκρεμα του δημοσιογραφικού, του καλλιτεχνικού και του λογοτεχνικού κόσμου έδωσε το «παρών» στην παρουσίαση του βιβλίου της Κάτιας Δημοπούλου, μιας από τις πιο δημιουργικές και πιο όμορφες γυναίκες της Αθήνας, η οποία αποφάσισε να κάνει μια βαθιά «Βουτιά» στα λογοτεχνικάδρώμενα της μικρής μας πόλης. Τη βραδιά φώτισαν με τις λαμπερές τους παρουσίες, μεταξύ των άλλων, ο Θανάσης Καστανιώτης, ο Θανάσης Βαλτινός, ο Διονύσης Φωτόπουλος, η Αλκηστις Πρωτοψάλτη, η Γωγώ Μπρέμπου, ο Παντελής Βούλγαρης, ο Τάκης Διαμαντόπουλος, ο Τάσος Βρεττός και ο Αχιλλέας Χαρίτος. Ηταν ένα μαγικό event με την αίγλη μιας εποχής που όσο και αν νομίζουμε ότι έχει περάσει στην πραγματικότητα είναι ζωντανή και είναι δίπλα μας. Το δώρο της Κάτιας προς όλους μας είναι ένα βιβλίο που περιέχει την πεμπτουσία μιας καλοκαιρινής περιπέτειας.

Dolce Vita
Αυτή την εβδομάδα κάναμε μια επίσκεψη-αστραπή στην Υδρα προκειμένου να παρευρεθούμε στα εγκαίνια της έκθεσης που κάνει κάθε χρόνο στα Σφαγεία του νησιού το Ιδρυμα ΔΕΣΤΕ του Δάκη Ιωάννου σε συνεργασία με τον δήμο. Πρόκειται για μια διεθνούς εμβέλειας εκδήλωση που συγκεντρώνει κάθε φορά μεγάλα ονόματα, από καλλιτέχνες μέχρι διευθυντές μουσείων, γκαλερίστες και ανθρώπους της μόδας. Πρωταγωνίστρια εφέτος ήταν η πολύ σημαντική αμερικανίδα εικαστικός Κara Walker, η οποία παρουσίασε ένα γιγάντιο χέρι επικαλυμμένο με ζάχαρη. Ηταν ό,τι είχε απομείνει από τη ζαχαρένια Σφίγγα που είχε παρουσιάσει το 2014 στη Νέα Υόρκη. Εκτός από την Kara, είδαμε τον Maurizio Cattelan, τον David Shrigley, την επιμελήτρια Cecilia Alemani και την αρχιτέκτονα Elizabeth Diller. Ο Δάκης Ιωάννου υποδεχόταν τους επιφανείς καλεσμένους φορώντας ένα t-shirt που έγραφε «Love Everyone», ενώ η ζωγραφισμένη από τον Jeff Koons θαλαμηγός του λικνιζόταν στα νερά του λιμανιού.
Προσωπική ήττα
Η Μέρσι αισθάνεται ως προσωπική της ήττα το γεγονός ότι ενώ συνόδευσε την Κάρι Φίσερ στο αεροδρόμιο για να επιβιβαστεί στην τελευταία της πτήση από το Λονδίνο για τη Νέα Υόρκη, στον οργανισμό της φίλης της βρήκαν κοκαΐνη, ηρωίνη και Εκσταση, ενώ στον δικό της δεν βρήκαν παρά μόνο ίχνη ρετσίνας και λίγο κοντοσούβλι.
Divine Feud
Με ενθουσιασμό η Μέρσι με πληροφόρησε για το τελευταίο μαλλιοτράβηγμα στο Instagram ανάμεσα στη Miley Cyrus και στον Stefano Gabbana. Αφορμή στάθηκε η απόφαση του ιταλικού σχεδιαστικού duo να παρουσιάσουν την τελευταία τους κολεξιόν γόνοι και συγγενείς διασήμων, από τον αδελφό της Miley, Braison Cyrus, μέχρι τον ανιψιό του ζεύγους Κλίντον. Η Miley συνεχάρη τον αδελφό της για το ντεμπούτο του ως μοντέλου αλλά στη συνέχεια έγραψε ότι διαφωνεί με τις πολιτικές τοποθετήσεις των σχεδιαστών που ως γνωστόν ντύνουν συχνά τη Μελάνια Τραμπ και σε μια συνέντευξή τους είχαν ταχθεί εναντίον των υιοθεσιών από γκέι ζευγάρια. Το σχόλιο αυτό εξόργισε τον Stefano, ο οποίος της απάντησε ότι αυτοί κάνουν μόδα και όχι πολιτική και αν δεν της αρέσει να μην ασχολείται πλέον μαζί τους.
Τραγική ομορφιά

Ελεγα στη Μέρσι για την ανεπανάληπτη Capucine, μια από τις ωραιότερες γυναίκες στον κόσμο, που ξεκίνησε ως μοντέλο και στη συνέχεια πέρασε στον κινηματογράφο εμφανιζόμενη στο πλευρό του Πίτερ Σέλερς στην πρώτη ταινία του «Ροζ Πάνθηρα» και αργότερα στο «What’s Up Pussycat» του Γούντι Αλεν. Ηταν ένα από τα πρώτα super models στον κόσμο και είχε συνεργαστεί με μαέστρους της μόδας όπως ο Christian Dior και ο Givenchy. «Τι μοιραία ομορφιά» είπα στη Μέρσι και εκείνη μου απάντησε ότι όλες οι ομορφιές είναι μοιραίες γιατί αργά ή γρήγορα περνάνε και τότε αρχίζουν τα προβλήματα. Της εξήγησα ότι στην περίπτωση της Capucine τα πράγματα ήταν λίγο πιο μοιραία καθώς έβαλε τέλος στη ζωή της πέφτοντας από το μπαλκόνι της στη Λωζάννη. «Δεν πιάνει πάντα» μου απάντησε. Τη ρώτησα τι εννοεί και μου είπε ότι και η ίδια είχε πέσει από το μπαλκόνι της στα Εξάρχεια αλλά εκείνη τη στιγμή ήταν από κάτω κάτι αντιεξουσιαστές και σώθηκε πέφτοντας επάνω τους. «Εσύ σώθηκες. Οι άλλοι;» τη ρώτησα. Αν το βλέμμα μπορούσε να σκοτώσει, τώρα θα ήμουν νεκρή.

***
Είπα στη Μέρσι ότι η οικογένεια του Γουίλ Σμιθ είναι στους Αντίπαξους και μαζεύει τα σκουπίδια στις παραλίες. Μου είπε «αν κάνουν καλή δουλειά, να τους στείλουμε και στην Κεφαλλονιά».

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ