Πάση δυνάμει για τις «Α» της Mercedes
Η γερμανική φίρμα ανακοίνωσε ότι θα προχωρήσει στην αύξηση παραγωγής της νέας CLA για το υπόλοιπο του έτους. Σύμφωνα με τον επικεφαλής παραγωγής της Mercedes-Benz, Joerg Burzer, από τις αρχές Ιουλίου οι βάρδιες παραγωγής της CLA έχουν ήδη αυξηθεί σε τρεις λόγω της αυξημένης ζήτησης για το μικρό τετράθυρο coupe που ξεκίνησε να κατασκευάζεται μόλις τον περασμένο Απρίλιο στο εργοστάσιο του Rastatt. Τα ηλεκτρικά κινητήρια σύνολα με τα οποία εφοδιάζεται προέρχονται από τη βιομηχανική μονάδα του Untertuerkheim που παραδίδει περίπου 200 ημερησίως με προορισμό τη CLA.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, με αυτόν τον ρυθμό η CLA αναμένεται να ξεπεράσει τις 50.000 μονάδες για τη φετινή χρονιά ενώ σε ό,τι αφορά το εργοστάσιο του Untertuerkheim ο στόχος είναι στο εγγύς μέλλον να κατασκευάζει «εκατοντάδες χιλιάδες» ηλεκτροκινητήρες για μοντέλα που βασίζονται στην αρχιτεκτονική ΜΜΑ. Ταυτόχρονα με την αύξηση παραγωγής της νέας CLA η Mercedes ανακοίνωσε την παράταση της παραγωγής της ήδη γνωστής A-Class τουλάχιστον για τρία ακόμα χρόνια μέχρι το 2028. Υπενθυμίζεται ότι η αρχική απόφαση προέβλεπε την παύση παραγωγής έως το 2026, ωστόσο αναθεωρήθηκε με βάση την ιδιαίτερα αυξημένη ζήτηση για το μοντέλο στην ευρωπαϊκή επικράτεια.
Γερμανία εναντίον Ευρώπης για το 2035 – και πάλι

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σκοπεύει λίαν συντόμως να παρουσιάσει νέα πρόταση νομοθεσίας με στόχο την επιτάχυνση των διαδικασιών (και όχι μόνο) για την καθολική απαγόρευση αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035. Σε αυτό το πλαίσιο η Κομισιόν σχεδιάζει να απαγορεύσει σε εταιρείες που δραστηριοποιούνται στη μίσθωση και τη χρονομίσθωση αυτοκινήτων, αλλά και τις μεγάλες επιχειρήσεις που διαθέτουν στόλους αυτοκινήτων, να αγοράζουν αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης ήδη από το 2030.
Μια ιδέα που βρίσκει εντελώς αντίθετη τη γερμανική πλευρά με τον καγκελάριο, Friedrich Merch, να δηλώνει ότι η ΕΕ «έχει χάσει το νόημα των συλλογικών αναγκών της Ευρώπης και δεν μπορούμε να επιτρέψουμε να καταστραφεί μια από τις μεγαλύτερες βιομηχανίες της, στοχεύοντας μονομανώς σε τεχνολογίες για τις οποίες η αγορά μπορεί να μην είναι έτοιμη μια δεδομένη ημερομηνία».
Να σημειωθεί ότι η συγκεκριμένη διάσταση απόψεων ανάμεσα σε Κομισιόν – Γερμανία για την πολιτική σχετικά με την αυτοκινητοβιομηχανία είναι η πολλοστή σε λιγότερο από 12 μήνες μετά τις διελκυστίνδες για τους δασμούς στην Κίνα και την «αναβολή» των αυστηρότερων προδιαγραφών εκπομπών ρύπων – και, όπως όλα δείχνουν, δεν πρόκειται να είναι η τελευταία…
Νέο ρεκόρ από την… Κίνα

Σύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία πωλήσεων για τις επιδόσεις της ευρωπαϊκής αγοράς (συμπεριλαμβανομένου Η.Β. και ΕΖΕΣ) τον Ιούνιο, παρατηρείται αφενός συνολική μείωση 6% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι αλλά και ταυτόχρονα νέα ενίσχυση του μεριδίου αγοράς των αυτοκινητοβιομηχανιών με προέλευση την Κίνα που δραστηριοποιούνται στη Γηραιά Ηπειρο. Αυτές πλέον κατέχουν μερίδιο 5,5% της ευρωπαϊκής αγοράς, έχοντας διαθέσει τον Ιούνιο 65.110 μονάδες – έναντι 44.1340 τον αντίστοιχο μήνα του 2024, σε σύνολο 1,2 εκατομμυρίων νέων ταξινομήσεων.
Παράλληλα να σημειωθεί ότι καθ’ όλη τη διάρκεια του α’ εξαμήνου του 2025 οι αυτοκινητοβιομηχανίες από την Κίνα αύξησαν τις ταξινομήσεις τους στην Ευρώπη κατά το εντυπωσιακό ποσοστό του 72%, έχοντας διαθέσει συνολικά 327.712 μονάδες και παρά το γεγονός ότι η αγορά κατά το ίδιο διάστημα έχει συρρικνωθεί κατά 1,1% σε 6,87 εκατ. μονάδες.
