Περιμένονταςτη «Madame X»
Η 60χρονη σταρ κυκλοφορεί οσονούπω το νέο άλμπουμ της διεκδικώντας ξανά, με αμφίβολα αποτελέσματα, τον θρόνο της βασίλισσας της ποπ
Αν είστε συνδρομητής μπορείτε να συνδεθείτε από εδώ:
Στις 14 Ιουνίου αναμένεται να κυκλοφορήσει το νέο άλμπουμ (14ο κατά σειρά) της Μαντόνα με τον τίτλο «Madame X». Το παρατσούκλι αυτό είχε εμπνευστεί η θρυλική Μάρθα Γκράχαμ (ένα από τα μεγαλύτερα είδωλα της «βασίλισσας της ποπ») στα τέλη των 70s επειδή η Μαντόνα άλλαζε τόσο συχνά την εμφάνισή της που η σπουδαία χορεύτρια και χορογράφος δυσκολευόταν να την αναγνωρίσει κάθε φορά που τη συναντούσε. Φαίνεται πως η αειθαλής σταρ είχε έφεση στις μεταμορφώσεις από τότε που ήταν ένα φιλόδοξο κορίτσι το οποίο μετακόμισε από το Μίσιγκαν στη Νέα Υόρκη για να κάνει πραγματικότητα τα όνειρά του. Αν σε αυτά περιλαμβανόταν και το να ασχολείται ολόκληρος ο πλανήτης μαζί της για όλη της τη ζωή, τότε βρίσκεται σε καλό δρόμο.
Στις 7 Ιουνίου, σε μερικές ημέρες δηλαδή, θα γίνει διαθέσιμο στις διάφορες μουσικές πλατφόρμες το τραγούδι «Dark Ballet», το πέμπτο κατά σειρά single του δίσκου. Μέχρι στιγμής έχει γίνει φανερό πως η συνταγή του βασίζεται στη στρατηγική που ακολουθεί η Μαντόνα σε όλες τις δισκογραφικές κυκλοφορίες της από το 2008 και έπειτα: απόλυτη προσαρμογή στις δημοφιλείς τρέχουσες μουσικές τάσεις και συνεργασίες με ορισμένα από τα πιο περιζήτητα ονόματα του ποπ σύμπαντος. Από τον Τζάστιν Τίμπερλεϊκ, τον Pharell, τη Νίκι Μινάζ και τον Timbaland, φτάσαμε σήμερα στον ραγδαία ανερχόμενο ράπερ Swae Lee και στον κολομβιανό σουπερστάρ του ρεγκετόν Maluma. Το mid-tempo λάτιν ποπ ντουέτο της με τον τελευταίο, ένα από τα δύο κομμάτια που θα μοιράζονται στον δίσκο της, έχει πάρει το όνομά του από τη γενέτειρά του, το Μεντεγίν («Medellin»), και δεν σε κερδίζει αμέσως αλλά έπειτα από πολλαπλές ακροάσεις. Φαίνεται πως επιλέχθηκε να λανσάρει το άλμπουμ γιατί έχει πολλές πιθανότητες να ακουστεί το καλοκαίρι στη Λατινική Αμερική, μια γεωγραφική περιοχή που διαμορφώνει τα τελευταία χρόνια καθοριστικά τον παγκόσμιο χάρτη των μουσικών επιτυχιών.
Τα τέσσερα tracks
που έχουν διαρρεύσει
Μετά την πανωλεθρία που έπαθε το 2015 με τη διαδικτυακή διαρροή ορισμένων τραγουδιών του «Rebel Heart» πριν από την επίσημη κυκλοφορία του, η Μαντόνα επέλεξε να προωθήσει τη νέα της δουλειά χωρίς να προσπαθήσει να αναδείξει πάση θυσία κάποιο αδιαφιλονίκητο σουξέ, όπως έκανε παλιότερα. Η αλλαγή οφείλεται φυσικά στο πνεύμα των καιρών, το οποίο έχει επιβάλει μια κουλτούρα ακρόασης που επικεντρώνεται στα τραγούδια και όχι στα άλμπουμ. Τέσσερα tracks έχουμε ακούσει μέχρι τώρα και τα αποτελέσματα κρίνονται ως άνισα. Για το «Medellin» τα είπαμε στην προηγούμενη παράγραφο. Στη δυναμική μπαλάντα «I Rise» χρησιμοποιεί ένα ηχητικό απόσπασμα από ομιλία της Εμα Γκονζάλες, του κοριτσιού με το ξυρισμένο κεφάλι που είχε επιζήσει από επίθεση σε σχολείο και έχει διακριθεί για την ακτιβιστική δράση της κατά της οπλοκατοχής στις ΗΠΑ. Το σέξι «Crave» διαθέτει όλα τα προσόντα να εξελιχθεί σε ραδιοφωνικό χιτ. Το «Future» αντιθέτως, μια ρέγκε επιρροών συνεργασία με τον ράπερ Quavo του χιπ χοπ τρίο Migos, περνά απολύτως αδιάφορο.
Αντίστοιχα ασύμμετρες επιδόσεις σημείωσαν και οι πρόσφατες ζωντανές εμφανίσεις της. Η περφόρμανς του «Medellin» με τη χρήση ολογραμμάτων και video-mapping στην απονομή των μουσικών βραβείων του Billboard εντυπωσίασε, ενώ η άνευρη (και εξόχως ακριβοπληρωμένη) παρουσία της στον τελικό της Eurovision πριν από λίγες εβδομάδες έλαβε αρκετά αρνητικά σχόλια. Δεν ήταν μόνο οι παραφωνίες της που απογοήτευσαν αλλά και το χωρίς λόγο υπερφορτωμένο στήσιμο, καθώς και οι ανούσιες δηλώσεις περί της δύναμης που έχει η μουσική να ενώνει τους λαούς. Υπάρχει φυσικά μια μικρή πιθανότητα να κρύβει άσους στο μανίκι της τους οποίους θα αποκαλύψει όταν κυκλοφορήσει το «Madame X», όμως η αλήθεια είναι πως οι πωλήσεις, τα streams και τα views δεν πρέπει να την απασχολούν ιδιαιτέρως αφού τα πολλά χρήματα κερδίζονται στις τουρνέ. Ηδη έχει ανακοινώσει κάποιες ημερομηνίες για την περιοδεία της το 2020, η οποία θα κάνει στάσεις όχι σε στάδια, όπως το συνήθιζε μέχρι πρότινος, αλλά σε μικρότερης χωρητικότητας μουσικές σκηνές.
Δεν έχει κανένα
εν ζωή πρότυπο
Από επιτεύγματα πάντως η 60χρονη σταρ είναι λογικά χορτασμένη. Με πωλήσεις δίσκων που ξεπερνούν τα 300 εκατομμύρια, η Μαντόνα είναι η πιο επιτυχημένη τραγουδίστρια όλων των εποχών. Οι περιοδείες της έχουν κάνει τζίρο άνω του 1,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων χαρίζοντάς της τον τίτλο του πιο επιτυχημένου σόλο καλλιτέχνη παγκοσμίως. Φυσικά δεν περιμένει να σημειώνει πλέον νούμερα σαν αυτά της Αριάνα Γκράντε ή της Μπίλι Αϊλις. Ως έξυπνη γυναίκα, γνωρίζει καλά πως η ποπ μουσική ήταν ανέκαθεν ένα φαινόμενο που αφορά κυρίως τους νέους. Τους σημερινούς 16άρηδες η Μαντόνα τους αφήνει παγερά αδιάφορους, με εξαίρεση τα νεαρότερα μέλη της γκέι κοινότητας που πάντοτε τη λάτρευε. Και εκείνη άλλωστε έχει γυρίσει σελίδα στη ζωή της. Μητέρα πια έξι παιδιών, μετακόμισε πριν από δύο χρόνια στη Λισαβόνα προκειμένου ο υιοθετημένος γιος της Ντέιβιντ να γίνει μέλος στην ποδοσφαιρική ακαδημία νέων της Μπενφίκα και συνεχίζει τις φιλανθρωπικές της δράσεις που πραγματοποιούνται κυρίως στο Μαλάουι.
Σε πρόσφατη συνέντευξή της στη βρεςτανική «Vogue» δήλωσε πως αντιμετωπίζει μεγάλη δυσκολία επειδή δεν υπάρχουν εν ζωή πρότυπα για εκείνη: «Καμιά δεν κάνει ό,τι κάνω. Και αυτό είναι κάτι που με τρομάζει. Μπορώ να αντλήσω έμπνευση από γυναίκες που θεωρώ υπέροχες, όπως η Σιμόν ντε Μποβουάρ ή η Αντζελα Ντέιβις, αλλά αυτές δεν απέκτησαν παιδιά». Τα τελευταία χρόνια αναφέρεται συχνά στον ηλικιακό ρατσισμό. «Πάντοτε προσπαθούσαν να με αναγκάσουν να σιωπήσω επειδή δεν ήμουν αρκετά όμορφη ή αρκετά ταλαντούχα. Τώρα δεν είμαι αρκετά νέα» είπε πρόσφατα. Μια γυναίκα που έχει συνηθίσει να ανατρέπει τις προσδοκίες που έχουν οι άλλοι για αυτήν δύσκολα θα φοβηθεί τώρα. Είναι σχεδόν σίγουρο πως και σε δέκα χρόνια από τώρα πάλι θα βρίσκει αφορμές για να αιχμαλωτίζει το ενδιαφέρον του παγκόσμιου κοινού.

