* Φωτογραφίες: Σπύρος Κανατάς
Δεν είναι μυστικό πως τα τελευταία χρόνια οι πετρελαιοκίνητες προτάσεις συνιστούν το κυρίαρχο μέγεθος της ελληνικής αγοράς, αντιπροσωπεύοντας ως και το 80% των ταξινομήσεων σε κατηγορίες όπως εκείνη των μικρομεσαίων hatchbacks.
Βέβαια, ακόμη και σε ένα αναμφίβολα εχθρικό περιβάλλον, η αποδοτικότητα ενός σύγχρονου κινητήρα βενζίνης, η δυναμική των 152 «υπερτροφοδοτούμενων» ίππων του και εν τέλει η ικανότητά του να υποστηρίζει, παρά τα 1.498 κ. εκ. των τεσσάρων κυλίνδρων του, ένα μεσαίων διαστάσεων sedan, εξακολουθεί να αποτελεί έναν ισχυρό αντίλογο.
Είναι προφανές, λοιπόν, ότι το Volvo S60 με τα διακριτικά T3 δεν είναι απλώς η μικρότερη σε κυβισμό και πιο προσιτή έκδοση στη σημερινή γκάμα του σουηδικού μοντέλου, αλλά και μια πρόταση ικανή να σταθεί απέναντι στον πετρελαιοκίνητο ανταγωνισμό, όποιος και αν είναι αυτός.
Ο ιδανικός συνδυασμός
Το υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ των 1,5 λίτρων ανήκει στην οικογένεια κινητήρων Drive-E. Εχοντας εξελιχθεί στα «σπλάχνα» της Volvo, υιοθετεί την καινοτομική αρχιτεκτονική των δίλιτρων συνόλων της σουηδικής αυτοκινητοβιομηχανίας και ως εκ τούτου απολαμβάνει τα πλεονεκτήματα που προκύπτουν από αυτή. Το χαμηλό βάρος, οι εξίσου περιορισμένες τριβές των κινούμενων μερών, η γραμμική και απρόσμενα πληθωρική απόδοση αποτελούν μερικά μόνο από τα γνωρίσματά του.
Τα νούμερα των επιδόσεων επιβεβαιώνουν την αρχική αίσθηση πως οι 152 ίπποι και τα 250 Nm ροπής κινούν με χαρακτηριστική ευκολία το δημοφιλές Volvo. Από τη στιγμή μάλιστα που η διαχείρισή τους ανήκει στο εξαιρετικό σε όλα τα επίπεδα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, δεν έχεις λόγο να αμφισβητήσεις πως το S60 επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 8,6 δευτερόλεπτα.
Το Geatronic των έξι ταχυτήτων αποτελεί επί της ουσίας τη «μικρογραφία» της οκτατάχυτης μονάδας που πλαισιώνει τους μεγαλύτερους σε κυβισμό και ισχύ κινητήρες της σουηδικής φίρμας. Η λειτουργία του είναι υποδειγματική είτε καταφύγεις στα paddles και τον επιλογέα ώστε να ορίσεις αυτοβούλως την επόμενη σχέση μετάδοσης είτε αφεθείς στις κατά κανόνα σοφές αποφάσεις της ηλεκτρονικής μονάδας ελέγχου.
Σοφή μπορεί να θεωρηθεί και η επιλογή του προγράμματος ECO+, κάτι που θα επιτρέψει στο σύστημα μετάδοσης να προσαρμόσει τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του ώστε να επιτευχθεί η μέγιστη δυνατή οικονομία καυσίμου.
Κοινός παρονομαστής
Οπως θα μπορούσε να προβλέψει κανείς, η έκδοση T3 των 1.498 κ.εκ. ακολουθεί πιστά το ποιοτικό και το εξοπλιστικό παράδειγμα των ισχυρότερων εκδόσεων του S60. Οι προηγμένες εφαρμογές ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας δεν λείπουν από τον κατάλογο του βασικού εξοπλισμού, όπως δεν λείπει και η γνώριμη για μια πρόταση της Volvo κατασκευαστική αρτιότητα.
Κοινά στοιχεία συναντάς και κατά τη διαδικασία αποκωδικοποίησης των δυναμικών χαρακτηριστικών του αυτοκινήτου. Ναι μεν οι τροχοί των 16 ιντσών επιτρέπουν στην ανάρτηση να λειτουργεί καλύτερα – αποτελεσματικότερα στην ελληνική άσφαλτο και στο… ταπεινών προδιαγραφών S60 να προσφέρει ακόμη μεγαλύτερη άνεση στους επιβάτες του, ωστόσο η αμεσότητα του συστήματος διεύθυνσης με τις 2,7 στροφές από άκρη σε άκρη και η ικανότητα του πλαισίου να κατακτά –με ή χωρίς τη συμβολή των ηλεκτρονικών βοηθημάτων –την απόλυτη ουδετερότητα αποκαθιστά τις κάθε άλλο παρά εύθραυστες ισορροπίες.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
