Η σημαντικότερη πρεμιέρα στην εφετινή έκθεση του Ντιτρόιτ έφερε την υπογραφή της Mercedes-Benz και τα διακριτικά E-Class. Το διαχρονικό best seller της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας θεωρείται πλέον «το ευφυέστερο αυτοκίνητο στην κατηγορία του», μια μικρή S-Class που εκμεταλλεύεται τον κομψό σχεδιασμό του προς όφελος της αεροδυναμικής που συμβάλλει στην επίτευξη χαμηλότερων εκπομπών ρύπων.
Η επηρεασμένη από τα coupe μοντέλα της φίρμας γραμμή της οροφής εξασφαλίζει στην πέμπτη γενιά της E-Class δυναμικότερη εμφάνιση σε συνδυασμό με την αύξηση του μήκους της κατά 4,3 εκατοστά –με συνολικό μήκος 4,923 μέτρα -, την ώρα που το μεταξόνιο αυξήθηκε κατά 6,5 εκατοστά, μεγεθύνοντας τον χώρο για τους επιβάτες του πίσω καθίσματος.
Ανάλογα με την έκδοση ισχύος που θα επιλεγεί, η νέα E-Class διαθέτει οθόνες υψηλής ανάλυσης 12,3 ιντσών, στοιχείο που μεταμορφώνει το άλλοτε συντηρητικό εσωτερικό της σε ένα hi-tech περιβάλλον διαβίωσης με ανασχεδιασμένα καθίσματα και διακόπτες αφής πάνω στο τιμόνι που ανταποκρίνονται σε οριζόντιες και κάθετες κινήσεις των δαχτύλων του οδηγού, όπως συμβαίνει στα smartphones. Με αυτόν τον τρόπο ή με τη χρήση φωνητικών εντολών, ο οδηγός ελέγχει πλήρως το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας χωρίς να απομακρύνει τα χέρια του από το τιμόνι.
Με νέο τετρακύλινδρο diesel
Πέρα από τη σχεδίαση και το infotainment που αποτελούν δύο από τις κορυφαίες προτεραιότητες της Mercedes-Benz, η νέα E-Class φιλοξενεί για πρώτη φορά τον νέο πετρελαιοκινητήρα της εταιρείας –στην έκδοση E 220 d –χωρητικότητας 1.950 κ.εκ. με απόδοση 195 ίππους και 400 Nm ροπής που εξασφαλίζει επιτάχυνση από στάση σε 7,3 δευτερόλεπτα, εκλύοντας μόλις 102 γραμμ. διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο, με θεωρητική κατανάλωση καυσίμου 3,9 λίτρα/100 χλμ.
Στο λανσάρισμα του μοντέλου, που θα κυκλοφορήσει στους ελληνικούς δρόμους την άνοιξη, με τιμή από 50.800 ευρώ, θα διατίθεται η επίσης πετρελαιοκίνητη έκδοση E 350 d των 2.987 κ.εκ. με 258 ίππους, η E 200 με κινητήρα βενζίνης 1.991 κ.εκ. και ισχύ 184 ίππους, ενώ θα ακολουθήσει η plug-in υβριδική E 350 e με παρόμοιο κυβισμό και συνδυαστική απόδοση 279 ίππους.
Στο άμεσο μέλλον θα ακολουθήσει η κορυφαία Mercedes-AMG E 63 χωρίς την επιλογή μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων. Ολες οι εκδόσεις θα εξοπλίζονται με το αυτόματο κιβώτιο 9G-Tronic που συναντήσαμε στη νέα GLC.
Air Body Control και Drive Pilot
Αντίθετα στον τομέα της ανάρτησης υπάρχουν τέσσερις διαφορετικές επιλογές, από τη βασική μέχρι αυτή με το σύστημα Direct Control και ξεκάθαρα σπορ προσανατολισμό. Επιπλέον για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας διατίθεται η αερανάρτηση Air Body Control ενώ τα προγράμματα οδήγησης Comfort, Eco, Sport, Sport+ και Individual επιτρέπουν στον οδηγό να παραμετροποιήσει τη συμπεριφορά της E-Class στον δρόμο.
Στον εξοπλισμό της περιλαμβάνονται όλα τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας και αποφυγής συγκρούσεων της Mercedes-Benz ενώ προαιρετικά διατίθεται και το πακέτο Drive Pilot που αποτελεί το επόμενο βήμα στην κατεύθυνση της αυτόνομης κίνησης καθώς παρέχει στον οδηγό τη δυνατότητα να κινείται σε ασφαλή απόσταση πίσω από το προπορευόμενο όχημα με ταχύτητα έως 200 χλμ./ώρα. Με αυτό η E-Class μπορεί να ακινητοποιηθεί εντελώς χωρίς τη συνδρομή του οδηγού, να αναγνωρίσει τα οχήματα που κινούνται γύρω της ακόμη και όταν στρίβει μόνη της, αλλά και να προβλέψει πιθανούς κινδύνους ανιχνεύοντας το σήμα κινητών τηλεφώνων άλλων οδηγών προκειμένου να αποφύγει πιθανό ατύχημα.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
