HYUNDAI PROPHECY EV: Dr. Jekyll & Mr. Hyde
Το μπρα ντε φερ ανάμεσα στην αισθητική και στην τεχνολογία «γεννά» ένα δισυπόστατο αυτοκίνητο με επιρροές από τον περασμένο αιώνα.
Αν είστε συνδρομητής μπορείτε να συνδεθείτε από εδώ: Σύνδεση μέλους
Το πιο μαγικό στοιχείο της ηλεκτροκίνησης είναι η ελευθερία που παρέχει στους σχεδιαστές οχημάτων να κάνουν την πιο τρελή ιδέα τους πραγματικότητα. Οι μόνιμες διαφωνίες μεταξύ designers και μηχανικών εκλείπουν, καθώς δεν χρειάζεται οι πρώτοι να περιορίζονται από τους δεύτερους και τους όγκους των θερμικών κινητήρων και των ενίοτε σύνθετων συστημάτων μετάδοσης. Ενας ή δύο ηλεκτροκινητήρες εμπρός ή/και πίσω (ακόμη και ένας ηλεκτροκινητήρας σε κάθε τροχό), μπαταρίες στο δάπεδο, drive by wire και η πλατφόρμα – φαντασθείτε την σαν τα skateboards των παιδικών ονείρων – είναι έτοιμη να δεχθεί αμαξώματα σαν αυτό του Prophecy. Το προφητικό όνομα που χρησιμοποιεί η Hyundai οφείλεται στη φιλοδοξία της να πρωταγωνιστήσει και αισθητικά τα επόμενα χρόνια στα ηλεκτρικά οχήματα.
«Το Prophecy δεν είναι ένα πυροτέχνημα αλλά ένα αυτοκίνητο που θα έχει διαρκή επιρροή στα μελλοντικά μας σχέδια. Μια «Dr. Jekyll & Mr. Hyde» περίπτωση που έχει στόχο να αναδείξει την αντίθεση ανάμεσα στη φύση και στην τεχνολογία, στο συναίσθημα και στην πρακτικότητα, στον αναλογικό και στον ψηφιακό κόσμο» υπογραμμίζει ο Λουκ Ντονκερβόλκε, επικεφαλής σχεδιασμού και αντιπρόεδρος της Hyundai.
Επιχειρώντας να απαντήσει στα θετικά σχόλια που δέχθηκε για το πρωτότυπο στο οποίο μπορείς να αναγνωρίσεις επιρροές από το UrSaab του 1947, από τα σύγχρονα Tesla, ακόμη και από την Porsche 911 της δεκαετίας του ’70 με τη χαρακτηριστική «φτερούγα» στο πίσω μέρος, ο Ντονκερβόλκε γυρίζει τον χρόνο ακόμη πιο πίσω: «Εμπνευστήκαμε το Prophecy από τα «γλυπτά» vintage αυτοκίνητα των δεκαετιών 1920-1930 με την αεροδυναμική coupé σχεδίαση και την αισιόδοξη, για τους σχεδιαστές, προοπτική. Θέλαμε να ενσωματώσουμε αυτές τις αξίες στο σχήμα που βλέπετε και ταυτόχρονα να παρουσιάσουμε κάτι διαφορετικό από ό,τι είδατε στο SUV 45 που εμφανίστηκε στη Φρανκφούρτη το 2019» επισημαίνει ο βέλγος σχεδιαστής.
Περνώντας στο εσωτερικό του Prophecy, η αντίθεση των σκούρων χρωμάτων με τα φυσικά υλικά και τη μεγάλη οριζόντια ψηφιακή οθόνη είναι καθηλωτική. Ωστόσο, το πιο ιδιαίτερο στοιχείο εδώ είναι το σύστημα διεύθυνσης που αντικαθιστά το κλασικό τιμόνι: το Prophecy ελέγχεται από διπλά χειριστήρια-joysticks που βρίσκονται αριστερά και δεξιά από τον οδηγό, το ένα στην κεντρική κονσόλα και το άλλο πάνω στην πόρτα.
Το 90% των λειτουργιών του οχήματος μπορεί να ελεγχθεί μέσω αυτών των χειριστηρίων, άρα ο οδηγός δεν χρειάζεται να πάρει τα χέρια του από αυτά ούτε καν για να αλλάξει μουσική. Αυτή η εργονομική ρύθμιση, γνωστή ως Intuitive Human Interface (Ενστικτώδης Ανθρώπινη Διασύνδεση), απελευθερώνει την ορατότητα. Παράλληλα, ο οδηγός μπορεί είτε να ρυθμίσει χειροκίνητα το κάθισμά του είτε να επιτρέψει στο αυτοκίνητο να προτείνει μια «έξυπνη» θέση οδήγησης συνυπολογίζοντας το ύψος και το βάρος του.
Το σύστημα ψυχαγωγίας είναι ενσωματωμένο στη μεγάλη οθόνη που εκτείνεται σε ολόκληρο το μπροστινό μέρος του θαλάμου επιβατών. Οταν το αυτοκίνητο δεν κινείται μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως χώρος ψυχαγωγίας μεταβαίνοντας σε Relax Mode, όπου τα καθίσματα παίρνουν κλίση και το ταμπλό κινείται προς τα πάνω, δημιουργώντας τη καλύτερη θέση για τη θέαση όσων προβάλλονται στην HD οθόνη. Συνυπολογίζοντας την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης και την απουσία του τιμονιού οι επιβάτες έχουν σχεδόν μηδενικά οπτικά εμπόδια, απολαμβάνοντας μια Drive-in αίσθηση μέσα στο αυτοκίνητο.
Βασισμένο στην ειδικά εξελιγμένη για ηλεκτρικά οχήματα πλατφόρμα της Hyundai, το Prophecy είναι ένα Electric Vehicle (EV) μηδενικών ρύπων με ένα προηγμένο σύστημα φιλτραρίσματος αέρα. Μέσω ενσωματωμένου αισθητήρα, το σύστημα εξαερισμού αντιλαμβάνεται το επίπεδο κάθε είδους σωματιδίων στον θάλαμο επιβατών και ενεργοποιείται λαμβάνοντας αέρα από το φυσικό περιβάλλον, τον φιλτράρει για μέγιστη καθαρότητα και τον κυκλοφορεί στο εσωτερικό του οχήματος ακόμη και όταν αυτό είναι σταθμευμένο ή φορτίζεται, διατηρώντας έτσι την ατμόσφαιρα στον θάλαμο επιβατών καθαρή, δεδομένου ότι τα διπλά κρύσταλλα του Prophecy δεν ανοίγουν.
«Είναι σημαντικά πιο αποδοτικό ενεργειακά από ένα παραδοσιακό σύστημα εξαερισμού, ανεξαρτήτως της εξωτερικής θερμοκρασίας, κάτι που μας ενδιαφέρει πολύ, καθώς ένα από τα ζητούμενα ήταν η ελάχιστη κατανάλωση της ενέργειας που αποθηκεύεται στην μπαταρία» τονίζει ο Ντονκερβόλκε, αποφεύγοντας τις τεχνικές λεπτομέρειες που υπερβαίνουν τον ρόλο του και σε αυτή τη φάση αποπροσανατολίζουν από τον στόχο τού άμεσου, δίχως αστερίσκους, εντυπωσιασμού.

