Blackpink: Η Νότια Κορέα αντεπιτίθεται
Οι τέσσερις πιτσιρίκες είναι τα νέα αστέρια της παγκόσμιας ποπ σκηνής αλλά και των οίκων Chanel, Lοuis Vuitton, Celine και Saint Laurent.
Αν είστε συνδρομητής μπορείτε να συνδεθείτε από εδώ: Σύνδεση μέλους
Να φτιάξεις ένα ποπ συγκρότημα δεν είναι δύσκολο. Απλώς χρειάζεται να ξέρεις κάποια μυστικά. Κάποια κόλπα που θα κάνουν το προϊόν σου να προκαλέσει αμέσως «θέμα». Και η νοτιοκορεατική εταιρεία YG Entertainment τα κατάφερε στο έπακρον. Βρήκε τέσσερα νέα κορίτσια, άρχισε πρώτα τις διαφημιστικές καμπάνιες με την κυκλοφορία εικόνων «teaser» από τη συμμετοχή τους σε διάφορα happenings, και το καλοκαίρι του 2016 τα σύστησε στο κοινό – όχι μόνο της Νότιας Κορέας αλλά και του κόσμου όλου –
με το όνομα Blackpink (στα κορεατικά 블랙핑크). Και εγένετο χαμός. Πρώτα στην Ασία, όπου τα σάρωσαν όλα. Βραβεία, πωλήσεις, streaming, συναυλίες και ό,τι μπορεί να φανταστεί κανείς. Κάποια στιγμή δεν έφταναν τα αυτόγραφα και αναγκάστηκαν να τα τυπώνουν κατά εκατοντάδες χιλιάδες. Και μετά ακολούθησαν οι ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο. Το EP «Square One» (2016) περιείχε το «Whistle», το πρώτο τους Νο 1 τραγούδι στη Νότια Κορέα, και το «Boombayah», το πρώτο τους Νο 1 στο Billboard World Digital Songs στις ΗΠΑ. Επίσης, έσπασε το ρεκόρ με τις περισσότερες προβολές παρθενικού μουσικού βίντεο κορεατών καλλιτεχνών. Το ντεμπούτο τους στο Top 40 του Ηνωμένου Βασιλείου το έκαναν σε συνεργασία με την Dua Lipa με το single «Kiss and Make Up» τον Νοέμβριο του 2018. Tην ίδια χρονιά κυκλοφόρησαν το πρώτο τους «Blackpink in Your Area» (2018), για να ακολουθήσει εφέτος η δεύτερη δουλειά τους με τίτλο «The Album».
Οι τέσσερις κυρίες της Κ-pop δεν είναι άλλες από τις Jisoo, Jennie, Rosé, και Lisa. Τα magic girls κυκλοφόρησαν στις 26 Ιουνίου 2020 το τραγούδι «Ηow You Like That», το οποίο μετρά σχεδόν 700 εκατομμύρια views στο YouTube, έσπασε 5 ρεκόρ Γκίνες, ενώ στις 30.8.2020 το τραγούδι αναδείχθηκε Νο 1 ρυθμός του καλοκαιριού από το MΤV. Σχεδόν έναν χρόνο νωρίτερα, στις 21 Ιανουαρίου 2019, το μουσικό βίντεο του «Ddu-Du Ddu-Du» έγινε το πιο δημοφιλές μουσικό βίντεο από συγκρότημα K-pop στο YouTube και σήμερα μετρά πάνω από 1,4 δισεκατομμύρια προβολές.
Front row και χρυσά deals
Τι είναι αυτό όμως που έκανε αυτά τα τέσσερα χρυσά κορίτσια της Κ-pop να γίνουν μέσα σε μόλις τέσσερα χρόνια μία από τις μεγαλύτερες girl bands του κόσμου με δισεκατομμύρια streams και views; Μα το γεγονός ότι φροντίζουν την εικόνα τους περισσότερο από κάθε άλλο συγκρότημα ανάλογου ύφους και κυρίως χρησιμοποιούν και τη μόδα ως όχημα. Μεγάλα εμπορικά σήματα όπως Chanel, Puma, Louis Vuitton και Dior βρήκαν στα πρόσωπά τους φρεσκάδα, ζωντάνια και την εξωτική λάμψη της Απω Ανατολής. Η Jisoo έχει γίνει το πρόσωπο για τις μάρκες ομορφιάς «Kiss Me» και Dior, ενώ η ταϊλανδή χορεύτρια Lisa είναι το πιο δημοφιλές αστέρι της K-pop στο Instagram, με 43,5 εκατομμύρια «ακολούθους». Παράλληλα, έχουν βρει και την ισορροπία που πρέπει μεταξύ τους. Σε πρόσφατη συνέντευξή της η Jennie αναγνωρίζει πόσο ανάγκη έχει η μία την άλλη για να συνεχίσουν την πορεία τους προς την κορυφή: «Δεν νομίζω ότι ένα συγκεκριμένο μέλος πρέπει να χορεύει περισσότερο ή ένα άλλο μέλος να τραγουδά περισσότερο. Νομίζω ότι η αρμονία των Blackpink είναι πλήρης λόγω της αυτοτελούς ενέργειας που έχει κάθε μέλος μας».
Το συγκρότημα πάντως έχει έναν μοναδικό τρόπο να συνδυάζει τη μουσική με τη μόδα. Και δεν είναι λίγες οι φορές που έχουν βρεθεί στην πρώτη σειρά καθισμάτων στα ντεφιλέ μεγάλων οίκων. Τον Σεπτέμβριο του 2019, η Jisoo εμφανίστηκε στο Λονδίνο για τον οίκο μόδας Burberry, ενώ η Rosé εντυπωσίασε στον Saint Laurent (και της ζητήθηκε επίσης από τον Anthony Vaccarello να γίνει παγκόσμια πρέσβειρα της μάρκας). Τον Φεβρουάριο του 2020, η Lisa, πλέον global ambassador της Celine επί Εντί Σλιμάν – έκανε ένα ταξίδι στο Μιλάνο για το show Φθινόπωρο/Xειμώνας του 2020-21 της Prada. Η Lisa προσφάτως ορίστηκε και παγκόσμια εκπρόσωπος της MAC Cosmetics, και μάλιστα είναι ηλικιακά το νεότερο μέλος της. Οπως έχουν κάνει ήδη και οι Μάιλι Σάιρους, Lady Gaga και Rihanna, θα πάρει μέρος σε διαφημιστικές εκστρατείες και θα γίνει γνωστή και σε όσες/όσους δεν είναι ήδη. Και όχι μόνο η ίδια αλλά και οι Blackpink.
Η ηλικία του μεγαλύτερου μέρους του γκρουπ δεν ξεπερνάει τα 25 χρόνια, γεγονός που τους δίνει όρεξη για δουλειά, ακόμη και όταν δεν έχουν κάτι να κάνουν. Συχνά στρέφονται στο Instagram για να επικοινωνήσουν με τους πάνω από 120 εκατομμύρια ακολούθους τους (στα ατομικά τους προφίλ και στον λογαριασμό των Blackpink) και βελτιώνουν συνεχώς την εικόνα τους. Είτε με τα τραγούδια τους είτε με την εμφάνισή τους. Αλλωστε, δεν είναι μια απλή μπάντα, αλλά μια βιομηχανία.
Το Κ-pop κουαρτέτο φαίνεται ότι είτε το έχει αντιληφθεί είτε το έχουν κάνει να το αντιληφθεί. Το αποτέλεσμα είναι ίδιο. Μιλώντας στη βρετανική «Vogue» δήλωσαν ότι αισθάνονται ιδιαίτερα ικανοποιημένες που θεωρούνται η μεγαλύτερη girl band του κόσμου: «Θέλουμε να παραμείνουμε σε αυτή τη θέση και να συνεχίσουμε να κάνουμε υπέροχη μουσική για το κοινό μας και να αποτελέσουμε θετικό πρότυπο».

