Επιστροφή στα όπλα
Επειτα από διετή διακοπή της λειτουργίας της, η οποία προκλήθηκε από την πανδημία και τις συνέπειές της, η Διεθνής Εκθεση Αυτοκινήτου της Νέας Υόρκης επέστρεψε στο προσκήνιο αποτυπώνοντας τη δυναμική της αμερικανικής αγοράς
Αν είστε συνδρομητής μπορείτε να συνδεθείτε από εδώ:
Η φράση «κάπου ανάμεσα στην πραγματικότητα και στο όνειρο υπάρχει η Νέα Υόρκη» απηχεί με σχεδόν απόλυτο τρόπο τον ρόλο μιας έκθεσης αυτοκινήτου στην αμερικανική μητρόπολη, η οποία υποδέχθηκε γνωστές αλλά και νέες αυτοκινητοβιομηχανίες σε μια διοργάνωση που ξεκίνησε για το κοινό στις 15 Απριλίου και ολοκληρώνεται την Κυριακή 24 Απριλίου.Παρά τα γνωστά προβλήματα, οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων όλων των τύπων στις ΗΠΑ εμφάνισαν το 2021 αύξηση κατά 4% σε σύγκριση με το 2020 φτάνοντας τα 15,5 εκατομμύρια ταξινομήσεις, μια τάση που διαφοροποίησε την οπτική των διοργανωτών αλλά και των επικεφαλής ορισμένων εταιρειών για τη συγκεκριμένη εκδήλωση.«Οι εκθέσεις σταδιακά επιστρέφουν και ήταν πραγματικά σημαντικό να είμαστε παρόντες εδώ» δήλωσε ο Bob Carter, επικεφαλής πωλήσεων της Toyota στη Βόρεια Αμερική. «Αυτό που βλέπουμε σε όλη τη χώρα είναι ότι οι εκθέσεις αυτοκινήτων γίνονται όλο και πιο σημαντικές καθώς οι ελλείψεις σε ημιαγωγούς μειώνουν τα επίπεδα των αποθεμάτων μας και των μοντέλων που μπορούμε να έχουμε σε κάθε σημείο πώλησης σε όλη τη χώρα. Από τη στιγμή που οι άνθρωποι δεν μπορούν πάντα να περιηγηθούν σε μια αντιπροσωπεία με πλήρη γκάμα αυτοκινήτων, όπως έκαναν στο παρελθόν, εκθέσεις αυτοκινήτων όπως αυτή ανακτούν το ενδιαφέρον τους και γίνονται μια εξαιρετική ευκαιρία για γνωριμία με τα μοντέλα μας αλλά και για τη λήψη παραγγελιών» επεσήμανε ο ίδιος.Αυτή είναι η μία όψη του νομίσματος για την έκθεση της Νέας Υόρκης, η οποία τα προηγούμενα δύο χρόνια έμεινε «σκοτεινή» λόγω της πανδημίας. Η εφετινή διοργάνωση καταγράφει αρκετές απουσίες, για διαφορετικούς λόγους η καθεμία. Honda, Infiniti, Cadillac και Mazda ήταν μεταξύ εκείνων που δεν είχαν περίπτερο στην έκθεση ενώ απούσες ήταν και premium γερμανικές μάρκες όπως η Mercedes-Benz, η BMW και η Audi, οι οποίες πάντως είχαν αποσυρθεί από τη διοργάνωση της Νέας Υόρκης πριν την εποχή της COVID-19. Αντίθετα η Chrysler αν και δεν είχε να παρουσιάσει νέα προϊόντα, επέλεξε για λόγους στρατηγικής την επιστροφή της στην έκθεση με ένα ειδικό έκθεμα-εξέλιξη του ηλεκτρικού Airflow που είχε παρουσιάσει στο Consumer Electronics Show του Λας Βέγκας τον Ιανουάριο.«Επιθυμούσαμε να έρθουμε στη Νέα Υόρκη επειδή είναι μία από τις μεγαλύτερες αγορές για την Chrysler στις ΗΠΑ. Είναι επίσης πολύ σημαντική τεχνολογικά και φιλική προς τα ηλεκτρικά οχήματα αγορά, για αυτό και έχουμε πραγματοποιήσει πολλές έρευνες με πελάτες μας εδώ» υπογράμμισε στο περιθώριο των εγκαινίων η Christine Feuell, διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρείας.
Νέα δεδομένα
Προτεραιότητες όπως αυτή της ανάδειξης του ρόλου της ηλεκτροκίνησης στην καθημερινή ζωή μιας μητρόπολης επέβαλαν αλλαγές στον τρόπο διοργάνωσης της έκθεσης, καθώς για πρώτη φορά στο συνεδριακό κέντρο Jacob Javits οριοθετήθηκε ειδικός χώρος έκτασης περίπου 25.000 τετρ. μέτρων για την προβολή εξηλεκτρισμένων μοντέλων. Δημιουργήθηκαν επίσης ειδικές πίστες δοκιμών τόσο στον εσωτερικό όσο και στον περιβάλλοντα χώρο του συνεδριακού κέντρου προκειμένου οι επισκέπτες να αποκομίσουν οδηγικές εντυπώσεις «σαν να βρίσκονται στην εξοχή», όπως επεσήμαναν οι διοργανωτές. Το τελευταίο ακούγεται παράξενο αλλά θα αντιληφθείτε τη χρησιμότητά του μόλις μάθετε ότι οι επισκέπτες της έκθεσης δεν ήταν υποχρεωμένοι να φορούν μάσκες, να επιδεικνύουν αποτέλεσμα rapid test ή ακόμα και πιστοποιητικό εμβολιασμού κατά της COVID-19. Επίσης η απουσία αρκετών αυτοκινητοβιομηχανιών έδωσε την ευκαιρία στις παρούσες να προσελκύσουν το ενδιαφέρον του κοινού αλλά και έναν αδιευκρίνιστο, έως τώρα, αριθμό παραγγελιών. Ανάμεσά τους οι ιαπωνικές Nissan, Toyota και Subaru, οι κορεατικές Hyundai και KIA, η VinFast από το Βιετνάμ (που μετά την Ευρώπη σφυγμομετρεί τώρα την αγορά των ΗΠΑ), οι αμερικανικές Jeep, Ford, Dodge και Indi (μια νέα startup από την Καλιφόρνια που φιλοδοξεί να γίνει Tesla) και οι ευρωπαϊκές Fiat, Alfa Romeo, Lamborghini και Deus Automobiles. Η τελευταία είναι μια αυστριακή startup, η οποία παρουσίασε το ηλεκτρικό hypercar Vayanne, προϊόν της συνεργασίας της με τον ιταλικό οίκο σχεδίασης Italdesign και τη βρετανική εταιρεία τεχνολογίας Williams Advanced Engineering.
Πέντε αστέρια μέσω τεχνολογίας για το DS 4 από τον οργανισμό Euro NCAP
Ενας αισθητήρας ραντάρ που βελτιώνει τη συνολική απόδοση του συστήματος αυτόνομης πέδησης έκτακτης ανάγκης και περιλαμβάνεται στο προαιρετικό «Safety Pack Plus» του DS 4 αναβάθμισε, από τέσσερα σε πέντε αστέρια, το επίπεδο ασφαλείας που προσφέρει το γαλλικό premium μοντέλο. Στην αξιολόγησή του στις τέσσερις βασικές κατηγορίες του ανεξάρτητου ευρωπαϊκού οργανισμού Euro NCAP, το DS 4 απέσπασε ποσοστό 85% στην προστασία των ενήλικων επιβατών, 86% στην προστασία των παιδιών, 74% για τους ευάλωτους χρήστες των δρόμων (πεζούς και ποδηλάτες) και 82% για τα συστήματα ασφαλείας που διαθέτει.
Νέες διακρίσεις για τη Hyundai
Υποψήφιο σε τρεις διαφορετικές κατηγορίες του θεσμού «World Car Awards», το αμιγώς ηλεκτρικό IONIQ 5 βραβεύτηκε από μια κριτική επιτροπή 102 δημοσιογράφων του ειδικού Τύπου από 33 χώρες αποσπώντας τον τίτλο «World Car of the Year» στο περιθώριο της Διεθνούς Εκθεσης Αυτοκινήτου στη Νέα Υόρκη, καθώς διαγωνίστηκε με 27 ανταγωνιστικά μοντέλα τα οποία κυκλοφόρησαν το 2021. Παράλληλα το κορεατικό crossover ανακηρύχθηκε «Παγκόσμιο Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς», από μια αρχική λίστα 11 οχημάτων και στη συνέχεια μεταξύ τριών φιναλίστ. Για να διαγωνισθούν σε αυτή την κατηγορία, τα οχήματα πρέπει να κινούνται αποκλειστικά από έναν ή περισσότερους ηλεκτροκινητήρες, να παράγονται τουλάχιστον 5.000 μονάδες ετησίως και να πωλούνται σε τουλάχιστον δύο μεγάλες αγορές και δύο ηπείρους στο διάστημα μεταξύ 1ης Ιανουαρίου 2021 και 30ής Μαρτίου 2022. Το IONIQ 5 απέσπασε επίσης το «Παγκόσμιο Βραβείο Αυτοκινητιστικής Σχεδίασης της Χρονιάς» από μια ομάδα έξι ειδικών από τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ιαπωνία, το Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ, με κριτήρια το στυλ και την καινοτομία. Το IONIQ 5 είναι το πρώτο δείγμα γραφής του αμιγώς ηλεκτρικού brand IONIQ και παρέχει δυνατότητες γρήγορης φόρτισης 800 V (από το 10% έως το 80% της χωρητικότητας της μπαταρίας του σε 18 λεπτά). Ενδεικτικό της αποδοτικότητάς του είναι το γεγονός ότι στη δικίνητη έκδοση με μπαταρία έως 74 kWh η μέγιστη αυτονομία του προσδιορίζεται στα 480 χλμ. με μία φόρτιση, σύμφωνα με το πρότυπο WLTP.

